Leta 2017 je Renault po dolgih desetletjih znova obudil slavno avtomobilsko znamko, zdaj pa so posodobili njeno strategijo. Med drugim so vanjo združili športno divizijo Renault Sport, njena enota je tudi Alpine Racing, ki med drugim stoji za programom v formuli 1. Skupaj z znamko Lotus pa načrtujejo razvoj naslednika zdajšnjega A110, ki bo povsem električen. Znamke Alpine je zdaj končno prišla pod vznožje Alp, po katerih je poimenovana, saj kot nam je v intervjuju na Bledu zatrdil komercialni direktor znamke Alpine Regis Fricotte je avto namenjen čistemu užitku na cesti in za to so najbolj idealne Alpe. Prihajajo pa že novi, bolj komercialni modeli.
Alpine ni novo ime v avtomobilski industriji. Je slavno ime, ki pa ga predvsem mlajši morda ne poznajo. Ali vas kupci na račun stare slave poznajo? S prvim modelom, A110 ste ubrali zanimivo pot, retro dizajn močno spominja na original.Predvsem naši prvi kupci so bili ljubitelji znamke Alpine. Seveda so dobro poznali avtomobile iz šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ki so nam prinesli velike uspehe v reliju. Naša naloga pa je razširiti nabor kupcev. Večina naših današnjih kupcev še ni bila rojena v času največjih motošportnih uspehov. Prav zato že pripravljamo naslednjo generacijo vozil. A110 ne bo osamljen model. Predvsem pa želimo, da bodo to avtomobili, v katerih bodo vozniki uživali. Alpine A110 je avto za uživanje, je izredno dinamičen, odlično uravnotežen. Ko voznik sedi avtomobilu je on center gravitacije. To je čistokrvni športnik. In to se ob vožnji občuti. DNK, po kateri smo bili v preteklosti znani, smo želeli prenesti na nova vozila. Tudi danes je motošport pomemben za nas.
Seveda, vendar pa danes znamko poznamo iz formule 1. Kakšne izkušnje ste dobili v F1?
To je najboljša možna platforma za razvoj avtomobilov. Formula 1 je največji motošporti dogodek, tudi največji komunikacijski kanal. Seveda smo zavezani tudi drugim vejam motošporta, na primer LeMansu, vendar pa lahko v F1 nagovarjamo najširše občinstvo. Z novimi vozili in novimi pravili je F1 za nas pomembna dolgoročno. To je dolgoročna platforma.
Je torej F1 pomembna tudi z vidika naslednjih serijskih vozil?
Seveda, to je pomembno prav za vsakega proizvajalca vozil, ki sodeluje v svetovnem prvenstvu Formule 1.
Kakšne pa so sinergije z znamko Renault? Tu mislim na različne tehnologije, materiale, motorje …?
Seveda je to pomembno. Vse od motorjev, sistemov, nenazadnje smo del istega koncerna. Vendar pa je Alpine samostojna znamka, ki mora v prihodnosti rasti. Izdelki so posebni in drugačni. Motor v renaultu megane RS je lahko enak, vendar pa bodo nastavitve povsem drugačne kot pri vozilih znamke Alpine, tudi občutek za volanom bo povsem drugačen. Osnove bodo enake, vendar bo doživetje samosvoje.
Se Alpine torej znotraj koncerna Renault umešča v premijski segment?
Tako je. Lahko pa potrdim, da bodo pri prihodnih modelih jasne ločnice med znamkami, tako, da ne bo prišlo do kanibalizma znotraj koncerna. Tudi kupci bodo pri Alpine povsem drugi kot pri Renaultu.
Kakšne so vaše proizvodne kapacitete? Koliko vozil lahko proizvedete na leto?
Ta trenutek okoli 3.000 vozil alpine A110. Kar je za nas pomembno je, da je proizvodnja vezana na rezultat povpraševanja s strani kupcev. Naša naloga je optimizirati potencial na trgu in nato prilagoditi proizvodnjo. Proizvodnjo lahko povečamo, če se bo pokazala potreba po tem.
Z naslednjimi modeli, tri ste najavili, med njimi tudi SUV, bo verjetno število vozil precej večje?
Zagotovo. Naslednje modele bomo proizvajali v različnih tovarnah.
Najavili ste, da bodo prihodnja vozila električna. Kakšna je sploh strategija?
Naslednja generacija vozil, ki jo bomo uvrstili v našo »sanjsko garažo« kot smo poimenovali modelno paleto, bo sestavljena le iz polno električnih modelov. Za nas bo pomembno, da bo v njih »duh znamke Alpine«, čeprav bodo 100-odstotno električna. Ves DNA, ki ga lahko občutite danes v modelu A110, bo prisoten v električnih modelih vozil. Govorim o okretnosti, vozniških občutkih, dinamičnih sposobnostih … Kot ste omenili prihajajo trije novi modeli. Prvi bo t. i. hot-hatch mestno vozilo, nato križanec GT, ki ga bomo proizvajali v isti tovarni kot danes A110. Tretji novi izdelek bo zamenjava za današnji A110, ki ga trenutno razvijamo skupaj z Lotusom.
Kakšni so vaši načrti v Sloveniji?
A110 je na prodaj v Sloveniji, v prihodnje pa želimo promovirati našo električno usmeritev. Slovenski trg električnih vozil se razvija. Zdaj je pravi čas, da smo se umestili na slovenski trg, saj smo videli, da še vedno veliko ljudi pozna znamko.
Koliko avtomobilov ste v časih, ko se na avtomobile čaka tudi po leto dni ali več, rezervirali za Slovence?
Dobite jih lahko, kolikor jih želite (smeh).