Ob predstavitvi novega zelo pomembnega motorja, ki bo vsako leto vgrajen v več sto tisoč novih avtov, smo se pogovarjali z Johnom Fettisom, višjim inženirjem pri evropski veji Nissana, kjer so zasnovali tudi qashqaija, daleč najbolj pomembni model znamke. Ker si napačnih odločitev pri qashqaiju pri znamki ne morejo privoščiti, je bil zelo zanimiv vpogled v velik zasuk znamke stran od dizelskega motorja.
Kaj se dogaja z bencinskimi motorji, še pred nekaj leti so se zdeli na stranskem tiru, sedaj jih imate proizvajalci in z njimi potrošniki precej raje od dizlov?
Veliko je razlogov, da postajajo bencinarji spet vedno bolj prisotni v avtih. Najprej je tu sprememba v politikah, saj vse več velikih mest po Evropi starejšim dizlom prepoveduje vstop, o tem pa se v medijih veliko govori. Tudi obdavčitev dizlov se spreminja, postajajo dražji. Poleg tega je zelo aktualno varovanje okolja in zdravja zaradi škodljivih delcev. Še en pomemben razlog za proizvajalce pa je, da bodo v prihodnje dizelski motorji morali imeti vgrajene številne dodatne tehnologije, če bodo želeli ostati znotraj okoljskih standardov, to pa pomeni tudi, da bodo precej dražji kot danes.
Kaj torej napovedujete glede prihodnjih razmerij pri pogonu za vašo znamko?
Seveda gre v smer elektrifikacije, a ta še zdaleč ne bo prišla čez noč. Do leta 2022 v Evropi predvidevamo porast deleža čistega bencinskega pogona pri novih avtih na skoraj 60 odstotkov, medtem ko bo trg elektrificiranih vozil takrat velik okoli 25 odstotkov. Le še preostali delež bodo predstavljali dizli, pa še ti v glavnem pri večjih in težjih vozilih.
Ampak kakšen bencinski motor lahko parira prednostim, ki smo jih pripisovali dizlom?
Kot vidite, smo z 1,3-litrskim bencinskim motorjem, ki ga predstavljamo, storili znaten korak naprej, kar se tiče porabe in zmogljivosti. Pri voznih lastnosti ima precej več prožnosti, navora in moči od večine konkurenčnih motorjev. Imamo torej izdelek, ki bi moral ugajati vsem tistim, ki se odvračajo od dizelskega motorja.
Kako dolgo bo vaš novi motor zadostoval prihodnjim standardom glede ekologije, glede na to, da se po 2030 obeta velikanski preobrat predpisov v prid elektriki?
Gotovo bo zelo dolgo ostal v naši sredi, saj je zasnovan z mislijo na prihodne okoljske standarde v tem segmentu.
Ga je mogoče elektrificirati?
Da seveda, o tem smo razmišljali med razvojem. Z dodajanjem elektrifikacije v obliki tehnologije mehkega hibrida bo mogoče dodatno spustiti raven izpustov.
Mercedes, ki v svojih novih manjših modelih uporablja isto zasnovo motorja, mu je dodal še sistem za deaktivacijo dveh valjev. Kako to, da pri Nissanu temu niste sledili?
Preprosto smo ocenili, da bi bile prednosti tega sistema premajhne. Zelo konkurenčne vrednosti glede porabe lahko dosegamo tudi brez.
Ste že naredili test po novem protokolu WLTP?
Smo, vendar jih še nismo javno objavili, jih pa bomo v kratkem.
Zakaj pa pri bencinskem qashqaiju ne bo mogoče nabaviti 4x4 pogona?
O tem se bomo v prihodnosti gotovo še pogovarjali, vendar v tem trenutku glede na dosedanji delež v prodaji ostajamo pri tem, da bo 4x4 namenjen strankam, ki takšen pogon resnično potrebujejo v kombinaciji z našim novim 1,7-litrskim dizlom. Ta bo na razpolago tako z ročnim kot s CVT menjalnikom.
Kaj se sploh dogaja pri razvoju menjalnikov - v qashqaiju ponujate hkrati tako takšnega z dvojno sklopko DCT kot CVT brezstopenjski menjalnik?
Dejstvo je, da ima po našem mnenju brezstopenjski CVT pred seboj še prihodnost, saj ga je mogoče še precej prilagajati v smer nižje porabe in prijaznosti. Pri DCT pa uporabljamo naše vire znotraj zveze z Renaultom in Mitsubishijem. Namenjen je predvsem evropskim kupcem, ki si želijo takšnega direktnega načina prenosa, kot ga ponuja DCT.
Današnja avtoindustrija s potrošniki vred je ujeta v čudna nasprotja - zahtevajo se vse nižji izpusti in poraba, po drugi strani pa kupci norijo za križanci in suvi, ki takšne zahteve težje dosegajo od klasičnih manjših avtov, kot smo jih bili vajeni še pred nekaj leti. Kaj bo prinesla prihodnost, kakšen nov zasuk glede priljubljenih oblik?
Da, res je. Gotovo bomo proizvajalci v prihodnje še več delali na lažjih in bolj aerodinamičnih modelih, vendar pa je jasno tudi, da imajo kupci radi visoko sedenje in odmik od tal, s katerim se lahko po potrebi zapeljejo tudi izven klasičnih poti.
Kdaj bomo videli elektrificiranega qashqaija, morda celo povsem električnega? Že v nasledji generaciji?
Seveda o tem ne morem uradno govoriti, gotovo pa ju imamo v mislih.
andrej.leban@zurnal24.si
Raklama za Japonski avto, ki še nikoli niso naredili dobrega dizelskega motorja! Dokler bomo kurili premog v Šoštanju in se …
dizla ne bi kupu več danes
Sodobni dizeli z filtri trdih delcev in katalizatorji niso čisto nič manj čisti od bencinarjev, tako da ne razumem te …