Citroën je vstopil v novo dobo, električno seveda. K nam je pripeljal svoj prvi priključni hibrid C5 aircross hybrid, ki je uvertura v petletno obdobje, ko bo francoski proizvajalec vozil ponujal 100-odstotno elektrificiran izbor vozil. Že kmalu namreč sledi pomembna novost, nova generacija modela C4, ki bo na voljo tudi kot 100-odstotno električno vozilo.
S C5 aircross hybridom Citroën intenzivno vstopa v razred priklopnih hibridov, kjer bo na trgu konkuriral modelom kot so mitsubishi outlander, kia niro, opel grandland X, ford kuga, kmalu prihaja tudi priklopno hibridni renault kadjar. V Sloveniji naj bi bilo sicer v razredu priklopno hibridnih športnih terencev prodanih okoli 100 vozil, Citroënov cilj pri nas pa je prihodnje leto prodati do 15 C5 aircrossov s kablom za polnjenje na električni vtičnici.
75 odstotkov voznikov z vozilom prevozi manj kot 40 kilometrov na dan
Za koga je sploh primeren tak avtomobil? V prvi vrsti za aktivne posameznike in družine, saj vozilo vsebuje tudi nekatere elemente enoprostorskega vozila. In kot drugo za voznike, ki se bodo veliko vozili na elektriko. Tak plug-in naj bi po podatkih Citroën zadovoljil kar 75 odstotkov vseh voznikov. Toliko jih namreč po podatkih Citroëna na dan prevozi manj kot 40 kilometrov. Hkrati pa tudi za tiste, ki danes ali pa v prihodnosti ne bodo marali omejitev premikanja v določenih območjih. V električnem načinu vožnje v C5 namreč sveti modra lučka, kar pomeni, da ima vstop tudi v stroge centre mest po Evropi, kjer je dovoljen zgolj promet na električno vožnjo.
In bistvo PHEV-a (priključnega hibrida) je prav električna vožnja. Hibridni C5 sicer kombinira 1,6-litrski bencinski štirivaljni pure tech motor s 133 kilovatov moči (180 KM) in elektromotor z 80 kilovatov moči, sistemska moč je 165 kilovatov (225 KM), moč pa se na sprednji kolesi prenaša preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Celotna moč je izkoriščena v režimu vožnje sport, kjer je vozniku takoj na voljo tudi največji navor, in sicer 320 Nm.
50 kilometrov na elektriko
Pod sedeži ima skrito 13,2 kWh baterijo, ki omogoča električni doseg 50 kilometrov po najnovejših standardih WLTP. Emisije CO2 so po tovarniških podatkih 39 gramov na prevoženi kilometer, poraba bencina pa 1,6 litra na 100 kilometrov. In še dva zanimiva podatka, največja hitrost vozila je 225 km/h, na elektriko 135 km/h, pospešek skoraj 1900 kilogramov težkega vozila od 0 do 100 km/h pa je le 8,7 sekunde.
Citroënov priklopni hibrid lahko polnite na domači hišni vtičnici, takrat bo baterija napolnjena v okoli sedmih urah, ali na wallboxu, stenski polnilni postaji, kjer je lahko s polnilcem in polnjenjem s 7,4 kWh baterija napolnjena že v dveh urah. Lastnik vozila ima pri polnjenju različne opcije, lahko nastavi čas polnjenja in uro polnjenja, da se vozilo polni, ko je električni tok cenejši - ponoči.
Priklopni hibrid ima nekaj svojih posebnosti, tako z oblikovne kot uporabniške plati. Kar zadeva dizajn je zunanjost podobna, razlika je posebnemu logotipu na karoseriji, prepoznali ga boste po črki H in dve pikicah, ki simbolizirata e-priklop, tudi na prtljažnih vratih je napis hybrid, barvni paket v modri barvi na prednjem delu vozila pa je unikat za hibrida, tako kot opcijski »airbump«.
Posebnost C5 aircrossa v primerjavi s konkurenco je vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki (Progressive Hydraulic CushionsTM), ostaja del paketa tudi pri priključnem hibridu. Medtem ko klasično vzmetenje sestavljajo amortizer, vzmet in mehanski dročnik, pa ima tehnologija "Progressive Hydraulic CushionsTM" še dodatna dva hidravlična dročnika (za raztezanje in za kompresijo), po enega na vsaki strani. Vzmetenje tako deluje dvostopenjsko, odvisno od jakosti vzbujanja: pri rahli kompresiji in rahlem raztezanju vzmet in amortizer istočasno nadzorujeta vertikalne premike brez posredovanja hidravličnih dročnikov. Vendar pa so lahko inženirji po zaslugi teh dročnikov zagotovili vozilu bolj neoviran hod vzmetenja, kar daje občutek lebdenja na "leteči preprogi" in se zdi, kot da vozilo preletava deformacije na cestišču; pri močnejši kompresiji in močnejšem raztezanju pa vzmet in amortizer delujeta istočasno s hidravličnim dročnikom za kompresijo ali raztezanje, ki tako premik progresivno upočasnijo, in s tem preprečijo nagle zaustavitve na koncu hoda. V nasprotju s klasičnim mehanskim dročnikom, ki energijo absorbira in jo delno povrne, pa hidravlični dročnik energijo absorbira in jo razprši. Pri tem torej ni nobenega odskoka.
Na voznikovi strani je dodatna loputa polnilnega priključka. Ko jo odpremo sveti z različnimi indikacijskimi lučkami, ki dajejo signale o stanju vozila, ali pozdrava, do začetka in zaključka polnjenja.
V kabini je za volanom 12-palčni digitalni prikazovalnik s posebno grafiko, namesto vrtljajev je prikazovalnik moči, ki je razdeljen na tri različna območja in nam kaže, kdaj se baterija prazni in kdaj polni. To lahko spremljamo tudi na osrednjem 8-palčnem zaslonu na dotik, Citroën pa je v kabino dodal poseben potisni gumb za neposredni dostop do spremljanja pretoka energije, karakteristik polnjenje, statistike porabe energije …
Nikoli v mrzlo kabino
Posebnost vozila je tudi možnost predhodno toplotnega klimatiziranja potniškega prostora, ki se nastavi preko uporabniškega vmesnika. Ko se vozilo polni, se ogrevanje potniške kabine začne 45 minut pred odhodom. Ko vstopite v vozilo, je prostor že ogret na 21 stopinj Celzija;
Voznik lahko s pritiskom na stikalo izbira med tremi načini vožnje: električni, športni in hibridni.
Posebna hibrida je tudi funkcija e-safe, ki omogoča, da energijo v bateriji shranjuje za kasneje, ko se na primer pripeljemo v mesto. Na prestavni ročici je tudi način uporabe brake. Če ročico potisnemo čisto nazaj, ojačamo rekuperacijo, s čimer se v baterijo steče več energije.
Enoprostorska zasnova
Tako kot klasične izvedenke ima tudi priklopni hibrid zadaj tri enako velike ločene posamične zadnje sedeže, ki omogočajo 150 mm vzdolžnega pomika, s čimer povečujemo prostor za noge ali za prtljago v prtljažniku. Zaradi baterije je prostora v prtljažniku manj za 120 litrov, oziroma skupaj za 460 litrov, oziroma 600 litrov, ko sedeže v drugi vrsti pomaknemo skrajno naprej. Hibrid ima poseben odlagalni prostor v prtljažniku, kamor lahko skrijemo polnilne kable.
Priklopno hibridni C5 aircross je na voljo izključno z opremo shine in po ceniku stane 43.350 evrov. S popusti in financiranjem je lahko končna cena za stranko 37.800 evrov, v ceno pa je vključen tudi polnilni kabel za polnjenje z močjo 7,4 kWh.
Vsako uro plačam več kot 90 dolarjev na daljavo z dvema otrokoma doma.Nikoli nisem mislil,da bi to imel možnost,vendar moj …
Vsako uro plačam več kot 90 dolarjev na daljavo z dvema otrokoma doma.Nikoli nisem mislil,da bi to imel možnost,vendar moj …
Vsako uro plačam več kot 90 dolarjev na daljavo z dvema otrokoma doma.Nikoli nisem mislil,da bi to imel možnost,vendar moj …