Direktor Citroënovega slovenskega uvoznika Filip Koren je kot uvod v predstavitev povedal, da tokrat pravzaprav lansirajo avtomobil, ki to sploh ni zares. Hkrati pa vozilo prvič ponujajo tudi v direktni prodaji brez posredništva koncesionarjev v tradicionalnem smislu.
Namesti klasičnih prodajnih salonov bo zato za prodajo skrbelo omrežje avtomobilov za najem Free2Move. Agenti omrežja bodo namreč poskrbeli za pripravo in izročitev prodanih vozil kupcem ter njihovo vzdrževanje in za morebitna nadomestna vozila. V Sloveniji bo za zdaj devet koncesionarjev, po dva v Ljubljani in Mariboru ter po eden pa v Kranju, Kopru, Novem mestu, Celju in Murski Soboti. Pri skupini Stellantis so se namreč odločili, da njihovi običajni koncesionarji ne smejo ponujati tudi amija.
Citroën zato podpira predvsem spletno prodajo amija, katere začetek v Sloveniji načrtujejo za konec junija, a zaradi dopustniškega obdobja računajo, da bo zares stekla septembra. Do konca leta naj bi sicer prodali 120 amijev, potem pa naj bi jih na naše ceste vsako leto zapeljalo okrog 200.
Odziv na spremembe mobilnosti
Kot je povedal vodja produkta in izobraževanj Rok Marolt, se z amijem odzivajo na spremembe oblik mobilnosti, ki jih je vsako leto več in med katerimi je zelo priljubljen električni pogon. Citroën z njim ostaja zvest tudi obljubi o dostopni mobilnosti za vsakogar. V primerjavi z drugimi podobnimi vozili namreč zagotavlja tudi nekaj več varnosti in udobja v vseh vremenskih razmerah ter tudi določeno brezskrbnost med vožnjo, saj se lahko sopotnika pogovarjata ali poslušata glasbo.
A v bistvu gre za zelo osnovni avtomobil, ki po svojih specifikacijah sploh ni avtomobil, ampak se klasificira kot lahki štirikolesnik, ki ga lahko vozi voznik z vozniškim dovoljenjem kategorije AM, torej z dovoljenjem za vožnjo mopeda. Ki ga pri nas lahko opravijo že 15-letniki, torej je ciljna publika zanj zelo mlada. Vendar pa mladoletni vozniki niso edina ciljna skupina citroëna ami, saj naj bi bili to še aktivni upokojenci, "eko minimalisti", navdušenci nad tehnološkimi novostmi, družine z najstniki, prav tako pa tudi podjetja, dostavne službe, "rentacarji", pošte, občine in podobni uporabniki.
Študije, ki so jo leta 2021 izvedli pri Citroënu v Franciji je pokazala, da se za avtomobile tega tipa zanimajo ljudje v povprečni starosti 47,8 leta, pretežno moškega spola, ki imajo višje dohodke ter živijo na podeželju ali v manjših mestih, kjer s takšnim vozilom dopolnjujejo predvsem pomanjkljivosti javnega prometa. Večinoma pa gre tudi za družine z enim ali dvema otrokoma, ki v glavnem živijo v družinski hiši z garažo in električnim priključkom, ki imajo več kot eno vozilo, ami pa ji služi kot dopolnilno prevozno sredstvo tako za starše kot tudi za mladoletne otroke, ki lahko takšen avtomobil v Franciji vozijo že s 14 leti. Pri nas morajo biti stari vsaj 15 let.
45 kilometrov na uro
Glede na to, da ga je dovoljeno voziti z vozniškim dovoljenjem kategorije AM, je hitrost citroëna amija omejena na 45 kilometrov na uro. Za pogon skrbi elektromotor z močjo 6 kilovatov, ki se napaja iz baterije s kapaciteto 5,5 kilovatne ure. Ta mu zagotavlja avtonomijo do 75 kilometrov, preko šuko vtičnice pa se polni dobre štiri ure. Da vozniki niso omejeni zgolj na domač električni priključek, je poskrbljeno z adapterjem za javne polnilnice s priključkom tipa 2. Ami je tudi zelo majhen avtomobil z merami 2,41 x 1,36 x 1,52 metra, in tudi njegov obračalni krog znaša ugodnega 7,2 metra.
A kljub temu je v njem več kot dovolj prostora za dva sopotnika, ki si delita zelo špartansko a prijazno urejeno potniško kabino. V njej so namreč le dva razmeroma trda sedeža, nastavljiv je le voznikov, plastični volanski obroč z majcenim zaslončkom z bistvenimi podatki za vožnjo, ter nekaj stikali ter priključki za uporabnikove pripomočke. Špartanski je predvsem osnovni citroën ami, ki stane 9.500 evrov, kupcu pa jo lahko pred dobavo nadgradijo z barvnimi paketi v oranžni, modri ali sivi barvi, ki ga precej poživijo. Iz tovarne pa se lahko naroči tudi posebni različici pop in tonic. Slednja stane 10.500 evrov.
Na voljo pa je tudi lahka gospodarska različica ami cargo, ki stane 8.115 evrov plus DDV in ima namesto sopotnikovega sedeža praktični modularni element za tovor, ki razpolaga s prostornino260 litrov, oziroma 400 litrov, če voznik izkoristi prostor do strehe.
Pa kdo je spacal skupaj ta guzomobil? Saj še za v trgovino ni, kam boš pa odložil nakup. Jojmene!
in še takile pičasneti bodo delal gužvo..kaj pa crash testi...
torej dijak namesto na električni avtomus v svoj "avto. namesto da bi rabil iz recimo vrhnike v ljubljano pol ure, …