Prenovljeni mitsubishi ASX je prišel v Slovenijo. O njem smo pred nekaj meseci že pisali, ko smo se družili z njim na mednarodni predstavitvi in dodobra pretipali ter okusili, kaj novega se je naučil od leta leta 2010, ko je prvič zapeljal na cesto.
Da, ASX je na prvi pogled že veteran enega najbolj prodajno uspešnih avtomobilskih razredov. Sedaj pa je bil močno prenovljen, s čimer naj bi v miru počakal na bodočega naslednika in vmes nagovarjal tako mlajše družine kot tudi starejše pare z vnuki. Z dobrega 4,3 metra dolžine ga uvrščamo med avte, kot so nissan qashqai, VW T-roc, seat ateca, toyota C-HR ali mazda CX-30.
V Evropi ASX zavzema več kot četrtino vse prodaje znamke Mitsubishi, pri nas pa skoraj polovico, zato je jasno, da so mu pri prenovi namenili še prav posebno pozornost. Na zunaj ga ne bo težko prepoznati, saj je z zadnjo prenovo dobil povsem nov prednji del. Motorni pokrov, odbijač, serijska polna LED svetila in meglenke, vse je novo. Zadnje luči takisto svetijo v LED svetlobi modne mlečne barve, odbijač se zaključi bolj avanturistično. Drugačne so strešne sani.
Znotraj je poleg boljših materialov ena glavnih novosti nov osempalčni zaslon na dotik, v ozadju katerega teče izboljšani operacijski sistem. Vozniku pa služijo nova pomagala, zaradi katerih je vožnja udobnejša in varnejša: samodejno prepoznavanje in zaviranje v primeru nevarnosti pred avti in pešci, pomoč pri mrtvih kotih, opozorilo na nenamerno prehajanje voznega pasu, samodejno preklapljanje z dolgimi lučmi, pomoč za prečni promet … ASX še nima radarskega tempomata.
Še en poudarek novinca je motor. Na voljo je le eden in sicer novi 2,0-litrski bencinski motor s 110 kilovati moči (150 KM), ki hkrati nadomešča stara 1,6-litrska bencinarja in dizla. Že doslej je sicer okoli 60 odstotkov kupcev izbralo bencinski motor, zato naj pomanjkanja dizla kupcev ne bi preveč motilo. Motor je lahko povezan s petstopenjskim ročnim ali brezstopenjskim CVT menjalnikom. Gre po moči in navoru precej bolj dinamičen motor, še posebej dober je po prožnosti pri višjih hitrostih.
Eno najmočnejših prednosti ASX pred konkurenti je prenos moči na kolesa. Poleg pogona na sprednji kolesni par namreč okoli četrtina kupcev izbere štirikolesnega. Pri Mitsubishiju so šli korak dlje od klasičnega pristopa večine znamk, saj ponujajo zmogljiv elektronsko nadzorovani vklop zadnjega kolesnega para. Sistem pozna tri režime, ki se jih aktivira s pritiskom na gumb. Prva možnost je samo prednji pogon.
Ko se stvari na cesti zaostrijo, voznik izbere avtomatsko porazdeljevanje moči, pri čemer se v normalnih okoliščinah 95 odstotkov moči še vedno prenaša naprej. Ko pa prednji kolesi izgubljata oprijem, se do 50 odstotkov prenese na zadnji par. Tretji program pa je zaklenjen sredinski diferencial, kar pomeni razporeditev prenosa 50:50, kar bi moralo ob kratkih previsih in spodobni razdalji od tal zadostovati tudi za zelo zaostrene zimske in blatne razmere. Skratka avto, kot nalašč za slovensko hribovje. To postane še bolj očitno ob pogledu na 442 litrov velik prtljažnik, ki se ob podiranju naslonjal poveča na skoraj 1.200 litrov.
ASX s cenami začne pri 15.990 evrih. Za ta denar poleg dvokolesnega pogona kupec že dobi polne LED žaromete, nekaj kroma, naslonjalo za roke, deljivo zadnjo klop, klimatsko napravo, električni pomik stekel tudi zadaj, bluetooth … Oprema invite med drugim doda tempomat, strešne sani, zaslon na dotik s premerom 15,5 centimetra (6,1 palca), samodejno klimo in vzvratno kamero, medtem ko sta še višje opreme intens, intens+ in instyle, ki stopnjujejo udobje in pomagala, pri vseh pa je standarden omenjeni osempalčni zaslon. Na žalost pa se tudi varnostna pomagala, vključno z zaviranjem v sili, dozirajo šele v najvišjih treh nivojih opreme.
Letos naj bi Slovenci nadeli tablice na 30 novih ASX, prihodnje leto pa na okoli 200.