Eno glavnih vprašanj, ki si ga znova in znova zastavljajo pri Dacii, je, kako kljub tehnološkemu preskoku naprej izdelovati avtomobile, ki bodo ostali cenovno dostopni tako za proizvodnjo, kot nato prodajo. In hkrati dvigniti raven zaznavne kakovosti, ki se kaže pri uporabljenih materialih, stikalih, domišljeni notranjosti ...
S pametnimi inovacijami do nižje cene
"Največ izdelka za vloženi denar bo torej moto Dacie tudi v prihodnje," so nam zatrdili na posebnem dogodku v Parizu. Renault je pred 14 meseci na predstavitvi krovne strategije Dacio umestil kot izdelovalca vozil, ki bo s poceni pametnimi inovacijami dosegla racionalne kupce, ki pa ne bodo v prvi vrsti iskali le vozila za nizko ceno. Prav zato so se pri Dacii osredotočili na tri temeljne vrednote: "bistveno in kul", "robustno in zgrajeno za pustolovščine na prostem" in "eko-pametno: varčno in ekološko".
Za Dacio je zelo pomemben tudi dizajn, kar so nakazali že lani s predstavljenim konceptom biggster, ki prihaja v serijski obliki leta 2023. Še bolj pa so avtomobilske vode razburkali na dogodku, ki smo se ga na zurnal24.si udeležili v Parizu, kjer so premierno razkrili manifesta - robustno terensko vozilo brez oken in vrat. Dacia se torej močno osredotoča tudi na kupce vozil, ki svoje avtomobile uporabljajo tudi za avanture in izlete izven asfaltiranih poti. Zato bodo dacie v prihodnje robustne in imele številne poceni, a hkrati pametne rešitve, ki bodo močno vplivali na nakupno ceno in tudi uporabnost njihovih vozil. Udeležili smo se štirih delavnic, v okviru katerih nam je Dacia predstavila smer, v katero se bo razvijala.
Parkirni asistent na pametnem telefonu?
Ena od rešitev, ki jo že uporabljajo pri svojih avtomobilih, je zamenjava velikih zaslonov s pametnim telefonom. To je ena od rešitev, s katero lahko kupec poceni svoje vozilo in so jo prikazali tudi na konceptnem vozilu manifesto, ki sicer nikoli ne bo pripeljalo na ceste. Pametni telefon nas spremlja povsod. Zato so se pri Dacii pri snovanju aktualnega sandera vprašali, ali lahko nadomesti multimedijski zaslon v naših avtomobilih? To so razumeli kot očitno rešitev, a le pod pogojem, da je povsem vključena v vozniško izkušnjo. V tem duhu se je rodil Media Control. Na delavnici so nam pojasnili filozofijo in korist tega sistema. Media Control je sistem, ki ga poleg radijskega sprejemnika sestavljata posebno ležišče za namestitev pametnega telefona in brezplačna, prilagodljiva uporabna aplikacija, pri Dacii pa dodajajo še, da je enostavna za uporabo.
Media Control je celovit multimedijski sistem. Obsega radijski sprejemnik, dva zvočnika, vtičnico USB, povezljivost preko Bluetooth, upravljala na volanu, predvsem pa v armaturno ploščo vgrajeno ležišče za pametni telefon. Od vsega začetka projekta je bilo to ležišče vključeno v oblikovno zasnovo armaturne plošče. "To je bistveno za uporabnike," so nam pojasnili in kot prednosti našteli upravljanje z glasom ter strateško umestitev visoko na armaturni plošči in z rahlim zasukom proti vozniku zagotavlja dobro preglednost prikazanih podatkov in s tem varno vožnjo.
Aplikacijo Dacia Media Control se prenese v pametni telefon in, zahvaljujoč povezavi Bluetooth, telefon postane podaljšek armaturne plošče in nadomesti multimedijsko napravo. S tem ima voznik zagotovljeno navigacijo, radio, predvajanje glasbe, telefoniranje in celo dostop do podatkov o avtomobilu. Vse bistvene funkcije je možno vklopiti na dotik ali z glasovnimi ukazi zahvaljujoč funkciji pametnega telefona za prepoznavanje glasu.
Na naše vprašanje, kako bodo avtomobilske podatke, ki se na telefon prenašajo preko blueetoth povezave v prihodnje še nadgradili in ali bi lahko telefon spremenili tudi v video, na primer za prikaz slike med vožnjo vzvratno, so nam pojasnili: "Da bi preko blueetoth povezave prenašali sliko, na primer pri vzvratni vožnji, ne, saj bi prihajalo do zamika, razmišljamo pa v smeri prikaza oddaljenosti od ovire, kot je to primer pri senzorjih v avtomobilu."
Jogger kot spalnica na kolesih
Dacia bo še naprej ponujala sisteme s štirikolesnim pogonom, obenem pa so nam premierno pokazali opremo, zasnovano za dejavnosti na prostem. Gre za t. i. škatlo oziroma komplet, ki tehta 50 kilogramov, ima 220 litrov prostornine in je umerjen tako, da ga pospravite v zadek sedemsedežne dacie jogger. Komplet, ki je videti kot lesena škatla, v katerega lahko pospravimo različne rekvizite za preživljanje časa v naravi (na primer plezalno opremo s čeladami), se v nekaj spremeni v pravo zakonsko posteljo z mehkim 190 centimetrov dolgim ležiščem. O ceni kompleta še molčijo, na voljo pa bo že prihodnje leto z joggerjem, ne zanikajo pa, da ga bodo morda prilagodili še za kakšen drug model, na primer duster. Prav tako so prvič predstavili šotor, ki ga je mogoče pritrditi na potniški prostor in tako družinam omogočiti kampiranje.
Pri Dacii so nam glede na izkušnje v preteklosti povedali tudi, da se je izkazalo, da se inženirji zaradi visokih zahtev posledično ubadajo s takšnimi izzivi, kot je kompenzacija stroškov zaradi dober meter daljše bakrene žice, ker na primer pri sanderu nova lična strešna antena ni več na prednjem, temveč zadnjem delu strehe. Žico so prihranili tako, da so drugače razporedili nekatere druge senzorje. Ravno stalno iskanje dostopnejših in pametnih rešitev pa je pripeljalo do nekaterih lastnosti, ki jih nadgrajujejo tudi za prihodnje modele. Taki so prečni nosilci na strehi. Vzdolžni letvi je mogoče odstraniti in prestaviti prečno, tako da lastniku za montažo recimo strešnega kovčka ne bo treba dokupiti ločenih nosilcev. Domiselno!
Manjša težja, manjši motorji, manja poraba goriva, manjša cena
Ob omembi 'Eko-pametnega' stebra pri Dacia pravijo, da njihova strategija temelji na tem, da bodo izpuščali "odvečno tehnologijo ali zgolj kozmetične lastnosti", s čimer so njihovi avtomobili že danes lažji. Za joggerja pravijo, da je za 300 kilogramov lažji od primerljivih sedemsedežnikov na trgu. Manj kilogramov pomeni, da lahko v vozila vgrajujejo manj zmogljive motorje, tudi LPG bo ostal pomemben steber modernizacije, saj navajajo, da so ga stranke odlično sprejele in imajo dejnasko velike koristi pri porabi goriva. Manj kilogramov pa po trditvah Dacie na koncu prinaša tudi manj izpustov in kar je za kupce njihovih vozil najbolj pomembeno, še vedno racionalno ceno za nov avtomobil. "Osredotočeni smo na bistvo. To ni le nizka cena, ampak tisto, kar kupci danes dejansko potrebujejo," so nam pri Dacii povedali na dogodku.
Njihovi avtomobili bodo postali lažji tudi zaradi uporabe več reciklirane plastike. Cilj romunske znamke je v vozila vgraditi 20 % reciklirane plastike v novi generaciji dusterja, pri čemer bodo uporabili novo reciklirano plastično zmes, imenovano starkle, ki naj bi bila okolju prijazna in hkrati robustna.
In še zadnji steber - interakcija s kupci v prodajni salonih. Novo mantro podpirajo nova identiteta, logotip, nove barve, nov dizajn in tudi podoba prodajnih salonov. Dacia dviguje interakcijo s strankami na višji stopnji s prenovo prodajnih mestih s fizičnimi in virtualnimi izkušnjami, zlasti z uporabo razširjene resničnosti na pametnih telefonih.