Emisije: V Bruslju ne bodo zadovoljni

Foto: Bosch
Foto: Bosch
Zdi se, da omejitve, ki jih je določila emisij Evropske unije glede izpustov CO2 v ozračje, ne bo lahka naloga za nobenega proizvajalca vozil. Še več, vsem grozijo visoke kazni. Nekateri so pri zmanjševanju emisij vseeno uspešnejši od drugih.
Oglej si celoten članek

Po podatkih JATO Dynamics v prvih 10 mesecih lanskega leta niti en proizvajalec vozil ni dosegel predpisane norme, to je povprečje 95 gramov CO2 izpusta na prodani avtomobil. Ogromne globe, ki jih proizvajalcem nalaga EU za vsak presežen gram pri vsakem prodanem avtomobilu postajajo resničnost. 

Realnost Trdnih delcev se ne bomo znebili

Za vsak nadomejeni gram vsakega proizvedenega avtomobila bodo morali proizvajalci avtomobilov v Bruslju plačati 95 evrov. Globe se lahko dvignejo v milijardne zneske.

Foto: Andrej Leban Emisije

Subvencije kupcev ne prepričajo dovolj

Unija tako kaznuje avtomobilski sektor, ki ustvarja veliko število delovnih mest v Evropi in letno v evropski proračun prispeva na milijarde evrov. EU želi na ta način tako avtomobilske proizvajalce prisiliti k hitrejšemu prehodu na elektrifikacijo, pa čeprav je povpraševanje po električnih avtomobilih še vedno veliko manjše kot po klasičnih avtomobilih z motorji na notranje zgorevanje.

Kljub subvencijam pri prodaji avtomobilov z nizkimi emisijami in sistemu super kreditov, ki proizvajalcem avtomobilov omogočajo izboljšanje povprečja "emisijskih kvot," niti en proizvajalec avtomobilov po podatkih JATO Dynamis v prvih desetih mesecih lanskega leta ni izpolnil zahtevanega zahtevanega standarda, ki se bo do leta 2025 še močno zaostril.

Green NCAP Resnica o najbolj zelenih avtih v tem trenutku

Po podatkih JATO Dynamics za obdobje med januarjem in oktober 2019 je o najnižjih povprečnih emisijah med vsemi poroča francoski koncern PSA, ki je presegel mejo 95 gramov CO2 na kilometer za 2,9 grama.

Sledi Toyota s 100,6 grama pred zavezništvom Renault-Nissan-Mitsubishi (105,5) in pred Suzukijem, katerega novi prodani avtomobili so lani v povprečju v zrak izpustili 108,9 grama CO2 na prevoženi kilometer.

Foto: Saša Despot Dizelsko gorivo OMV

Pred premijci še zahtevnejša naloga

Hkrati se vsi proizvajalci avtomobilov osredotočajo predvsem na manjša vozila z nizko prostornino motorjev, ki uporabljajo blago hibridno, hibridno in priključno hibridno tehnologijo. Kljub temu niso izpolnili zahtev Bruslja. Tudi FCA (Fiat-Chrysler), ki ima v ponudbi kompaktne avtomobile ni bil uspešen, prav tako ne koncern VW, ki je na osmem mesta po uspešnosti. Še na slabšem so premijske znamke, ki po pravilu ponujajo večje in zmogljivejše avtomobile. Premijske znamke BMW, Mercedes-Benz ali Jaguar Land Rover so bile lani daleč od izpolnile zahtev po izpustih CO2.

Slovenija Capljamo daleč za drugimi

Številni proizvajalci vozil so lani iz ponudbe umaknili močnejše različice modelov, dizelske različice ali različice na štirikolesni pogon. Za kupce je to pomenilo slabšo modelsko ali motorno ponudbo ali daljše dobavne roke. Potrošniki so morali zaradi tega globlje seči v denarnico, saj so morali proizvajalci vozil avtomobile posodobiti in opremiti z bolj zapletenimi emisijskimi tehnologijami kot kdaj koli prej. November in december, ki v statistiki JATO še nista zajeti, se verjetno ne bosta veliko spremenila v skupnih rezultatih emisij za lansko leto.

Foto: MatijaJanežič Je voda iz izpuha nevarna?

Pravila za izračun emisijskih košaric bodo letos poostrena, zato lahko pričakujemo še večji pritisk na potrošnike za nakup električnih avtomobilov in priključnih hibridov. Čeprav se je njihova prodaja v EU medletno povečala za 113 %, s 411.700 na 875.000 enot, še vedno predstavlja le 9,3 % vseh registracij. Za nameček so lani deževala opozorila, da je prispevek priključnih hibridov, pri katerih je težava, da se lastniki veliko časa vozijo s prazno baterijo pri čemer dela zgolj motor na notranje zgorevanje, k zmanjšanju emisij ne prispeva veliko. Kar je še bolj absurdno je, kar razkriva statistika JATO, da dizli emisijsko ne obremenjujejo okolja s CO2 bistveno bolj kot bencinski avtomobili. Za nameček pa so dizelski motorji ostali del večjih in zmogljivejših avtomobilov, predvsem v terenskih vozilih.

Euro 7 Že čez pet let konec klasičnih motorjev?

Po podatkih JATO Dynamics naj bi dizli v povprečju proizvedli 122,2 gramov CO2 na prevoženi kilometer, bencinski avtomobili 121,2, hibridi (vključno z blagimi hibridi) 104,1, sporni priključni hibridi 40,1 gramov in električni avtomobili, seveda 0 gramov CO2 na kilometer. 

Emisije po skupinah (od januarja do okrobra 2020)

1. PSA (Peugeot, Citroën, Opel, DS) 97,9 g CO2/km
2. Toyota 100,6
3. Renault-Nissan-Mitsubishi 105,5
4. Hyundai-Kia 106,7
5. Suzuki 108,9
6. FCA (Fiat-Chrysler) 109,0
7. Geely Group 110,5
8. Volkswagen (VW, Škoda, Audi, Seat…) 114,5
9. BMW (+ Mini) 115,7
10. Daimler (Mercedes-Benz) 122,6
11. Jaguar Land Rover 160

Emisije avtomobilov po vrsti pogona (od januarja do oktobra 2020)

Dizel 122,2 g CO2/km (28 % tržni delež)
Bencin 121,2 g (51 %)
Hibridna 104,1 (10 %)
Vtični hibrid 40,1 (4.3)
Električni avtomobili 0,0 g (5,0 %)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.