Renault se poskuša z latitudom še enkrat več vrniti v čase modela R25, ki je še kot zadnji ohranjal stik s premium nemškimi limuzinami. A glede na tisto, kar ponuja na papirju in v naravi, latitudu velikih kosov tržne pogače vsaj na evropskem trgu ne moremo napovedovati, še posebej, ker se le težko znebimo občutka o njegovi instant prilagoditvi za vožnjo po starem kontinentu.
Kot je znano, je latitude v največji meri korejskega porekla, saj ga izdelujejo v Samsungu in v rahlo spremenjenih oblikah, a pod drugimi imeni, prodajajo po vsem svetu. Postavljen je na podvozje, ki se ga poslužuje tudi laguna. Oblikovno je daleč proč od avantgardnih prijemov, ki smo jih bili vajeni pri Renaultu v zadnjih letih, tako sprednji kot zadnji konec pa težko skrivata azijsko poreklo. Tudi ob pogledu na bok utrip kvečjemu pade in ne naraste. V redu, marsikateri kupec, ki si želi avtomobil takšnih mer, na cesti noče izstopati, zato tega ne jemljemo nujno kot slabo.
Od limuzinske lagune je latitude sicer daljši za slabih 18 centimetrov, tudi malce višji je, a je medosna razdalja praktično enaka. To se odraža v (pre)velikih previsih spredaj in zadaj, ki niso v prid niti udobju med vožnjo. O tem kasneje.
Dodatni zunanji centimetri se v potniški kabini hitro porazgubijo. Zadnji odrasli potniki se počutijo za odtenek bolje kot v laguni, predvsem glede prostora za glavo in gležnje, pretiranega razkošja s centimetri pa ni. Tudi spredaj je glede na mere prostora bolj povprečno, moti sredinski konzolni most, ki očitno odžira prostor za desno koleno. Doplačljivi sedeži v testnem vozilu z vmesnim paketom opreme business so poleg vsestranske električne nastavljivosti poznali tudi masažo (s preštevilnimi gumbi), v bistvu pa niso presegali povprečja udobja, ki ga pričakujemo v tem razredu, saj so bili še vedno razmeroma kratki in nudili premalo bočnega oprijema.
Delovni prostor s stikali je v dobršni meri posnet po Renaultovih modelih, nekaj pa je tudi originalnih rešitev, zlasti na osrednji konzoli, kar pa nikakor ni slabo. Čeprav je dodanih nekaj imitacij aluminija, je splošni vtis kakovosti nekaterih elementov, kot so denimo notranje kljuke na vratih, pod vprašajem. Ima pa latitude že v osnovi vgrajene veliko opreme, serijska so tako denimo pametna kartica in brezstični zagon motorja, navigacija in dvoobmočna klima, testno vozilo pa je imelo poleg doplačljivih sedežev tudi veliko panoramsko steklo. Kakšne naprednejše tehnologije pa ni niti na seznamu doplačil.
Prtljažnik je s 477 za 15 litrov radodarnejši od laguninega, je pa med konkurenti vseeno med manjšimi in slabše obdelanimi.
Vožnja zaostaja za lagunino
127-kilovatni dizel ima na zalogi dovolj moči za udobno pospeševanje in prehitevanje, od moči pa avtomobila ne razganja, še posebej zaradi samodejnega menjalnika, ki je naravnan predvsem za udobno, precej manj pa za športno vožnjo. Poraba se je gibala okoli solidnih osmih litrov in pol. Že omenjena kratka medosna razdalja ni v prid udobnemu "letenju" čez grbine, avto namreč po neravninah precej poskakuje, tudi v ovinkih začne nos hitro bežati naravnost. V tem pogledu se podvozje lagune precej bolje odreže.
Latitude po tihem sili v premium razred, a mu vsaj na evropskih trgih zobe kažejo že avtomobili, kot so passat, mondeo, P508 ali insignia. S ceno, ki je pri testnem vozilu znašala nič kaj skromnih 32.370 evrov, pa sila težko konkurira že bolj agilni, a le za malenkost manj uporabni in opremljeni laguni. Razlika med avtomobiloma je tako rezervirana predvsem za V6 dizla, ki ga laguna ne premore.
Podatki o vozilu: (Renault latitude dCi 175 BVA business)
Motor: 1.995 cm3
Vrsta: štirivaljni dizelski
Moč: 127 kW (175 KM) pri 3.750 vrtljajih na minuto
Navor: 360 Nm pri 2.000 vrtljaji na minuto
Poraba: 8,6 litra/100 km, 170 gramov CO2/km
Zmogljivosti: 215 km/h, 9,9 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.887 x 1.832 x 1.483, medosna razdalja 2.762, prtljažnik (v litrih): 477
Cena: 28.900 EUR (osnovni)/32.370 EUR (testni)