Od 1. septembra preverjanje izpušnih plinov v prometu

Foto: EPA
Foto: EPA
Z današnjim dnem so začela veljati nova pravila.
Oglej si celoten članek

V Evropski uniji z današnjim dnem, 1. Septembrom 2020, prihajajo v veljavo novi, veliko strožji predpisi v zvezi s tipskimi homologacijami avtomobilov.

Skoraj pet let od začetka afere zaradi Volkswagnovega potvarjanja meritev emisij dizelskih motorjev, ki je dodobra pretresel avtomobilski svet, bi v Evropski uniji radi z novimi predpisi o homologaciji preprečili takšne poskuse goljufanja s podatki o izpustih.

IZRAČUNI Priljubljeni motorji zaradi novega zakona v težavah?

Preverjanja tudi v dejanskem prometu

V okviru novih predpisov o tipski homologaciji, ki bo omogočila prodajo določenega avtomobila na območju Evropske unije, bodo izpušne pline korenito preverjali ne le pred prihodom novega modela na trg, ampak bodo prvič naključne teste v dejanskem prometu izvajali tudi potem, ko bo ta že v prodaji. Če bodo ugotovljene ekstremne kršitve, bi te lahko proizvajalca stale celo do 30.000 evrov na vozilo.

Avto Presenečenja meritev izpušnih plinov

Eden od razlogov za uvedbo strožjih predpisov o homologaciji je tudi razvpita dizelska afera, ki je izbruhnila septembra 2015, ko je v javnosti odjeknila novica, da so pri Volkswagnu s skrivnim softverom motorje prilagodili tako, da so na testih prikazovali ustrezne vrednosti izpušnih plinov, med vožnjo pa so ti dejansko v zrak izpuščali veliko več škodljivih snovi, kot pa dopuščajo predpisi.

Foto: Andrej Leban Emisije

Črni ogljik v Ljubljani Črni ogljik v Ljubljani: Zanimivi rezultati med karanteno covid-19

Nadzor proizvajalcev in ustanov

Tipsko homologacijo morajo sicer opraviti vsi novi avtomobili, ki jih proizvajalci nameravajo prodajati na trgu Evropske unije, za celotno ozemlje unije pa jo lahko pridobijo v katerikoli od njenih članic. Za homologacijo preskusijo predvsem varnost in okoljsko ustreznost avtomobilov.

Z novimi prepisi bodo v prihodnje bolj natančno opredelili predvsem tri področja testov. Evropske države bodo morale po odobritvi homologacije prvič avtomobile preskušati tudi v rednem prometu, kar bo treba storiti vsaj z vsakim 40-tisočim avtomobilom, evropska komisija pa lahko preskus opravi tudi neodvisno od državnih ustanov.

Avto Kaj je pravzaprav okoljski standard euro 6?

Evropska komisija lahko po novem izvede tudi nadzor nad ustanovami za testiranje in odobritve tipskih homologacij v katerikoli od držav, predpiše pa lahko tudi vpoklice avtomobilov na ravni unije. Če določena država noče ukrepati proti proizvajalcem, ki so dokazano prekršili predpise, lahko samostojno izda tudi zgoraj omenjene kazni.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 09:55 2. September 2020.

    že sedaj prijavim vsakega za katerim je dimna zavesa. Problem je le, da je za vsemi jakodimiči

  • 16:49 1. September 2020.

    Fino! Bom lahko prijavil kakšen traktor z vodoravnim izpuhom ;-)

  • 07:37 1. September 2020.

    Še en zakon ,ki ga nihče nebo izvajal . Spomnim se kako glasni so bili za merjenje hrupa ,ki uničuje …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.