Del za vaš avto ni več dobavljiv, žal ...

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Odpovedala mi je ABS enota, ki ni bila več dobavljiva. Avto je bil vozen, a tehničnega pregleda ne bi opravil.
Oglej si celoten članek

Stres, težava ter precej nevšečnosti in negotovosti. Tako lahko opišem izkušnjo, ko mi je na avtu odpovedala ABS-enota. Ves ta čas sem avtomobil lahko uporabljal in tudi v prihodnje bi ga lahko, saj je bil avto vozen. Seveda je bil manj varen, a če se zavedaš, da asistenčni sistemi ne delujejo, voziš precej previdneje. 

Težave so se začele, ko sta se pri moji hondi civic, letnik 2009, med vožnjo začeli prižigati lučki za ABS in VSA. Te so se sicer izklopile ob ponovnem vžigu, a kaj, ko so se znova vklopile vsakič, ko je avtomobil presegel hitrost 25 kilometrov na uro. Ko sem vozilo peljal na diagnostiko k znanemu serviserju v Ljubljani, mi je povedal, da mi ne more pomagati, saj se z računalnikom ne more priklopiti na ABS-enoto ter mi priporočil obisk pooblaščene delavnice za Hondo. In sem se zapeljal na pooblaščeni Hondin servis, kjer sem dobil odgovor, da so trenutno precej zasedeni ter da bo zgolj za diagnostiko treba počakati najmanj 14 dni. 

Sledil je obisk drugega serviserja, ki se prav tako ni mogel priklopiti na ABS-enoto, tako da mi je svetoval obisk enega od ljubljanskih serviserjev, specializiranega za popravilo Hond. Ta je uspel napako hitro diagnosticirati: odpoved ABS-enote. Malce mi je odleglo, saj sem vsaj vedel, kaj je vzrok, a v resnici so se težave šele začele. Že ob pogovorih z avtomehaniki ravno velikega navdušenja, da bi se lotili popravila, ni bilo. 

Rešitev iz Madžarske 

Obrnil sem se na pooblaščeni servis in povprašal, koliko nadomestna (nova) ABS-enota (proizvajalca Bosch) stane. "Original ni več dobavljiv," se je glasil odgovor. Proizvajalec je rezervne dele dolžan zagotavljati le deset let po izdelavi avta. Sledilo je iskanje nadomestnih delov preko Ebaya in avtoodpadov, a tudi precej neuspešno, saj je šlo za različico sport, ki ima drugačno ABS enoto, zato je bilo rezervni del izjemno težko najti. Oglasi, ki so obstajali, so po večini že imelo oznako "Sold" (prodano). Tako sem ob iskanju po spletu našel nekakšno skladišče Hondinih rabljenih rezervnih delov na Madžarskem. Neizmerno sem bil vesel odgovora, da imajo omenjeni rezervni del, še to, da bom moral zanj moral odšteti 300 evrov, me ni pretirano razžalostilo.

Moje iskanje je trajalo skoraj dva meseca, če bi moral v tem času opraviti tehnični pregled, bi ugotovili, da avto ni tehnično brezhiben, prometnega dovoljenja pa ne bi imel več. 

Avto je res star 15 let, a z dobrimi varnostnimi sistemi, s povsem delujočim motorjem, ki v 270.000 kilometrih ni zahteval drugega kot menjave olja in filtrov, ter povsem zdravim in nič gnilim podvozjem. In ja, bolelo bi me srce. 

Na koncu se je s skupnim stroškom dobrih 500 evrov vse skupaj srečno končalo in vozilo spet deluje kot novo. A reševanje težave je bilo precej stresno. Naj dodam, da se sem po rešitvi težave preko nekaterih forumov našel tudi nekaj kontaktov servisnih delavnic, kjer naj bi obnavljali ABS-enote. A vendarle, veliko lažje in hitreje bi zame bilo, če bi to prevzeli serviserji. Torej bi enoto odmontirali, jo poslali v popravilo, ter jo nato namontirali nazaj. A s tem se, vsaj v mojem primeru, ni želel nihče ukvarjati. 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 13

  • 09:31 20. Februar 2024.

    dokler bo slovenec prodajal ledvico za nov avto bo takole. star avto vam na dinosu odkupijo za 20€, potem pa …

  • 16:10 19. Februar 2024.

    Žarnico bi odstranil iz števca. Opravil tehnični in se kasneje ukvarjal z iskanjem enote. Med tem bi lahko normalno uporabljal …

  • 10:03 19. Februar 2024.

    Avtomobil je nujno zlo, a ne traja večno. Brez njega pa nas je večina "bosa". Tako, da čeprav smo navezani …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.