Fiat 124 spider: Pajek, ki je kljub štirim nogam prilepljen na cesto

Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider Foto: Saša Despot Fiat 124 spider
Lahko bi mu rekli tudi zdravilo za krizo srednjih let.
Oglej si celoten članek

Čeprav je 124 spider nov model v Fiatovi paleti, pa to ne pomeni, da gre za novost na trgu. Pod Mazdino značko je namreč njegov enojajčni dvojček, ki sliši na ime MX-5, tako da lahko rečemo, da je v Fiatovem roadsterju tudi nekaj svetovnega avta leta.

Oziroma veliko, saj mu MX-5 ne samo služi za osnovo, ampak si delita tudi večino sestavnih delov in proizvodni trak. Oba namreč izdelujejo v tovarni v Hirošimi, je pa res, da ima italijanski roadster nekaj evropskega pridiha. 

Avto V 3,57 metra dolgi fiat 500 so odlično zapakirali 1.800 sprememb

Oblikovno sta si modela toliko, ali bolje rečeno dovolj raznolika, da ju večina mimoidočih ne bo metala v isti koš, se bodo pa kresala mnenja kateri je videti bolje. Japonka ponuja bolj ostre linije, med tem ko ima italijanski roadster bolj klasične in brezčasne poteze. Je pa obema identična zasnova dolgega pokrova motorja, nazaj potisnjene potniške kabine in kratkega zadka. Vse to je recept pravega roadsterja, ki ga pogon na zadnji kolesni par (le) še potrdi. 

Foto: Saša Despot Fiat 124 spider

V tem je tudi bistvo modela, ki s svojo nizko težo okoli tone, neposrednim krmiljenjem in izredno informativnim volanskim mehanizmom vozniku vedno daje konkretno mero informacij glede dogajanja pod kolesi, obenem pa temu z nadzorovanim in namernim odnašanjem zadka riše nasmeh na usta. 

Test: abarth 595 Fiat abarth 595 nudi veselje (in tegobe) lovskega letala

Dovolj drugačen od japonske sestre

Dobro, glede prostora je enako asketski in vstopanje ob razprti strehi je za višje rasle skoraj nočna mora, sploh ob vsakdanji uporabi. Obenem ni za višjerasle, ki bodo tudi v najnižjem položaju gledali v aluminijasti okvir vetrobranskega stekla (z druge strani seveda), ki je lasten 124 spiderju. Ampak drugega od tako kompaktnega roadsterja niti ne moreš pričakovati, je pa vstopanje jasno veliko lažje, ko je streha pospravljena za hrbta potnikov. Manevriranje s strešnim mehanizmom je enako enostavno kot pri MX-5 in otroško opravilo, saj jo zlahka odpreš (ali zapreš) tudi med vožnjo in v vsega nekaj sekundah. Tesnjenje ni najboljše, saj streha deluje dvo in ne večplastna, enako velja za ceno lastništva roadster modela. 

Avto Fiat fullback: italijanski L200

Italijani niso poskrbeli za nobeno dodatno odlagališče, s čimer je teh dobesedno premalo, saj nimaš kam odložiti telefona, v vratih pa tudi ni prostora za kakšno plastenko ali denarnico, pred sopotnikom pa klasičnega predala. Tako bodo ključi in telefon prostor našli v edinem sredinskem odlagališču, vse kar je večje pa v predalu med sedežema, ki pa ga je mogoče zakleniti. Sta pa sedeža odličnega viddeza, za kar poskrbita voljno usnje in všečna prešitost, drugačna je tudi glava prestavne ročice Mazdinega odličnega šest stopenjskega menjalnika. Drugače pa razlik ni (več veliko), le volanski obroč je dobil Fiatovo značko, informacijsko zabavni sistem pa ob zagonu prikaže grafiko in silhueto 124 spider modela. Drugače pa je navigacija enaka, kar pomeni spodobno grafiko in enostavno rokovanje, le potrditev cilja zahteva preveč klikov, iskanje pa preveč časa. 

Foto: Saša Despot Fiat 124 spider

Drugače pa 124 spider s seboj prinaša veliko opreme, čeprav v primeru testnega avtomobila ni šlo za najdražjo abarth različico. Poleg usnja tako dobite še ogrevana sedeža in volanski obroč,  navigacijo s parkirno kamero, pametni ključ, Bose audio sistem (čeprav so skrili logotipe), odlične matrične LED žaromete, 17-palčno obutev in za razliko od MX-5 dvojno izpušno cev. Ljubitelji športnih avtomobilov se bodo strinjali, da je to še kako pomembno. 

DVA TIPA PO OKUSU SLOVENCEV Fiat tipo in tipo karavan bolj po okusu slovenskih voznikov kot limuzina

Ampak pogled na cenik razkrije, da so LED, pametni ključ, navi in kamera na voljo proti doplačilu, in sicer v okviru paketov premium in vidljivost, ki 124 podražijo za pol tretjega tisočaka. Pa to še ni vse, tudi gretje sedežev in bose ozvočenje je prišlo s seznama doplačil, pri Mazdi pa je pri paketu revolution večino tega serijskega. Pa je 124 spider kljub temu dražji od japonske sestre, in sicer za konkretne tri tisočake, upoštevajoč razliko v opremi pa razlika naraste že na pet in pol tisočakov. 

TUDI ŠKORPIJONA Fiat na sončno stran Alp pripeljal dva vroča roadsterja

Motor, ki vozniku riše nasmeh na obraz

Kaj pa vožnja boste rekli. Hja, pod pokrovom se je skrival 1,4-litrski prisilno polnjeni bencinski T-jet, ki iz relativno majhne prostornine izstisne konkretnih 103 kW ali 140 KM. Čeprav to na papirju ne pomeni konkretne razlike od mazdinih 96 kW, pa se v praksi pomeni opazno razliko. Fiatov motor in z njim roadster namreč deluje veliko bolj poskočen. Razlog gre iskat v dodani turbini, s katero je vozilce v nižjih vrtljajih bolj odzivno in ne zahteva, da ga voznik vrti v vrtljaje, vse skupaj pa deluje bolj vsakodnevno uporabno. Mi bi tako takoj podpisali za ta motor, čeprav je v mrzlih jutri za znamko značilno anemičen in potrebuje čas in vrtljaje, da pokaže voljo do življenja. V praksi 124 spider tako deluje bolj živo, voznik pa ga v ovinku kljub temu, da zaloga moči ni pretirana, lažje postavi počez kot MX-5. Vse skupaj je glede na odlično vodno dinamiko povsem nadzorljivo, saj je za normalizacijo razmer največkrat dovolj že, da umaknete nogo s stopalke za plin. Lega na cesti je tako še vedno zgledna, zmogljivosti pa tudi v primeru manjšega motorja povsem spodobne in zadostne. Turbina mu namreč tudi pri vmesnih pospeških ali prehitevanjih na avtocesti omogoča dovolj vetra pod krila, da dobite občutek, da vas prilepi na sedež, nekaj kar pri šibkejši MX-5 pogrešamo. 

Foto: Saša Despot Fiat 124 spider

Po zmogljivostih spredaj Italijan, po opremi in ceni Japonka

Končna razsodba ali bolje rečeno odločitev ni tako enostavna, saj pri MX-5 dobite občutno več opreme za manjšo ceno, v primeru 124 spiderja pa ste za enako opremljenost primorani močno dodatno seči v žep. Po drugi strani pa je v nosu italijanskega roadsterja bolj všečen prisilno polnjeni bencinar, ki vozniku riše nasmeh na usta, ampak mazda ima še bolj zmogljivo G160 različico, ki k mizi prav tako prinese boljše zmogljivosti, a cenovno še vedno rangira pod ceno 124 spiderja z vsemi dodatki. Odločitev je tako kot vedno na strani kupca, o nakupu pa bo svoje dodala tudi pripadnost določeni znamki ali poreklu le te. 

Test: tipo karavan Karavanski fiat tipo je uporaben, ni pa več tako poceni

Podatki o vozilu (Fiat 124 spider 1.4 Multiair turbo lusso)
Motor: 1.368 ccm, turbobencinski, štirivaljni
Moč in navor: 103 kW (140 KM) pri 5.000 vrt/min, 240 Nm pri 2.500 vrt/min
Zmogljivosti: 212 km/h,7,6 sek od 0 do 100 km/h
Poraba: 7,4 l/100 km (testna), 148 gramov CO2 (tovarna)
Cena: 31.490 € (osnovna) / 35.600 € (testna)

Plusi: LED luči, audio sistem, strešni mehanizem, vozna dinamika, motor

Minusi: Težavno vstopanje, odlagališča, cena v primerjavi z MX-5;
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.