Focus z novo močjo za krono razreda

Foto: Ford Ford focus Foto: Ford Ford focus Foto: Gašper Pirman Ford focus Foto: Gašper Pirman Ford focus Foto: Ford Ford focus Foto: Ford Ford focus Foto: Ford Ford focus Foto: Ford Ford focus Foto: Andrej Leban Ford focus Foto: Ford Ford focus Foto: Ford Ford focus Foto: Ford Ford focus Foto: Andrej Leban Ford focus Foto: Andrej Leban Ford focus Foto: Ford Ford focus Foto: Ford Ford focus Foto: Ford Ford focus Foto: Andrej Leban Ford focus Foto: Andrej Leban Ford focus Foto: Andrej Leban Ford focus Foto: Andrej Leban Ford focus
Navidezno nasprotje športnejšega videza in bolj udobnega podvozja ob številnih tehničnih pritiklinah fordu focusu dajejo svežih moči v kosanje za prvo mesto v najpomembnejšem evropskem razredu vozil.
Oglej si celoten članek

Težko je verjeti, da je focus na cestah celih 16 let. V treh generacijah je zapeljal že 12 milijonov kupcev, več kot polovico od teh v Evropi. Kot tipično Fordovo globalno vozilo ga prodajajo na kar 140 trgih sveta, s tekočih trakov prihaja iz osmih tovarn. Če omenimo še, da je zadnja tri leta to najbolje prodajan avto na Zemlji, izgleda uspeh popoln. 

Pa ni. Glavni krivec se imenuje VW golf, ki ima pred focusom prodajni primat v Evropi, nemški rival je celo tako predrzen, da si lasti kar ime nižjesrednjega razreda. In to Fordovce zelo boli. Celo tako zelo, da so razmeroma hitro odgovorili na prihod sedme generacije golfa in že po slabih treh letih predstavili konkretno prenovo tretjega rodu svojega težkokategornika.

Bojni načrt

Ni presenetljivih taktik, zgolj prilagajanje stvarnosti. A da ne bo pomote, spremenjenih je okoli 1.600 delov, kar ni malo. 

Najbolj očitna je precej bolj športna pojava, odslej bo po zaslugi velikanske trapezoidne maske od spredaj vsak focus zelo spominjal na razdražljivo ST različico. Nova in ožja so svetila, tudi tista zadaj so se konkretno pomanjšala, hkrati zadnji del deluje veliko bolj prečiščeno. 

Veliko novega je tudi znotraj, kjer najprej pade v oči novi trikraki volan. Hvalevredno so prisluhnili kritikam o nadrobljenosti armaturne plošče in število tipk zmanjšali kar za 40 odstotkov, uravnavanje klimatske naprave je zaradi novih gumbov precej prijaznejše. V armaturko so tudi "izkopali" luknjo za prostor za telefon in pripadajoči USB priključek, boljše različice se dičijo s 8-palčnim infotainment  zaslonom na dotik in sync sistemom prepoznave glasu druge generacije (pred dnevi so sicer predstavili tretjo). Nima sicer ravno smisla izgubljati pol minute, da zgolj s pomočjo glasu dvignemo temperaturo klimatske naprave za eno stopinjo, pride pa prav pri sprejemanju in izbiri telefonskih klicev, izbiri nosilca in vrste glasbe ali branju sporočil.

Foto: Ford Ford focus Precej več je tudi uporabnih odlagališč, sredinsko naslonjalo je odslej premično, viden je napredek pri uporabi materialov, tudi na sedežih. Palec gor, da so tovrstne kritike vzeli resno. Kaj bistvenega pa niso mogli spremeniti zadaj, še posebej ne v prtljažniku, ki s 316 litri osnove ostaja precej pod povprečjem tekmecev. Dodelali so tudi zvočno zatesnitev, tako da je vožnja tišja.

Ker se že lastovice na poti v tople kraje pogovarjajo o izredno dinamičnem podvozju focusa, so slednjega zgolj na fino izpilili. Razlika je na resnični cesti občutna, focus odslej precej manj "tolče" prek lukenj in grbin. Se je, da bi ugajal čim širšemu krogu ljudi, morda preveč pomehkužil? Bomo videli na konkretnem testu, čeprav v tesno navezo z asfaltom ne gre dvomiti. K temu pripomore tudi hitreje odziven ESC sistem.

Iz prostornina klasične plastenke ognjevita moč

Vsi motorji v prenovljenem focusu že dihajo po evro 6 standardu, poraba je bila v povprečju zmanjšana za pet odstotkov. Glavni zvezdi sta 1,5-litrska motorja, ki nadomeščata za deciliter večja brata. Prvi je dizel s 70 ali 88 kW (95 oz. 120 KM),  obljubljeno porabo 3,8 litra in izpusti 98 gramov. Kratek prvi preizkus močnejše različice je dal vedeti, da je Fordovcem uspelo zapolniti turbo luknjo, za katero je v nižjih vrtljajih bolehal večji motor. 

Bencinar prihaja prav tako v v dveh različicah in sicer s 110 in 134 kW (150 in 182 KM) moči. Od predhodnika je varčnejši do 17 odstotkov, a dejstvo je, da 1,5-litrski motor v prodajnih različicah ne bo imela glavne vloge, ki bo še naprej pripadala litrskemu trivaljniku.

  • Spoznali smo tudi novega mondea. Več TUKAJ.

Focus v Slovenijo prihaja januarja, tako kot kombilimuzina kot karavan s cenami, ki bodo na ravni dosedanjih. Akcijske cene pa še niso dorečene. Je torej focus pripravljen v odkrit spopad za tron? Z videzom, dinamiko in tehnologijo gotovo, sedaj mora le še osvojiti srca Evropejcev.

In še vesela novica za ljubitelje znamke - najmočnejši focus z oznako RS je uradno najavljen. Verjetno ga bomo prvič videli v Ženevi čez nekaj mesecev.

Kratek intervju: Rainer Wode, produktni vodja razvoja focusa

Kaj so tiste lastnosti oziroma spremembe, zaradi katerih naj bi bil focus odslej še bolj atraktiven?
Menim, da jih je kar veliko, tako smo mu denimo vgradili nekatere nove tehnologije za več udobja in varnosti, pri tem pa smo pazili, da jih je mogoče enostavno uporabljati in da so koristna, kot je denimo prostorček za telefon ali pa zaslon na dotik. Seveda so spremembe opazne tudi na videzu, ki je še bolj dinamičen. Bistvene spremembe so se zgodile tudi glede vozne dinamike, ki je dvignjena še za raven višje, če jo primerjamo z ostalimi vozili. Celoten avto je zaradi tega bolj povezan s cesto.

Foto: Ford 1,5-litrski dizel Uporabili smo nekaj povsem novih delov, denimo amortizerji so drugačne oblike in imajo precej mehkejši hod, tu je še veliko drugih detajlov. Pod črto smo na celotnem avtomobilu spremenili kar 1.600 delov. Na vsak način ohranjamo vodstvo glede dinamike v razredu.

Kaj pa 1,5-litrski motor, tako bencinski kot dizelski, kaj so bile glavne smernice pri njuni izgradnji?
Predvsem smo želeli najboljši kompromis med ekonomičnostjo in zmogljivostmi za isto ceno. Osnovni korak je bilo tako znižanje prostornine za 0,1 litra, hkrati pa smo ga precej dodelali, denimo zmanjšali frikcijo, spremenili turbinski polnilnik, da je precej bolj odziven. 

Focusov glavni tekmec golf že obljublja tudi hibridno različico. Kakšni so vaši načrti glede tega pogona, bo kmalu sledil?
Ne, s hibridom pri focusu trenutno nimamo načrtov. Poslušali smo naše stranke in te za zdaj nimajo želja po nakupu takšnega pogona.

Kako bo po vašem strmo upadanje cen nafte vplivalo na nadaljnji razvoj hibridnih in električnih vozil?
Seveda spremljamo dogajanje, vendar menimo, da bodo cene nekoč gotovo zopet porasle in takrat želimo biti pripravljeni ter konkurenčni, kot smo že danes.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.