Citroën C3 se je morda marsikomu zdel še čisto sveži avtomobil, k čemur so gotovo pripomogle živahne zaobljene in gotovo tudi iz povprečja izstopajoče oblike, s katerimi je zagotovo vzbujal tudi vtis prijaznega avtomobila.
A avtomobilski trg je neusmiljen, osvežitev po treh letih pa obvezna, zato so jo pri Citroënu izvedli tudi na C3 aircrossu. In to na tak način, da dveh primerkov pred in po njej gotovo ne boste zamenjali. Izstopa predvsem sprednji del, saj je od stebrička A naprej vse ostalo bolj ali manj enako, a ta je dovolj, da se je C3 aircross iz prijaznega medvedka, kot ga je poimenoval kolega Andrej, spremenil v malce godrnjajočega … kaj le … mogoče buldoga z navzgor zavihano spodnjo ustnico? Ki je, ko ga bolje spoznate, tudi lahko zelo prijazen.
A karkoli si že o oblikovni spremembi mislimo, je zelo zanimiva in z njo C3 aircross morda še bolj kot prej izstopa iz sivega povprečja. Ob tem ne bi smeli prezreti, da je preoblikovani sprednji del prinesel še eno spremembo. Od zdaj namreč izrazito ozki žarometi, ki so še vedno razdeljeni na dva dela, a malce na drugačen način, svetijo v tehniki led. To ne prinaša le za kanček manjše porabe goriva ampak tudi boljšo osvetljenost območja pred avtomobilom.
Ohranja, kar je bilo dobro
In kljub novim oblikam C3 aircoss ohranja vse svoje dobre lastnosti. V mislih imam predvsem prostornost. Morda res ni več najbolj prostoren med svojimi tekmeci, vendar pa zaradi zelo kvadraste karoserije (to dejstvo malce prikrijejo zaobljeni robovi) v notranjosti predvsem vzbuja občutek prostornosti. K temu morda pripomorejo tudi široki sedeži z dolgimi sedalnimi površinami, ki so po osvežitvi z zasnovo blizu tistim v višje uvrščenih Citroënovih modelih. Zanemariti pa ne gre niti dejstva, da je pred zadnjo klopjo res veliko prostor za noge, soliden pa je tudi prtljažnik. Le poglejte si v enem od naših prejšnjih testov, koliko prtljage gre vanj.
Ureditev notranjosti se sicer ni močno spremenila, saj so pred voznikom denimo še vedno na voljo le analogni merilniki, osrednji zaslon, na katerem se prikazujejo elementi infozabavnega sistema, ki jih je malce več kot doslej, pa je tudi enak in zna biti tudi enako neodziven kot pred osvežitvijo. Včasih pa tudi »zmrzne«.
In gotovo velja, da bi tudi v prenovljenem C3 aircrossu lahko po makadamskih gozdnih cestah okoli Krima nepoškodovano pripeljali košaro jajc, kakor nam je uspelo lani poleti. Podvozje je namreč enako mehko kot doslej. Pravzaprav ponuja zelo solidno razmerje med mehkobo in zanesljivimi voznimi lastnostmi. V sodobnem avtomobilskem svetu je C3 aircross z izrazitejšo mehkobo blažilnikov morda dokajšnja izjema, a ne smemo pozabiti, da vendarle govorimo o Citroënu, pri katerem je udobje zapisano v genih. Tudi, če gre to na račun natančne vodljivosti.
Preskušena tehnika
Vsekakor pa je delovanje podvozja dobro usklajeno tudi z izbiro pogonske tehnike, ki je bila v testnem C3 aircrossu že znana in dodobra preskušena. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom je bil namreč pogon avtomobila zaupan 1,2-litrskemu turbodizelskemu trivaljniku z močjo 110 'konjev'. Dovolj, da je lahko opravil z zahtevami vsakdanjih službenih in zasebnih poti in kakšnega občasnega malce bolj dinamičnega izleta v ovinke, A ne preveč dinamičnega, saj je, kot sem že omenil, podvozje bolj naklonjeno zagotavljanju udobja kot pa dinamike.
Kakorkoli: kljub temu, da je prenovljeni citroën C3 aircross vzbudil občutek, da so se so se pri Citroënu njegove osvežitve lotili bolj zato, ker so jo morali kot pa ker bi jo hoteli izvesti, je sprememb dovolj, da novinca ne boste zgrešili. Za aktualne lastnike C3 aircrossov gotovo niso razlog za menjavo avtomobila, gotovo pa lahko pripomorejo k temu, da bo slovenski uvoznik izpolnil načrte in naslednje leto prodal okoli 300 novincev.
Morda tudi zato, ker C3 aircross s svojim nastopom še vedno precej izstopa iz povprečja in je zato na nek način »pravi citroën«. In kot takšen vam je lahko zelo všeč ali pa se zanj nekako ne ogrejete. Vmesne poti pri tem modelu skoraj ni.
Citroën C3 aircross shine 1.2 puretech 110 S&S BVM6
Motor: turbobencinski, trivaljni, 1.199 ccm
Največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5.500 vrtljajih
Največji navor: 205 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 185 km/h, 11,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.155 x 1.765 x 1.605, medosna razdalja 2.604
Prtljažnik (v litrih): 410-1.289
Poraba: 5,8 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 132 g/km
Cena v evrih: 17.716
Kot dolgoletni uporabnik in seveda lastnik Citroenov že leta ugotavljam, da je Citroen v zadnjih letih od odhoda C5, zelo …