Cenovno najbolj zanimiva izvedenka ford mondea

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid
Najboljši časi za karavane srednjega razreda so že minili, a so pri Fordu potegnili asa iz rokava in v času, ko razred vozil primernih za družinsko-poslovno uporabo preživlja težke trenutke, popestrili z različico, ki ima smisel.
Oglej si celoten članek

Tako kot pravzaprav vsi predstavniki srednjega razreda, razen z izjemo VW passata, ki mu prodaja prav tako občutno pada, tudi mondeo preživlja težke čase. Avtomobil, ki je bil na začetku stoletja eden stebrov Fordove prodaje v Evropi, je bil namesto nove generacije deležen zgolj prenove.

Avto Ford focus ST line je vsakdanje uporaben avtomobil v športni podobi

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Fordov zasuk k SUV-jem je več kot očiten tudi v prodaji, a so pri Fordu vseeno ponudili različico s hibridnim pogonskim sklopom, ki bi moral biti zaradi kombinacije moči, porabe bencina, nizkih emisij in predvsem nakupne cene zanimiv za marsikaterega, predvsem poslovnega uporabnika vozila, ki na leto naredi veliko službenih avtocestnih kilometrov in družinskih kilometrov na kratkih in dolgih razdaljah. Hkrati ponuja veliko prostora, za nameček z mondeom ni treba žrtvovati vozne dinamike kot je to pri visoko nasajenih SUV vozil.

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Fordov mondeo je že pravi veteran na cestah, zato so ga ob zadnji prenovi lansko leto nekoliko modernizirali in olepšali. Bistvene novosti vidne na prvi pogled opazimo ob pogledu na izrazitejšo zgornjo masko v obliki trapeza, preoblikovan je spodnji del maske, nova je oblika meglenk in dnevnih luči LED, športen novi odbijač poudarja izrazitejši spodnji zavihek spojlerja, žarometi so bolj vitki, zadaj s poudarkov črke C. Da ima hibridni pogon smo opazili le zaradi napisov na vhodnih vratih, ekološko plat pa potrjuje tudi skrita zadnja izpušna cev.

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Avto Ford poskrbel za presenečenje leta

V celoti je videz mondea še danes eleganten, težje pa leta skrije v kabini, ki je prej robustna, gumbi in stikala niso enaka kot pri najnovejših predstavnikih vozil z modrim ovalom. Medtem ko ima nova generacija focusa že prostostoječi zaslon z zabavnimi informacijami, je v mondeu še vedno zaslon na dotik, vgrajen v armaturno ploščo. Zaslon je sicer velik, z diagonalo osem centimetrov, širok plastični rob pa ga optično nekoliko zmanjša. V primerjavi z zaslonom v focusu je slabša tudi grafika, so pa meniji pregledni, tudi slika kamere za pomoč pri vzvratni vožnji je kakovostna.

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Še en element, ki spominja na veteranski status vozila, je CD predvajalnik umeščen pod zabavno-informacijski sistem. 
V mrzlih jutrih se je za dobrodošlo izkazalo ogrevano vetrobransko steklo, tudi sedeža spredaj sta ogrevana. Mondeo že znano ponuja veliko uporabnih odlagalnih površin, uporaben in dovolj velik je tudi počivalnik za komolec voznika in sopotnika pod katerim se skriva dvonivojski predal. Na dosegu voznika in sopotnika je tudi USB priključek.

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Avto Ford zaposlil prva robota na dveh nogah

Instrumentna plošča je sestavljena iz analognega merilnika in dveh 4,2-palčnih LCD zaslonov. Oba zaslona upravljamo s stikali na volanu. Vgrajeni računalnik za volanom poleg običajnih podatkov prikazuje tudi informacije o delovanju hibridnega sistema, od trenutne porabe do stanja napolnjenosti baterije, kako učinkovito smo zavirali in koliko kilometrov smo prevozili brez vključenega bencinskega motorja. 

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Kazalniki usmerjajo voznika k bolj racionalni in učinkoviti vožnji, kar se lahko izkazuje tudi z manjšim računom za gorivo. Voznik lahko vseskozi pretok energije spremlja na osrednjem zaslonu na dotik.

Dodatni gumbi na volanu so namenjeni tehničnim novostim, med drugim aktivaciji aktivnega tempomata, ki je nadgrajen s funkcijo za ustavljanje in speljevanje Stop & Go ter inteligentnega omejevalnika hitrosti, ki omogoča preprostejšo vožnjo po avtocestah in v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem. Na zadnjih sedežih se potniki lahko veselijo prostorskega razkošja v vseh smereh. 

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Do zdaj je bil mondeo hibrid na voljo le v 4-vratni različici, po novem pa tudi v bolj uporabni karavanski različici, ki smo jo imeli na testu. Karavanski zadek izboljšuje prostornost, a so pri Fordu v dno vgradili 1,4 kilovatno baterijo, kar zmanjša prostor v zadku v primerjavi z različicami z motorji na notranje zgorevanje. V primeru hibrida ga je za 403 litrov.

403 litre je na ravni kompaktni SUV vozil. Pomanjkljivost je, da nimate možnosti namestitve rezervnega kolesa pod dvojno dno prtljažnika. Ko zložite drugo vrsto sedežev, se tudi ne ustvari popolnoma ravna površina, transportna prostornina pa se v tem primeru poveča na zajetnih 1.508 litrov.

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Nov trend Test ford fiesta active: tale se ne ustavi kar tako

Hibridni pogonski sklop je sestavljen iz električnega motorja z močjo 88 kilovatov (120 KM) in bencinskega dvolitrskega motorja, ki deluje v atkinsonovem ciklu – to pomeni z nekaj zmanjšano močjo 106 kilovatov (144 KM). Sistemska moč hibrida je zmogljivih 138 kilovatov (187 KM), moč pa se na kolesa prenaša s pomočjo brezstopenjskega eCVT menjalnika.

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Pogonski sklop je v praksi prepričljiv. Zagon vozila je neslišen, da je v funkciji delovanja opazimo zgolj s pogledom na merilnike. Tako, kot je zapisano na papirju, velja tudi v praksi. smo tudi v praksi na elektriko prevozili nekaj kilometrov, predvsem v naseljih, kjer so hitrosti manjše, elektromotor pa je v večjo pomoč pri speljevanju in pospeševanju. Največja hitrost v električnem načinu v optimalnih razmerah je 137 km/h, največja hitrost ob delovanju bencinskega motorja pa 187 km/h. V praksi se bencinski motor predvsem pri naglem pospeševanju in vzpenjanju hitro priključi električnemu motorju. Motor je po zmogljivostih primerljiv z dizlom, pospešek od 0 do 100 km/h je 9,2 sekunde, le brezstopenjski menjalnik je pri odločnejših pospeševanjih in pridobivanju na hitrosti glasen. Ko enkrat dosežemo potovalno hitrost, na primer 130 km/h na avtocesti, je v dobro zatesnjeni kabini tiho in udobno. 
Hibrid omogoča preklapljanje dvema načinoma vožnje, običajnim in okolju prijaznim (Eko). V slednjem se spremeni programska logika krmiljenja motorja, stopalo za plin je manj odzivno, klima deluje z manjšo močjo …

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Podvozja pri hibridu ni mogoče nadgraditi s prilagodljivimi amortizerji, vendar to sploh ni pomembno. Mondeo ima zgledno nastavljene vzmeti, ki omogočajo mehko premagovanje slabo vzdrževanih cest, hkrati pa se avto dobro obnese tudi na ovinkastih cestah, ko želimo voziti bolj dinamično. 

Palec gor si karavanski hibrid zasluži tudi na področju porabe goriva. Na relaciji Kamnik – Ljubljana, kjer smo s pridom izkoriščali električni način vožnje, smo po podatkih potovalnega računalnika porabili 4,3 litra bencina na 100 kilometrov vožnje, na avtocesti kjer je večino časa obremenjen motor z notranjim zgorevanjem 7,1 litra, kombinirana poraba bencina ob pa je bila 5,9 litra na 100 kilometrov poti. 

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Hibridni monedo utegne biti zanimiv zaradi cena, saj je v osnovi z enako opremo (za hibrida je na voljo zgolj oprema titanium) v primerjavi s primerljivim dizlom z avtomatskim menjalnikom cenejši za 2.560 evrov. Karavan je sicer od štirivratne limuzinske hibridne izvedenke dražji za 1.070 evrov. Oprema titanium že v osnovi prinaša veliko, tudi sistem za samodejno zaviranje s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev pri nizkih hitrosti, opozarjanje na nenamerno menjavo voznega pasu, opozarjanje na nezbranost voznika, prepoznavanje prometnih znakov in samodejni preklop žarometov.

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Pod črto

Kupec za 29 tisočakov dobi veliko avtomobil, predvsem pa lahko računa na nizke stroške z gorivom. Hibridni mondeo je lahko alternativna dizlom tudi za nabiranje avtocestnih kilometrov. Po drugi strani pa je največji minus, da izgubi veliko na družinski uporabnosti. 400 litrov osnovnega prtljažnika je za karavanski avto malo. Za pot na dopust, še posebej aktivni dopust, si je treba omisliti strešni kovček.

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Tako opremljen mondeo s popustom stane 29 tisočakov. Testno vozilo je imelo še cel kup dodatne opreme, ki jo pri Fordu ponujajo v paketih. Tehnološki paket za 2.120 evrov prinaša pametne LED polne žaromete z dinamični smerniki, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, električno pomična prtljažna vrata. Paketu udobje za 2.130 evrov prinaša ogrevan volan in zadnje sedeže, v 10 smeri električno nastavljiva sedeža spredaj, paket Poslovni pa za 3.350 evrov tipaka, ki zaznavajo ovire 360 stopinj okoli vozila, najnovejši multimedijski sistem Sync 3 z osempalčnim zaslonom na dotik, pametni tempomat, ki zaznava in preprečuje oziroma oblaži trčenje tudi pri velikih hitrostih, vzvratno kamero … Tako opremljen hibridni mondeo s popustom stane 38 tisočakov. 

Podatki o vozilu: 

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.