Nissan je na domačem parketu v Tokiu predstavil konceptno avtonomno vozilo IMx. Križanec je vizionarsko vozilo, v katerem Nissan predstavlja tehnologijo, ki bo za uporabo na voljo že od leta 2020 naprej. Električna prihodnost bo po videnem sodeč zelo naelektrena.
Kaj lahko na kratko zapišemo o konceptu IMx? Večnamensko vozilo s štirikolesnim pogonom? Kljukica! Nič emisij? Kljukica! Avtonomna vožnja? Kljukica! Umetna inteligenca? Kljukica! Napredna povezljivost in komunikacija? Kljukica, kljukica, kljukica!
Še več, pri Nissanu trdijo, da ima električni koncept več navora kot kultni Nissanov športnik GT-R, podoben pa naj bi bil tudi pospešek!
To ni fantazijski avtomobil!
Dizajn je izjemno futurističen, prav zato, ker predstavlja prihodnost, ki bo visoko tehnološka, že od leta 2020 naprej. To bo leto, ko bodo električni motorji pokazali zobe, avtonomno vožnjo pa lahko pričakujemo leta 2022, pravijo vodilni pri Nissanu.
Na vse našteto kaže tudi ime IM (Intelligent Mobility, inteligentna mobilnost), medtem ko črka x označuje križanca (crossoverja). "To ni fantazijski koncept," je ob razkritju povedal Nissanov šef oblikovanja Taisuke Nakamura in dodal: "To je avto, ki ga lahko brez težav proizvedemo v bližnji prihodnosti."
600 kilometrov z enim polnjenjem
Koncept bo odpravil tudi pomanjkljivosti na dveh področjih, ki jih očitajo najbolje prodajanemu električnemu vozilu nissan leaf. Prvi je doseg, ki bo veliko večji, kot omogoča nova generacija leafa. Japonci pravijo, da bo z enim polnjenjem baterije možno prevoziti 600 kilometrov. Drugi pa je dinamična vožnja, saj kupci vse bolj hrepenijo po dinamičnih vozilih.
Razkrito je bilo tudi, da serijski model električnega križanca, ki prihaja leta 2020, najavlja tudi novo Nissanovo platformo za električna vozila. Arhitektura, na katero je postavljen Imx, bo omogočala izdelavo najrazličnejših tipov električnih vozil, različnih velikostnih razredov in karoserijskih oblik. Toshiyuki Nakajima je razložil, da ravno dno omogoča veliko prostora za shranjevanje baterij.
Odzivnost bo neverjetna
Kar je najbolj razburljivo sta dva elektromotorja, eden poganja prednjo os, drugi pa zadnjo. Vsak motor zagotavlja 160 kilovatov energije, kombiniran navor pa je kar 700 Nm! Več kot smo vajeni pri nissanu GT-R, čistokrvnem športnem vozilu.
Nakajima o navoru pravi:"Veliko ga je, še bolj razburljivo pa je, da je na voljo od samega starta. Odzivnost vozila bo neverjetna."
Ob elektrifikaciji je top prioriteta Nissana avtonomna vožnja. Poimenovali so jo ProPilot, o čemer smo na predstavitvi ob prvi vožnji prenovljenega qashqaija in x-traila že govorili s produktno specialistko pri Nissanu.
Avtomobil ima občutljive senzorje, nameščene krog in krog karoserije. Vozilo ima devet radarjev, 12 kamer, šest laserskih skenerjev in 16 sonarjev! To so njegova tipala, ušesa in oči in mu omogočajo povsem samodejno vožnjo. Senzorji vidijo pešce, kolesarje, druga vozila, vozila, ki prihajajo nasproti, prepoznavajo prazna parkirna mesta in kakšna luč sveti na semaforju.
Zmogljivi procesorji v vozilu so del avtomobilskih možganov, ki procesirajo podatke, na podlagi katerih se avto premika. "Polno avtonomna vožnja bo na voljo leta 2022," trdi Tomoko Kakinuma, Nissanov direktor za načrtovanje tehnologij.
dva problema - oblika in cena