Na Žurnalu24 nadaljujemo z osveščanjem o varni vožnji. Tretji dogodek je po Celju in Kranju gostila deževna Ljubljana. Čeprav z dežnikom, se je izplačalo udeležiti različnih delavnic in prikazov delovanja modernih asistenčnih sistemov v vozilih v praksi. Mariskaterega, tudi "zadrgnjenega“ voznika smo po testu spreobrnili. "To bom imel v naslednjem avtomobilu,“ je bil najpogostejši odgovor.
Kaj je namen dogodka Dan za varen avto? Predvsem ta, da voznike in voznice pa tudi vse druge udeležence v prometu, vzpodbudi k razmišljanju, da varnost v vozilu ni samoumevna. Besede, "meni se to ne more zgoditi, varnostni pas si pa že znam zapeti, Ali pa, saj sem bil pred 20 leti na tečaju prve pomoči,“ v praksi prevečkrat negirajo novice, ki jih vsakodnevno prebiramo v črni kroniki.
Odgovorite na hitri kviz
Foto: Saša Despot
Dan za varen avto BTC
Vsakemu se lahko zgodi nesreča. Kot skupaj s strokovnjaki za varno vožnjo iz AMZS, Carglassa, AVP in Rdečega križa, ugotavljamo na dogodkih Dan za varen avto, pa bi lahko marsikatero poškodbo ali smrt preprečili že tako, da bi pravilno nastavili sedežni položaj, vključno z vzglavnikom, višino in globino volana, ali pa, da bi vedeli, zakaj je treba čim prej popraviti poškodovano steklo na avtomobilu. Hitri kviz - ste vedeli, koliko manj je trdna karoserija avtomobila, če je steklo poškodovano? Do 34 odstotkov!
Kakšne sile se sproščajo pri trku, smo prikazali na Zaletavčku, napravi Agencije za varnost prometa (AVP). 75-kilogramski človek pri trku s hitrostjo med 10 in 12 km/h pritisne s težo več sto kilogramov, naloga varnostnega pasu pa je, da to silo zaustavi. Veste, kako si pravilno pripnemo varnostni pas v vozilu? Če ste zamudili naše delavnice, zadnja priložnost bo 29. oktobra v Mariboru, več lahko izveste tukaj.
Foto: Saša Despot
Dan za varen avto BTC
Zakaj je imel v verižnem trčenju poškodovan le zadek vozila?
Foto: B. P.
Dan za varen avto, BTC Ljubljana
Tako kot v Celju in Kranju smo tudi v Ljubljani zaznali navdušenje nad sistemi kot je kamera za vzvratno vožnjo ali pa sistem samodejnega zaviranja v sili. Velika večina se je prvič seznanila z modernimi sistemi, ki bodo v prihodnosti del opreme večine novih vozil, danes pa so v slovenskih vozilih, ki so v povprečju stara deset let, precejšnja redkost. Pomislek udeležencev je tudi ta, da so sistemi dragi. Ko ugotovijo, da so v resnici cenejši kot kovinska barva vozila ali nova platišča, jim to da misliti.
Da sistemi delujejo tudi v praksi in ne le na našem poligonu, kjer vse obiskovalce vabimo, da preizkusijo sistem samodejnega zaviranja v sili in se poskušajo zaleteti v zračno blazino, nam je potrdil udeleženec iz Ljubljane: "Ta sistem imam prav v mazdi6, v kateri prikazujete nalet v zračno bližino. Ta sistem me je enkrat že rešil. Bil sem udeležen v verižnem trčenju. Zaradi tega sistema nisem trčil v vozil pred mano. Je pa voznik za menoj, brez tega sistema, priletel v zadek mojega vozila.“
Zadnji dogodek Dan za varen avto v organizaciji Žurnala24 bo v soboto, 29. oktobra v Mariboru. Spremljajte nas tudi na Facebooku.