Januarska akcija proti uporabi mobilnikov za volanom se je tudi zaradi stavke policistov končala bolj klavrno, saj so policisti v "poostrenem nadzoru" vsak dan akcije naleteli le na 26 kršiteljev glede nedovoljene uporabe mobilnika med vožnjo. Pa še to so jih od skupne številke kršiteljev kaznovali le pet odstotkov.
Na drugi strani ena izmed verodostojneših raziskav s tega področja navaja, da mobilnik za volanom za telefoniranje ali celo še veliko nevarnejše tekstanje pogosto uporablja okoli četrtina vseh slovenskih voznikov. V Sloveniji pa je bilo neposrednih povezav med uporabo mobilnikov in nesrečami uradno zelo malo. Leta 2013 so tako neposredno policisti povezali le 18 primerov nesreč, medtem pa iz ZDA prihaja podatek, da v okoli petini nesreč vzroke pripisujejo distrakciji, predvsem zaradi mobilnikov.
"Podatkov ne obdelujemo tako, da bi lahko povedali, koliko prometnih nesreč se je zgodilo zaradi telefoniranja. Prometne nesreče se lahko in se dejansko pripetijo tudi zaradi tega, vendar s podatki o sekundarnem vzroku nastanka prometne nesreče, zaradi uporabe mobilnih telefonov med vožnjo, ne razpolagamo," so za Žurnal24 pred časom odgovorili na policiji.
Medtem so v Veliki Britaniji policisti že pred leti dobili navodila, naj vsakič, ko posredujejo pri prometni nesreči, udeležencem odvzamejo mobilnike in jih upoštevajo kot morebitne dokaze pri ugotavljanju krivde.
Policisti bi imeli dostop do podatkov, ali ste uporabljali telefon
"Kaj boste storili glede tega," so pri Evropskem svetu za prometno varnost (ETSC) v intervjuju konkretno vprašali slovenskega ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, ki je priznal, da pri nas ni verodostojnih raziskav o vplivu distrakcije na pojav nesreč.
"V prihodnje bomo razmislili o spremembah zakonodaje, ki bi nam dovolile dostop do baz mobilnih operaterjev, da bomo lahko imeli vpogled v obsežnost problematike," je med drugim v odgovor dejal Gašperšič.
Na ministrstvu za infrastrukturo so za Žurnal24 pojasnili, da bodo tovrstne spremembe del prenovljenega Zakona o pravilih cestnega prometa, ki naj bi bil nared za sprejem "v začetku 2017."
Pričakovati gre, da bi lahko takšne spremembe, če bodo šle skozi sito varstva zasebnosti, imele posledice tudi pri (ne)izplačevanju zavarovalniških škodnih primerov, podobno kot v primeru dokazane alkoholiziranosti. Je pa tu še vprašanje razločevanja glede načina dovoljenega prostoročnega telefoniranja.
dezurni@zurnal24.si
ne piše zastonj v avtobusu: Pogovarjanje z voznikom med vožnjo je prepovedano.
In kaj je razlika pogovor s sovoznikom?
Jaz sem nekoč naredil na sebi test ali lahko šofer opiše z govorenjem vse kar dela , na vse kar …