Za razglasitev združitve ne bi mogli izbrati boljšega kraja, kot je dubrovniška trdnjava Lovrijenac, ki je vedno veljala za simbol svobode in neodvisnosti nekdanje Dubrovniške republike, ki sicer ni nikoli zares osvajala, vendar pa je bila in še je pojem države, ki ji je skozi stoletja uspelo obdržati svojo neodvisnost in veljavo v svetu.
Rimac po drugi strani ni le obdržal svojega neodvisnega razvoja, ampak se je predvsem z včerajšnjo razglasitvijo dokončno uvrstil med osvajalce na avtomobilskem področju. To mu je uspelo v zgolj dobrem ducatu let.
Za vse skupaj pa je, čeprav se sliši neverjetno, krivo »driftanje«. Z razvojem električne tehnike je Mate Rimac namreč zgolj 21-leten začel leta 2009, ko je z elektromotorjem prvič opremil svoj BMW M3, ki ga je uporabljal za dirke in driftanje. Do te odločitve, ki se je izkazala za prelomno, je prišel potem, ko mu je na avtomobilu razneslo originalni bencinski šestvaljnik. Tedaj je bil tudi edini zaposlen v svojem podjetju.
Navdih pri najboljšem
To je hitro raslo in ko je leta 2013 predstavil svoj prvi pravi superšportni avtomobil concept one, tisti, ki je zaslovel predvsem potem, ko so ga predstavili na oddaji Top Gear in ko ga je razbil zvezdnik britanske oddaje Richard Hammond, je bilo pri Rimcu zaposlenih že enajst ljudi.
Danes, ko Mate Rimac pri svojih 33 letih prevzema Bugatti, pravkar pa je predstavil tudi svoj drugega električnega superšportnika rimac nevero (med njegove prve kupce se je uvrstil tudi Nico Rosberg), pa jih je že več kot tisoč, med njimi pa so tudi takšni »težkokategorniki«, kot je nekdanja »desna roka« Elona Muska Chris Porrit. Tržna vrednost podjetja Rimac Automobili naj bi, kot so pred časom zapisali pri nemški reviji Manager, bila kar pet milijard evrov. Danes je verjetno še večja.
Mate Rimac je svoj uspeh komentiral: »Če bi mi pred dvanajstimi leti kdo rekel, da se bo to zgodilo, mu ne bi verjel. Navdihovali so me Nikola Tesla in njegovi izumi in hotel sem dokazati, da so lahko električni avtomobili hitrejši in bolj razburljivi od konvencionalnih avtomobilov. Vedno sem hotel uspeti v Hrvaški in dokazati, da je tu kaj takšnega mogoče. Kot pravi pregovor, je vse nemogoče, dokler nekdo tega ne naredi.« Dodal je, da je pred desetletjem težko našel partnerje, ki bi bil bili pripravljani vlagati v majhnega proizvajalca električnih avtomobilov, ki ga vodi enaindvajsetletni mladenič, danes pa je povsem drugače, saj imaj vrsto partnerjev po vsem svetu.
Kaj se je včeraj oziroma v dneh pred tem pravzaprav zgodilo? Hrvaško podjetje Rimac Automobili se je z legendarno avtomobilsko znamko Buggatijem združilo v skupno podjetje, ki bo začelo poslovati v zadnji četrtini letošnjega leta. Imenuje se Bugatti Rimac, glavno besedo pa bodo v njem imeli Hrvati in Mate Rimac kot njegov izvršni direktor.
Ne le eno, dve podjetji
Bugatti Rimac je le eno od dveh podjetij, ki sta nastali na osnovi združitve. Sama družba Rimac Automobili se je namreč preimenovala v skupino Rimac. Prvo podjetje je že omenjeni Bugatti Rimac, v katerem bo skupina Rimac imela 55 odstotni delež. Poleg njega je nastalo še podjetje Rimac Technology, ki bo med drugim skrbelo za razvoj baterij, motorjev in ostalih komponent, torej tehnološko osnovo dejavnosti, in ostaja v 100-odstotni lasti skupine Rimac.
Lastništvo s skupini Rimac je sicer odraz povezovanj in poslovne dejavnosti podjetja v zadnjih letih. 37-odsotni delež v skupini bo namreč še naprej imel Mate Rimac, 24 odstotkov je v lasti nemškega Porscheja, s katerim Rimac sodeluje tudi pri razvoju njegovih električnih modelov, 12 odstotkov je v lasti korejske skupine Hyundai, 27 odstotkov pa pripada manjšim vlagateljem. Pomen Porscheja v celotni zgodbi je bil nakazan tudi s tem, ko so na vrh trdnjave Lovrijenac poleg rimca nevere in bugattija chirona s helikopterjem ponesli tudi porsche taycan.
»Avtomobilska« Bugatti in Rimac sicer proizvodno ostajata ločeni entiteti, ki bosta ločeno obdržali obstoječe proizvodne kapacitete in distribucijo. To pomeni, da proizvodnja bugattijev ostaja v francoskem Molsheimu. Iz Rimca so odločitev pojasnili, da s tem nadaljujejo delo na zgodovinski lokaciji, ki je neločljivo povezana s francosko znamko.
Sedež na Hrvaškem
Sedež in celotni razvoj za obe podjetji bosta po drugi strani na Hrvaškem, v Sveti Nedelji pri Zagrebu, kjer bodo predvidoma do leta 2023 zgradili novi Rimac Kampus. Kampus, ki bo stal dobrih 200 milijonov evrov in bo razpolagal s 100 tisoč kvadratnimi metri površin, bo baza za raziskave in razvoj bodočih hiperavtomobilov znamk Rimac in Bugatti, prav tako pa tudi center tehnološkega razvoja podjetja Rimac Technology, ki na tem področju sodeluje z vrsto partnerjev, torej ni vezano zgolj na velikana Porsche in Hyundai. Prav tako pa tudi ni vezano zgolj na avtomobilizem, saj Rimac svojo dejavnost že od začetka opravlja tudi na številnih drugih področjih. Med drugim tesno sodeluje tudi z vrsto slovenskih partnerjev.
Na predstavitvi skupine Rimac na Lovrijencu sta poleg Mateja Rimca govorila tudi Porschejev predsednik uprave Oliver Blume in Porschejev namestnik predsednika in finančni direktor Lutz Meschke. Meschke je povedal: »Mate Rimac je izjemni podjetnik, kakršnih v avtomobilski industriji ni veliko. Hkrati je sproščen in resen. Kljub izjemnemu uspehu je ostal trdno na tleh.«
Blume pa je poudaril: »Rimac je bil leta 2009 zagonsko podjetje, danes pa je eden od najpomembnejših proizvajalcev tehnologije za električne avtomobile, ki ob tem izdeluje tudi vrhunske električne hiperavtomobile.« Dodal je, da izjemno ceni Rimca in njegovo ekipo in ga opisal kot zanesljivega partnerja.
Rimac gor ali dol še vedno je samo in nič drugega kot hrvat fujj