Kot so zapisali na policiji, je glavni cilj akcije povečati uporabo varnostnega pasu tako pri voznikih kot ostalih sopotnikih in zmanjšati število mrtvih in hudo telesno poškodovanih v prometnih nesrečah. Po njihovih navedbah so strokovnjaki ugotovili, da bi bilo med vozniki in potniki v avtomobilih 40 odstotkov manj žrtev, če bi vsi uporabljali varnostne pasove.
Pripasani tudi na zadnjih sedežih
"Pri prometnih nesrečah, ki se zgodijo pri velikih hitrostih, nam varnostni pas lahko reši življenje. Pri prometnih nesrečah, ki se zgodijo pri manjših hitrostih, na primer pri mestni vožnji, pa lahko varnostni pas predvsem prepreči nepotrebne poškodbe, ki pa so lahko tudi pri nizkih hitrostih zelo hude," so pojasnili na policiji.
Do 20. septembra bodo tako policisti preverjali uporabo varnostnih pasov pri voznikih in sopotnikih na sprednjih in zadnjih sedežih ter pravilno uporabo zadrževalnih sistemov v vseh vrstah motornih vozil. Poleg nadzora pa bodo opozarjali tudi na pravilno uporabo varnostnega pasu in zadrževalnih sistemov kot tudi na pravilno nastavitev naslonjala za glavo.
Kot so poudarili na policiji, je za to, da se pripnemo in nastavimo vzglavnik, potrebnih samo nekaj sekund, vendar pa biti pripet samo po sebi še ne pomeni optimalne varnosti, "še posebej, če varnostni pas pripnemo površno," so opozorili.
Zgornji del varnostnega pasu mora teči čez sredino rame, ne sme biti preblizu vratu in ne sme zdrsniti z rame, spodnji del pasu pa mora potekati prek bokov in ne prek trebuha. Zaponka pasu mora biti dobro zapeta, pas ne sme biti zvit in se mora prilegati telesu, kar preverimo s hitrim potegom pasu od telesa, ob tem mora med telesom in varnostnim pasom nastati zgolj nekaj centimetrov razmaka, so pravilno uporabo pasu opisali v sporočilu za javnost.
Ob tem so policisti še izpostavili, da je zelo pomembno, da imajo voznik in vsi potniki pravilno nastavljen vzglavnik za glavo, in sicer tako, da je zgornji rob poravnan z višino glave in je razdalja med naslonjalom in glavo čim manjša.
Akcija je sicer usklajena tudi z evropsko akcijo Seatbelt in bo istočasno potekala v več evropskih državah.
Ja, pa kaj še. Prav vidi se jim nasmešek, ko napišejo kazen.
Jaz se že 22 let privezujem in še nisem plačal za pas. Predlagam, da tudi ostali ravnajo tako, pa ne …
Glih sem to hotu napisat, kasiranje je potrebno se ze spomnijo kaj