Gotovo že veste, da Ford postopoma ukinja vse modele s termičnim pogonom ter se v prid tistim z višjo dodano vrednostjo (maržo) odpoveduje tradicionalnim modelom. In da bo focus, ki je bil mimogrede zmagovalec Prima primerjalnega testa v hudi konkurenci njemu podobnih, po izteku zdajšnje generacije čez dve leti odpeljal v zgodovino. Tam ga bo že čakala fiesta.
Lani so focusa konkretno prenovili in tehnično posodobili tako na vidnem kot nevidnem področju. Zato smo dobili priliko, da se z njim zapeljemo še nekaj zadnjih krogov. Preizkusili smo mehki hibrid z 1,0 litrskim motorjem, kar je novost v ponudbi. Razen tega, da je imela kombilimuzina nekoliko bogatejšo ST Line opremo, je tak avto namenjen širokemu krogu kupcev, ki pričakujejo vsestranski avto s talentirano vožnjo, precej napredne tehnike in nizko porabo. Mislim, da lastnikov ne bo razočaral.
Boljši zunaj in znotraj
Prima avto je postal še bolj prima, bi bila ocena v enem stavku. Osnova je ista, a novosti je kar nekaj. Najprej je tu izgled, s katerim je focus zares dozorel. Nekoliko k temu pripomorejo nekatere posebnosti ST paketa, kot je bolj športna maska, sredi katere se je po novem prestavil tudi Fordov emblem. Luči so ožje in serijsko LED, pokrov motorja bolj poln. Dinamiko dopolnjuje še zadnji del s prav tako osveženimi svetili in dodatki športne plastike.
Dvig forme se nadaljuje v notranjosti, kjer je poglavitna novost seveda na sredini avta. Tam na prečiščeni armaturni plošči zdaj kraljuje serijski 13,2-palčni zaslon, v ozadju katerega teče najnovejši Sync4 programski vmesnik. Je velik korak naprej od prejšnje generacije tako po razmestitvi vsebine kot grafiki in zmogljivosti. Deluje hitro, preklopi so hipni. Žal pa leta 2023 menijev še vedno ne naslavlja v slovenščini, prav tako bo tukajšnjim lastnikom v slabo uteho, da glasovni asistent zdaj razume 15 evropskih jezikov.
Druga velika novost, ki jo je prinesel nov infotainment, je izumrtje večine fizičnih gumbov. No, še vedno jih je več kot pri golfu. Komande za klimatizacijo so se skoraj v celoti preselile na zaslon. Morda deluje lepo in moderno, a odmikanje oči s ceste je neizbežno. Ob vožnji mimo južnega dela Ljubljane sem neuspešno iskal tipko za recirkulacijo zraka, da bi zaprl vdor ne ravno gorsko svežega zunanjega zraka. Ko sem funkcijo našel nekje v menijih, je bil zrak že spet čist.
Navigacija, ki izkorišča TomTomove bogate vire podatkov in Garminovo iznajdljivost, je zelo dobra in skoraj zamika, da bi ji dal prednost pred Googlovimi Zemljevidi. A kaj ko brezžična povezava z Android Autom ali Car Playjem kar vabi, čemu zares dati prednost. Na vsak način je focus z infotainmentom, ki omogoča številne nove funkcije na daljavo in pozna brezžično posodabljanje, vsaj ujel, če ne prehitel napredne tekmece iz razreda.
Focus se med najboljše zdaj brez težav uvršča tudi glede asistenčnih sistemov. Končno je tudi ta model dobil prepoznavo mrtvih kotov, ki skupaj z asistentom za držanje smeri in radarskim tempomatom pripomore k udobni in nestresni vožnji. Ford je po prijaznosti teh sistemov gotovo med boljšimi. Novost je opozorilo, ali smo pozabili kakšnega malega potnika na zadnjem sedežu. Takšni so pač časi.
V avtu je bil vgrajen mehki hibridni sklop, ki je prav tako novost zadnje prenove zadnje generacije focusa. Slavni 1,0-litrski trivaljnik, ki je z nami že več kot desetletje, so spojili s tehnologijo mehkega hibrida, kar se na ceniku pozna z za tisočaka višjo ceno.
Namen starter generatorja ni prirastek pri moči, temveč pomoč pri hitrejšem speljevanju in pridobivanju vrtljajev. Ter posledično boljši ekonomiji. Sistem izredno hitro ugasne termični motor, tudi ko je avto še globoko v gibanju, na primer pri približevanju semaforju. A prav bliskovito ga tudi spet obudi v življenje. Za voznika vse skupaj deluje brezčutno in se delovanja zelo hitro privadiš.
Rahlo pripombo bi imel le glede zaviranja. Mikrohibrid seveda želi čim več zavorne energije spremeniti v elektriko. Ker so bili focusi doslej znani po izjemni odzivnosti na pritisk zavornega pedala, sem se moral v hibridu privaditi občutku, da je treba precej močneje pohoditi stopalko, če sem se želel naglo ustaviti oziroma zmanjšati hitrost. S temle focusom torej ne vozite "za ritjo."
Testni avto je bil opremljen z ročnim menjalnikom, ki ga odlikuje gladko pretikanje. Dodaten navor pogonskega sklopa pomeni tudi manj poseganja po prestavni ročici. Za bolj lenobne je na voljo sedemstopenjska avtomatika. Poraba na testu se je gibala okoli 5,5 litrov, kar je blizu Fordovih napovedi. Resnici na ljubo pa ni bistveno manjša kot pri 1,0-litrskem motorju brez hibrida, zato je odločitev za dražjo elektrificirano različico predvsem želja po več udobja in tehnične naprednosti.
Sicer pa focus ohranja fokus na eno najboljših voženj v tem razredu, ki bi morala zadovoljiti vse ljubitelje zavojev. ST line oprema s športnim podvozjem in drugimi izpiljenimi lastnostmi je temu še dodatno prilagojena. Natančen volan, zelo zanesljivo, a spet ne pretrdo podvozje in končno zanesljive zavore skrbijo, da je vsak kilometer poti po ravnem ali zavitem dobro in varno preživet.
Focus je s prenovo in novo možnostjo pri vstopnem motorju torej hitro odgovoril na poteze konkurentov. Dober avto so naredili še boljšega. Škoda, da je konec blizu.
Podatki o vozilu (ford focus 1.0 ecoboost 92 kW mHEV, ST Line)
Pogon: spredaj, mikrohibrid
Sistemska moč: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 170 Nm pri 1.400 vrt./min
Poraba: 5,5 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.382 × 1.825 × 1.452, medosna razdalja 2.700
Prtljažnik v litrih: 392 - 1.354
Zmogljivosti: 200 km/h, 10,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 28.940
PLUSI: videz, vožnja, pogon, Sync4, asistenčni sistemi, vsestranska uporabnost.
MINUSI: netipično delovanje zavor.
Vozil sem dva avta s to motorizacijo: Focus z avtomatskim menjalnikom, NE hibrid, poraba po AC preko 8 l/100 km. Drugi je bil Puma, hibrid, ročni menjalnik, poraba po AC preko 7 l/100 km. Pri vožnji med 100 - 130… ...prikaži več km/h. Sklep: navita kosilnica, pri kateri je šlo zaradi downsizinga vse narobe. Poraba 5,5 l - koga zavajate?! Žalostno, da bi politično nekorektni dizel dejansko porabil okoli 5 l/100 km.
skoraj 29.000 € a MG suv na bencin stane 17000€ dva avta dobim . skoraj. naj kar gre v pozabo. pa ne sam fokus in fiesta cel ford.