Po navadi je tako, da je druga generacija modela v marsičem še veliko boljša od prve. Predvsem zato, ker proizvajalci ne tavajo več v temi in imajo s strani uporabnikov vozila številne podatke, kaj jih je pri prvi generaciji navdušilo in kaj zmotilo.
Glede na statistiko prodaje pri kodiaqu, ki je z naskokom najbolje prodajan model v svojem razredu v Sloveniji in tretja najbolje prodajana škoda - za octavio, ki je bila lani številka 1 v Sloveniji in najmanjšim križancem kamiqom. Prodajne številke okoli 1.000 enot beležijo praktično od predstavitve leta 2016. Padec prodaje je bil le v času velikega pomanjkanja sestavnih komponent, ko se je tovarna borila za vsako proizvedeno vozilo.
Zdaj teh težav ni več in skoraj 1.000 prodanih kodiaqov v Sloveniji v letu 2023 je odlična popotnica za drugo generacijo. Pri drugi generaciji se je Škoda močno osredotočila na potrebe svojih strank.
Kodiaq, kljub zavezanosti koncerna Volkswagen k usmeritvi v električno prihodnost, ostaja izjemno pomemben model in ima nalogo prinašati dobiček. Zato je seveda na voljo s klasičnimi motorji na notranje zgorevanje – veliko vlogo v prodaji bo še vedno imel dizel, sploh v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Čehi pa si veliko obetajo tudi od priključno-hibridne izvedenke z okoli 100 kilometri električnega dosega.
Vsega je le še več
Pri Škodi pravijo, da ima novi kodiaq vse, kar kupci cenijo pri starem, le malo več od tega: Več prostora, več funkcij, večjo učinkovitost. Bodo pa zato morali kupci odšteti nekoliko več denarja. Najcenejša izvedenka pri nas stane 35.832 evrov.
Kodiaq je bolj kot revolucijo doživel evolucijo izboljšav. Druga generacija prihaja z občutljivejšim prilagodljivim podvozjem, vključno z ločeno nastavljivim blaženjem odboja in kompresije. To prinaša še več udobja na eni strani in krepi voznikovo samozavest na drugi strani - je bolj predvidljiv in veliko tišji zaradi boljše izolacije in optimiziranega zračnega količnika upora.
Novi so matrični led žarometi druge generacije, pa 13-palčni head-up zaslon, na prenovljeni armaturni plošči kraljuje prostostoječi infotainment zaslon, ki ima lahko diagonalo 10- ali 13-palcev.
In kar kupci postavljajo na vrh svojih prioritet - že tako prostoren kodiaq je v drugi generaciji postal še prostornejši. Še vedno ponuja do sedem sedežev v treh vrstah, a zaradi šestih centimetrov prirastka v dolžino in novih sedežev imajo potniki zdaj v vseh treh sedežnih vrstah nekoliko več prostora. V petsedežni različici je prtljažnik zrasel za 75 litrov na 910 litrov (s fiksnimi zadnjimi sedeži). S podrtimi zadnjimi sedeži se je največja prostornina povečala za 40 litrov na 2.105 litrov. Sedemsedežna različica ima zdaj za tretjo vrsto sedežev 340 litrov, kar je 70 litrov več kot prej.
Združili so analogni z digitalnim svetom
Nekaj novosti je tudi iz rubrike Simply Clever: Ker so na voljo zgolj različice z avtomatskim menjalnikom je prestavna ročica pomaknjena za volanski obroč, s tem so sprostili prostor na sredinski konzoli, ki je večja, na njej je več prostora za variabilna držala za skodelice in dva polnilnika za telefon, pa tudi držalo za mobilni telefon. Poleg tega so v prtljažniku na voljo bolj prilagodljivi sistemi za shranjevanje, dodana so držala za tablice in pametne telefone, ki so lahko dostopna z vseh sedežev.
Pri koncernu Volkswagen, katerega del je Škoda, priznavajo tudi napake. Zato ima kodiaq na voljo presenetljivo veliko gumbov, konicam prstov na volanu pa so prihranjena tudi nadležna senzorska polja na dotik.
Pri Škodi so vseeno našli tudi način, kako vse več funkcij postaviti na vedno manj stikal in hkrati ostati prilagodljivi za inovacije. Zato so se domislili "pametnih številčnic", ki tvorijo spodnji del sredinske konzole. Gre za tri klasične vrtljive komande, vendar je na sredini majhen zaslon - to ni nič novega, saj smo to že videli pri vozilih premijskega razreda Range Roverju. To pomeni, da lahko z nežnim pritiskom z vsakim krmilnikom upravljate več funkcij: Temperaturo, prezračevanje ali ogrevanjem sedežev, »navigacijski zoom« ali vozne profile. S tem so združili analogni in digitalni svet.
Tudi priključni hibrid s 100-kilometrskim dosegom
Vstopni model je mehki hibrid z 1,5-litrskim TSI bencinskim motorjem in močjo 110 kW (150 KM) ter sedemstopenjskim samodejnim DSG menjalnikom. Cena 35.832 evrov. Kasneje letos se bo ponudbi pridružil še zmogljivejši dvolitrski TSI motor.
Kodiaq še ni popolnoma električen, je pa na voljo tudi kot priključni hibrid: kombinacija 1,5-litrskega bencinskega motorja in elektromotorja s sistemsko močjo 150 kW (204 KM) in šeststopenjskim samodejnim DSG menjalnikom, veliko pa obeta tudi električna vožnja, saj za shranjevanje energije skrbi 26 kWh baterije, kar pomeni električni doseg za okoli 100 kilometrov. Možno jo je polniti na wallbox z močjo 11 kW in v nasprotju s številnimi drugimi tudi z enosmernim tokom z močjo 50 kW. Začetna cena 42.437 evrov.
Dve različici dizelskega motorja 2.0 TDI (od 38.658 evrov naprej) imata moč 110 kW (150 KM) in 142 kW (193 KM). Na izbiro je tudi štirikolesni pogon.
Trenutno je na voljo le ena stopnja opreme, jeseni prihajata đe bogatejši izvedenki sportsline in RS line.
dezurni@styria-media.si