Iz Moskve prihajajo novice, da je bivša Renaultova tovarna v hudih težavah. Čeprav uprava Moskviča pripravlja en model za drugim, njihovi trgovci kljub zajetnim popustom ne morejo prodati niti avtomobilov, ki so bili izdelani že lansko leto.
Moskvičeva tovarna, v kateri so pred ukrajinsko vojno izdelovali renaulte in dacie, vse bolj postaja sodobna "Potemkinova vas". Čeprav naj bi bil njihov proizvodni načrt na papirju izpolnjen celo 200-odstotno in čeprav vsak dan izdelajo več avtomobilov, njihova prodaja nikakor ne steče.
Kitajska konkurenca
Spomnimo, da je Moskvičeva tovarna začela lani novembra iz kitajskih sestavnih delov sestavljati SUV moskvič 3 in do konca leta so izdelali 600 primerkov. Do konca marca naj bi bilo izdelanih okoli 8.000 avtomobilov. Vendar pa se je izkazalo, da Rusov ne zanima licenčna kopija kitajskega modela JAC JS4, kljub temu, da so ceno z začetnih 1.970.000 rubljev že spustili na 1,5 milijona rubljev. Časnik Rossijska Gazeta je poročal, da Moskvičevi trgovci ne morejo prodati niti avtomobilov, ki so bili izdelani že lansko leto. Kar pomeni, da jih doslej niso prodali niti 600.
Razlogov za to je več. Eden je ta, da lahko Rusi preko neuradnih uvoznikov moskvič 3 s Kitajske uvozijo celo ceneje kot originalni JAC JS4. In tudi sama znamka JAC v Rusiji prodaja model JAC S3, ki je le 50 milimetrov krajši in 100.000 rubljev cenejši od moskviča 3.
Moskvičevi trgovci, ki jih je vse več, zato nimajo druge izbire, kot da potencialnim kupcem obljubljajo popuste in darila. Eden od prodajalcev je v pogovoru za Rossijsko Gazeto povedal, da njihovo podjetje kupcem moskviča 3 ponuja brezplačne počitnice v nekaterih mestih na jugu države ter celo v Združenih arabskih emiratih in na Tajskem. Situacija je torej brezupna.
Skok v brezno?
Vendar pa pri Moskviču zadeve urejajo "po sovjetsko". Namesto, da bi prevrednotili načrte, so se očitno odločili, da bodo skočili v prepad. Ne le, da avtomobile izdelujejo na zalogo, ampak celo povečujejo proizvodnjo, vlagajo v razvoj in predstavljajo en izdelek za drugim.
Direktor tovarne Dmitrij Pronin je namreč napovedal lansiranje komfortne različice moskviča 3, ki bo vključevala gretje sedežev, samodejne polne led luči, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, parkirne kamere, digitalno armaturno ploščo in usnje. Stala naj bi 2.250.000 rubljev. In to je šele začetek. Poleti naj bi namreč lansirali proizvodnjo limuzine moskvič 6, konec leta pa pride še moskvič 5, o katerem še niso objavili nič konkretnega. Poleg tega so napovedali tudi razvoj lastnega električnega avtomobila, ki ga bodo zasnovali na lastni univerzalni platformi in naj bi ga predstavili leta 2025.
Do konca leta 2023 naj bi tovarna sicer izdelala vsaj 50.000 avtomobilov, med katerimi bo vsaj 10.000 električnih, leta 2024 pa naj bi na ceste zapeljalo vsaj 100.000 avtomobilov, od tega 20.000 električnih. Poleg tega naj bi v njih naraščal tudi delež v Rusiji izdelanih komponent, za leto 2024 pa načrtujejo tudi vzpostavitev varilnice in lakirnice. Takrat naj bi ponujali že pet modelov.
V luči slabe prodaje ti načrti spominjajo na gospodarski samomor, vendar moramo v pojasnilo povedati, da gre predvsem za politični projekt. V Moskvi bi radi namreč dokazali, da lahko avtomobile izdelujejo tudi brez zahodnih partnerjev, ki so Rusijo zapustili po izbruhu ukrajinske vojne.
Kupci niso tako neumni, da bi kupovali avte, ki so jih skup sklanfali v par mesecih in sploh niso preizkušeni. …