Pred nami je začetek nove sezone svetovnega prvenstva v formuli ena. Nedeljska dirka v Melbournu bi se lahko v zgodovino zapisala kot ena izmed največjih blamaž oktanskega športa do zdaj.
Potrebovali bi še vsaj dva meseca testiranj
Roberto Dalla, šef podjetja Magneti Marelli, glavnega dobavitelja elektronskih delov za formulo ena, je v intervjuju za italijanski športni časnik La Gazzetta dello Sport izjavil, da se zna zgoditi, da bo na uvodni dirki v Melbournu odpovedala elektronika v prav vseh dirkalnikih.
Dejal je, da je elektronika v dirkalnikih za leto 2014 izjemno zapletena, istočasno pa moštva niso imela dovolj časa za testiranja in kakovostno pripravo na novo sezono. "Lani je en del, ki ga je izdelal McLaren, skrbel za upravljanje celotne elektronike. To so bili možgani celotnega sistema. Zdaj nadzoruje le en manjši del. Motor, turbina, sistem za regeneracijo energije bi morali delovati skladno kot najboljši orkester," pojasnjuje Dalla.
"Da bi našli ustrezne in zanesljive rešitve, bi potrebovali še vsaj dva ali tri mesece. Da bi nam to uspelo v le treh zimskih testiranjih v 12 dneh, je misija nemogoče," je jasen strokovnjak, ki dodaja, da so imela med testiranji velike težave z zanesljivostjo elektronike prav vsa moštva. "Ne bom se čudil, če bodo v Melbournu odstopili vsi," dodaja Dalla.
Mihelič: Vzdržljivost bo letos v ospredju
Za komentar Dallove izjave smo poklicali strokovnjaka za bencinski šport Nika Miheliča: "Zelo zanimiva izjava. Verjetno nekdo, ki se na to spozna in je na tako odgovornem mestu, ne bo dal izjave, ki ne bi bila možna. Je pa vprašanje, ali je to res lahko tako kruto ali ne. Vprašanje je, ali je lahko to problematičen del."
Nekdanji televizijski komentator formule ena je dejal, da obstaja celo možnost, da bi med dirko videli menjavo elektronske škatle, ki krmili dirkalnike. "Ko so se pred leti pojavili volani s kopico gumbov, se ljubitelji formule ena verjetno še spomnijo, da je Schumacher v benettonu zmagal tako, da je med dirko zamenjal volan," pravi Mihelič in dodaja, da je v novih dirkalnikih toliko nepreizkušenih in nepreverjenih stvari, da se lahko zgodi marsikaj. Letos bo po njegovem mnenju zato vzdržljivost izjemna pomembna.
Če bi se Dallove črne napovedi, da nihče ne bo prišel v cilj, uresničile, pa Mihelič pravi: "To bi bila klofuta za formulo ena. Če se gredo tekmovanje na najvišji ravni in predpise zastavijo tako, da nihče ne izdela dirkalnika, ki bi bil sposoben odpeljati dirko, bi bili zasmehovani. Je pa to priložnost za moštva, ki vedo, da nimajo možnosti in bodo šla na dirko bolj gotovo, z manjšimi obremenitvami."