V Ljubljani bo en avto nadomestil 15 drugih

Foto: Profimedia
Foto: Profimedias
Slovenija dobiva svoj prvi pravi carsharing program, ko si bodo ljudje avto izposodili zgolj za toliko časa, kot ga bodo potrebovali. S tem bi si znižali mesečne stroške transporta, ceste bi bile manj napolnjene s pločevino. Ampak ali smo Slovenci sploh pripravljeni za premik v glavah?
Oglej si celoten članek

Carsharing je v zahodnem svetu že zelo razvit, ponujajo ga tako namensko ustanovljena podjetja (najbolj razširjeno ime v Evropi je Car2Go), kot uveljavljeni rent-a-car ponudniki (Hertz, Avis), v zadnjih letih svoje programe kratkega najema zagotavljajo celo posamezni proizvajalci avtov (BMW, Ford, Mercedes-Benz ...). 

PREBERITE ŠE: 

V primerjavi s klasičnim najemom avta je carsharing veliko bolj prilagodljiv uporabniku. Najprej je tu precej večja fleksibilnost, saj uporabnik proste kapacitete in lokacijo ter nato samo storitev najema spremlja in opravi prek mobilne aplikacije. Lokacij za možnost prevzema in vrnitve je ponavadi precej več, bolj prilagojeno je tudi obračunavanje najema, saj odvisno od ponudnika lahko plača po urni tarifi ali celo po minutah. Najemnika po pravilu vedno pričaka vozilo s polnim rezervoarjem ali baterijo, pri vrnitvi pa ponudniki podarjajo bonus minute, če ga uporabnik vrne v primerno napolnjenem stanju. 

Zakaj je carsharing lahko zanimiv zlasti za večja mesta?

Analiza Economista kaže, da vsak avto iz sheme carsharinga lahko nadomesti 15 lastniških avtov, kar pomeni, da je toliko manj zasedena infrastruktura cest in parkirišč.

Druge analize še kažejo, da redni uporabniki carsharinga velikokrat odprodajo drugi ali tretji avto v gospodinjstvu, prav tako pa zaradi tega večkrat kolesarijo in uporabljajo druge oblike javnega transporta. Zakaj? Ker se jim izplača, saj je mogoče z najemom avta le takrat, ko ga potrebujejo, prihraniti po več sto evrov na mesec. 

V Ljubljani le na elektriko

Carsharing torej vstopa tudi v Slovenijo, za začetek v Ljubljano. Očitno ima novost močno podporo mesta in države, saj bosta poleg prokurista podjetja Avantcar Mateja Čera, ki stoji za projektom, v družbi tudi minister za javno upravo Boris Koprivnikar in ljubljanski župan Zoran Janković. 

Čer je v minulih dneh carshaing označil kot primer prehoda v delitveno ekonomijo, ko lahko posamezniki z izmenjavo neke dobrine med seboj veliko prihranijo v primerjavi s tradicionalnim lastništvom. Pri podjetju bodo ponujali izključno električne avte, Čer pa je ob tem dejal, da so za carsharing gotovo zanimivi tudi drugi slovenski kraji, ne le Ljubljana. Sami imajo sicer poslovalnice tudi v drugih delih države in tudi na Hrvaškem.

Foto: Andrej Leban Renault zoe Koliko stane in kako bo deloval? Več bo znanega po predstavitvi, zanimiva pa bo primerjava z drugimi servisi. Najbolj znan ponudnik carsharinga na svetu Car2go, ki denimo posluje tudi na Dunaju, za uro najema zahteva 14,90 evra, za dan pa 69 evrov, lahko pa obračunava tudi po minutni tarifi 0,31 evra. Ponujajo tudi zakupljene pakete minut po še nižji tarifi, s čimer so še konkurenčnejši klasičnim taksi družbam. Ob prijavi v sistem carsharinga uporabnik plača 19 evrov. 

Zakaj ne bi najel klasičnega avta, saj je ponudbe veliko?

Na spletnih straneh smo zasledili oglase, ki ponujajo najem avta za ceno tudi že okoli 25 evrov na dan, seveda pa je poleg veliko manj fleksibilnosti pri času in kraju prevzema in oddaje, vedno je potrebno plačati tudi visoko kavcijo. 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 15:15 29. Avgust 2016.

    najbols bi blo da bi se po mestu vozil z motorji k so hitrejsi in okretnejsi, zavzamejo manj prostora in …

  • 17:24 22. Junij 2016.

    smiselno je v večjih krajih, če lahko avto pustiš, kot rent-a-car. Če najameš avto, se pelješ 1 uro v službo, …

  • 17:22 22. Junij 2016.

    kako pa bi šel ti z električnim smartom po 5 žakljev cementa? razen, če jih prevažaš v glavi?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.