Drugačen odgovor na nemške premijske SUV modele

Foto: Saša Despot Lexus UX Foto: Saša Despot Lexus UX Foto: Saša Despot Lexus UX Foto: Saša Despot Lexus UX Foto: Saša Despot Lexus UX Foto: Saša Despot Lexus UX Foto: Saša Despot Lexus UX Foto: Saša Despot Lexus UX Foto: Saša Despot Lexus UX Foto: Saša Despot Lexus UX Foto: Saša Despot Lexus UX Foto: Saša Despot Lexus UX Foto: Saša Despot Lexus UX Foto: Saša Despot Lexus UX
Hibrid, križanec z voznimi lastnostmi kombilimuzine, v njem je tudi veliko japonske tradicije, od kakovosti izdelave do rokodelstva. To je japonski recept za boj proti nemškim križancem BMW X1, audi Q3 in mercedes-benz GLA.
Oglej si celoten članek

Lexus kljub le enemu prodajnemu salonu v Sloveniji beleži stabilnost rast. A v paleti je do zdaj manjkal model, ki bi znamko naredil bolj prepoznavno in pospešil prodajo.

Odgovor smo čakali dolgo, naposled pa ga dobil v križancu UX, ki pa povsem po Lexusovo ni povsem običajen križanec. Pri Lexusu trdijo, da je edinstven tako po dizajnu kot pogonu, predvsem pa po kakovosti izdelave in uporabljenih materialih. Nekaj rešitev sploh prvič najdemo v ponudbi japonskega proizvajalca prestižnih avtomobilov.

Foto: Saša Despot Lexus UX

Kaj pa na cesti? Lexus RC parkiran zasenči vse Nemce, kaj pa na cesti?

Lexus z UX sploh prvič nastopa v razredu kompaktnih premijskih križancev. Tudi zato drugačen pristop, celo od tega, kar poznamo pri japonski znamki.

Foto: Saša Despot Lexus UX

Glavna inženirka za UX je bila ženska, Chika Kako, ki je svoji ekipi nadela ime Lantana, Lantana po japonski trdoživi ekipi, ki je na prvi pogled videti krhka, v resnici pa je invazivna in skozi obdobje razvoja ves čas razvija barvo cvetov - od rumene do rdeče;
Že z imenom ekipe so želeli poudariti, da oblika ne sledi usklajenim smernicam. UX želi biti drugačen, želi izstopati, a je z značilno vretenasto masko že na daleč prepoznaven kot Lexus. Glede na paket opreme, ali bolj športen ali bolj luksuzen, je različna maska motorja. Lexus je prvič dnevne LED luči umestil na zgornjem delu sprednjega grebena. Veliko poudarka je bilo namenjenega čim boljšemu pretoku zraka, zato so platišča posebej oblikovana, obrobe blatnikov niso le robustni lepotni dodatek, ampak delujejo kot usmerjevalniki zraka, enako funkcijo imajo tudi vse linije na karoseriji z boka.

Foto: Saša Despot Lexus UX

Zadek je trendovski. Zadnji luči sta povezani, s čimer poudarjajo širokost avtomobila in ga optično znižajo. V resnici gre za 120 led diod razporejenih v črto, ki so zamegljene, da je videti, kot da gre za eno svetilo. Prtljažnik nima klasične trde police, ampak neke vrste rolo, ki se upogne in zloži kot šotor, ki ga lahko pospravimo in ne zavzema prostora v prtljažniku.

HITROSTI DO 140 KM/H Lexus predstavlja večstopenjski hibridni sistem

V potovalni kabini je poudarek na kakovostnih materialih in japonski tradiciji. Digitalni merilniki so povzeti po športniku LF-a, armaturna plošča je obrnjena proti vozniku. Na sredini je velik, 10-3 palčni zaslon na dotik. Pri Lexusu so upoštevali tudi pripombe glede vmesnika za premikanje med meniji, touch pada, oziroma miške, zato so dodali kontrolne tipke, ki so nameščene na mestu, dostopnem tako vozniku kot sopotniku.

Foto: Saša Despot Lexus UX

Poudarek je na nevsakdanjih detajlih. Pri najvišjem paketu opreme so vzvodi za nastavitev pihanja osvetljenih s posebno lučko z brezžičnim napajanjem. Na sedežih najdemo šive, ki so značilni za japonske kimone, na armaturni plošči pa material, ki spominja na papir.

UX je postavljen na arhitekturo GA-C, na kateri nastajata tudi Toyotina modela CH-R in nova corolla, vendar pa pri Lexusu pravijo, da so naredili še korak naprej kar zadeva togost karoserije in uporabe naprednih materialov, ki so jih po vozilu razporedili tako, da so dobili optimalno razporeditev teže, težišče pa spustili na način, da ima voznik občutek, da se vozi v kombilimuzini in ne športnem terencu. Baterija pri hibridnem modelu je nameščena pod zadnjo klopjo, s čimer prostor v prtljažniku ali kabini ni okrnjen.
V korist boljšega občutka na volanu so spremenjen krmilni mehanizem. To jim omogoča hibridni pogon, saj je krmili mehanizem nameščen direktno na karoserijo, zato niso potrebni vmesni členi v obliki dušilcev. Vzmetenje je možno prilagajati z različnimi voznimi načini: eco sport in normal;

Foto: Saša Despot Lexus UX

NX in CT Lexus NX in CT nista navadna avtomobila

Na izbiro sta različici s prednjim pogonom ali štirikolesnim pogonom. Za razliko od toyote RAV4 ali pa lexusa NX, je štirikolesni pogon v UX drugačen, manj zmogljiv. Na zadnji pogonski osi je v korist ugodnejše porabe goriva in emisij CO2 šibkejši elektromotor z manj navora, saj je vozilo v prvi vrsti namenjeno mestni uporabi, ko pa potrebuje takojšen navor na vseh kolesih, pa se to zgodi hipoma.

Foto: Saša Despot Lexus UX

Pri hibridni izvedenki, ki je v fokusu prodaje Lexusa, je vgrajena najnovejša, 4. generacija hibridnega pogona. Hibridno izvedenko 250h kombinira 2,0-litrski štirivaljni atmosferski bencinski motor z velikim kompresijskim razmerjem (14:1) in dva elektromotorja ter nikelj-hidridno baterijo. Sistemska moč je 131 kilovatov (178 KM), moč pa se na prednji ali na vsa štiri kolesa prenaša s pomočjo samodejnega CVT menjalnika z elektronskim krmiljenjem. Pri Lexusu so postregli s podatki, da je v primeru prednjega pogona poraba goriva po NEDC testih 4,1 litra na 100 kilometrov, emisije CO2 pa 94 gramov na prevoženi kilometer, po novih, WLTP testih pa 5,3 l/100 km in izpusti CO2 120 g/km. Pri različici s pogonom na vsa štiri kolesa je poraba goriva NEDC/WLTP (4,4/5,8) l/100 km, emisije CO2 pa (101/131) g/km. S CO2 so povezane tudi olajšave na dobiček podjetij in pridobitev eko kredita po ugodni obrestni meri, kar je ob nizkih stroških vzdrževanja še ena prednost hibridov pred konvencionalnimi pogoni. V ponudbi je tudi dvolitrski štirivaljni bencinski motor s 125 kilovatov moči (171 KM).

Avto Za volanom lexusa ES, ki je sploh prvič na voljo pri nas

Foto: Saša Despot Lexus UX

Na izbiro je sedem paketov opreme. Cene se začnejo pri 29.950 evrih za osnovno bencinsko izvedenko s pogonom spredaj, hibrid stane vsaj 33.950 evrov, štirikolesni pogon ceno dvigne za 1550 evrov. Pri Lexusu trdijo, da so glede na cene na cenikih za 10 odstotkov cenejši od premijskih konkurentov.

Lexusa UX smo že preizkusili na prvi vožnji v okolici Barcelone, naše vtise pa najdete tukaj.  
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 11:14 29. Maj 2019.

    hibridni automobili so zakon ne pa naftaši

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.