Italija obsoja načrt EU za prepoved avtomobilov na fosilna goriva. V četrtek je okrepila nasprotovanje evropskim načrtom, da bi čez 12 let prepovedali prodajo novih avtomobilov z bencinskim in dizelskim motorjem, pri čemer je italijanski minister za promet Matteo Salvini hiter prehod na električna vozila označil za "samomor" in "darilo" kitajski industriji.
Pravila, ki jih je potrdil Evropski parlament, bodo zahtevala, da morajo proizvajalci avtomobilov do leta 2035 doseči 100-odstotno zmanjšanje emisij CO2 na račun novih prodanih avtomobilov, kar bi v bloku 27 držav onemogočilo prodajo novih vozil na fosilna goriva.
Strah pred množičnimi odpuščanji
Ta načrt so v Italiji, kjer so sedeži znamk Fiatom in Alfa Romeo, pospremili z velikim negodovanjem. v Italiji je avtomobilska industrija še vedno v veliki meri osredotočena na tehnologijo motorjev z notranjim zgorevanjem.
"Vsi skrbimo za vodo, kakovost zraka in čistejše okolje ... vendar to ne pomeni odpuščanja milijonov delavcev in zaprtja več tisoč podjetij," je dejal prometni minister Salvini, ki vodi desničarsko stranko Liga. "Samo ideološki fundamentalizem elektrike je samomor in darilo Kitajski," je dodal.
Salvini, ki je tudi podpredsednik vlade, je dejal, da je za zagotovitev nemotenega prehoda potrebnega več časa in več sredstev. Zunanji minister Antonio Tajani je pred tem nakazal, da si bo Rim prizadeval zmanjšati cilj.
Potrebna je prilagoditev
"Italija bo predložila svoj nasprotni predlog: omejiti znižanje na 90 %, s čimer bo industrijam dala možnost, da se prilagodijo," je po poročanju časnika Corriere della Sera dejal Tajani.
Domača avtomobilska industrija neposredno ali posredno zaposluje več kot 270.000 delavcev in predstavlja več kot 5 % bruto domačega proizvoda države, kažejo podatki avtomobilskega združenja ANFIA.
Prodaja popolnoma električnih avtomobilov je lani v Italiji padla za 27 %, kar predstavlja le 3,7 % vseh registracij novih avtomobilov, poroča ANFIA.
Države EU so se oktobra lani dogovorile o prepovedi avtomobilov s termičnimi motorji, vendar morajo pravila še uradno potrditi, preden lahko začnejo veljati. Končna odobritev se pričakuje marca.
Predvidevam, da to ne velja za letala, ladje in vojaško mehanizacijo.... To bo še vedno na fosilna goriva in seveda …
Morali bi že 2030, razen za 99% slovecljev pa za kazen TDI do konca življenja
Kdaj pa letala na elektriko indija želi 450 novih potniških letal