Hrvat o velikem metu, ki je Hrvaško izstrelil na avtomobilski zemljevid

Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles
Hrvaškemu podjetju Rimac Automobili je uspel veliki met. Združilo se je s francoskim proizvajalcem superšportnih avtomobilov Bugattijem. Večinski lastnik združenega podjetja Bugatti Rimac bo prav ustanovitelj hrvaškega proizvajalca Mate Rimac.
Oglej si celoten članek

Za razglasitev združitve ne bi mogli izbrati boljšega kraja, kot je dubrovniška trdnjava Lovrijenac, ki je vedno veljala za simbol svobode in neodvisnosti nekdanje Dubrovniške republike, ki sicer ni nikoli zares osvajala, vendar pa je bila in še je pojem države, ki ji je skozi stoletja uspelo obdržati svojo neodvisnost in veljavo v svetu.

Oglasil se je Hrvaški Elon Musk je namesto Velike Britanije izbral Slovenijo

Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles

Rimac po drugi strani ni le obdržal svojega neodvisnega razvoja, ampak se je predvsem z včerajšnjo razglasitvijo dokončno uvrstil med osvajalce na avtomobilskem področju. To mu je uspelo v zgolj dobrem ducatu let.

Avto Neverjetna vrednost hrvaškega avtomobilskega proizvajalca

Za vse skupaj pa je, čeprav se sliši neverjetno, krivo »driftanje«. Z razvojem električne tehnike je Mate Rimac namreč zgolj 21-leten začel leta 2009, ko je z elektromotorjem prvič opremil svoj  BMW M3, ki ga je uporabljal za dirke in driftanje. Do te odločitve, ki se je izkazala za prelomno, je prišel potem, ko mu je na avtomobilu razneslo originalni bencinski šestvaljnik. Tedaj je bil tudi edini zaposlen v svojem podjetju.

Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles

Navdih pri najboljšem

To je hitro raslo in ko je leta 2013 predstavil svoj prvi pravi superšportni avtomobil concept one, tisti, ki je zaslovel predvsem potem, ko so ga predstavili na oddaji Top Gear in ko ga je razbil zvezdnik britanske oddaje Richard Hammond, je bilo pri Rimcu zaposlenih že enajst ljudi.

Avto Rimac se je združil z Bugattijem

Danes, ko Mate Rimac pri svojih 33 letih prevzema Bugatti, pravkar pa je predstavil tudi svoj drugega električnega superšportnika rimac nevero (med njegove prve kupce se je uvrstil tudi Nico Rosberg), pa jih je že več kot tisoč, med njimi pa so tudi takšni »težkokategorniki«, kot je nekdanja »desna roka« Elona Muska Chris Porrit. Tržna vrednost podjetja Rimac Automobili naj bi, kot so pred časom zapisali pri nemški reviji Manager, bila kar pet milijard evrov. Danes je verjetno še večja.

Mate Rimac je svoj uspeh komentiral: »Če bi mi pred dvanajstimi leti kdo rekel, da se bo to zgodilo, mu ne bi verjel. Navdihovali so me Nikola Tesla in njegovi izumi in hotel sem dokazati, da so lahko električni avtomobili hitrejši in bolj razburljivi od konvencionalnih avtomobilov. Vedno sem hotel uspeti v Hrvaški in dokazati, da je tu kaj takšnega mogoče. Kot pravi pregovor, je vse nemogoče, dokler nekdo tega ne naredi.« Dodal je, da je pred desetletjem težko našel partnerje, ki bi bil bili pripravljani vlagati v majhnega proizvajalca električnih avtomobilov, ki ga vodi enaindvajsetletni mladenič, danes pa je povsem drugače, saj imaj vrsto partnerjev po vsem svetu.

Rimac Hrvat pripeljal človeka, ki je bil desna roka Elona Muska

Kaj se je včeraj oziroma v dneh pred tem pravzaprav zgodilo? Hrvaško podjetje Rimac Automobili se je z legendarno avtomobilsko znamko Buggatijem združilo v skupno podjetje, ki bo začelo poslovati v zadnji četrtini letošnjega leta. Imenuje se Bugatti Rimac, glavno besedo pa bodo v njem imeli Hrvati in Mate Rimac kot njegov izvršni direktor.

Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles

Ne le eno, dve podjetji

Bugatti Rimac je le eno od dveh podjetij, ki sta nastali na osnovi združitve. Sama družba Rimac Automobili se je namreč preimenovala v skupino Rimac. Prvo podjetje je že omenjeni Bugatti Rimac, v katerem bo skupina Rimac imela 55 odstotni delež. Poleg njega je nastalo še podjetje Rimac Technology, ki bo med  drugim skrbelo za razvoj baterij, motorjev in ostalih komponent, torej tehnološko osnovo dejavnosti, in ostaja v 100-odstotni lasti skupine Rimac.

Presenetil Hrvat je Porscheju v treh mesecih naredil boljši avto

Lastništvo s skupini Rimac je sicer odraz povezovanj in poslovne dejavnosti podjetja v zadnjih letih. 37-odsotni delež v skupini bo namreč še naprej imel Mate Rimac, 24 odstotkov je v lasti nemškega Porscheja, s katerim Rimac sodeluje tudi pri razvoju njegovih električnih modelov, 12 odstotkov je v lasti korejske skupine Hyundai, 27 odstotkov pa pripada manjšim vlagateljem. Pomen Porscheja v celotni zgodbi je bil nakazan tudi s tem, ko so na vrh trdnjave Lovrijenac poleg rimca nevere in bugattija chirona s helikopterjem ponesli tudi porsche taycan.

Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles

»Avtomobilska« Bugatti in Rimac sicer proizvodno ostajata ločeni entiteti, ki bosta ločeno obdržali obstoječe proizvodne kapacitete in distribucijo. To pomeni, da proizvodnja bugattijev ostaja v francoskem Molsheimu. Iz Rimca so odločitev pojasnili, da s tem nadaljujejo delo na zgodovinski lokaciji, ki je neločljivo povezana s francosko znamko.

Avto Hrvati razkrili pravo ime svojega hiper avtomobila

Sedež na Hrvaškem

Sedež in celotni razvoj za obe podjetji bosta po drugi strani na Hrvaškem, v Sveti Nedelji pri Zagrebu, kjer bodo predvidoma do leta 2023 zgradili novi Rimac Kampus. Kampus, ki bo stal dobrih 200 milijonov evrov in bo razpolagal s 100 tisoč kvadratnimi metri površin, bo baza za raziskave in razvoj bodočih hiperavtomobilov znamk Rimac in Bugatti, prav tako pa tudi center tehnološkega razvoja podjetja Rimac Technology, ki na tem področju sodeluje z vrsto partnerjev, torej ni vezano zgolj na velikana Porsche in Hyundai. Prav tako pa tudi ni vezano zgolj na avtomobilizem, saj Rimac svojo dejavnost že od začetka opravlja tudi na številnih drugih področjih. Med drugim tesno sodeluje tudi z vrsto slovenskih partnerjev.

Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles

Na predstavitvi skupine Rimac na Lovrijencu sta poleg Mateja Rimca govorila tudi Porschejev predsednik uprave Oliver Blume in Porschejev namestnik predsednika in finančni direktor Lutz Meschke. Meschke je povedal: »Mate Rimac je izjemni podjetnik, kakršnih v avtomobilski industriji ni veliko. Hkrati je sproščen in resen. Kljub izjemnemu uspehu je ostal trdno na tleh.«

Avto Nico Rosberg je kupil hrvaški avto

Blume pa je poudaril: »Rimac je bil leta 2009 zagonsko podjetje, danes pa je eden od najpomembnejših proizvajalcev tehnologije za električne avtomobile, ki ob tem izdeluje tudi vrhunske električne hiperavtomobile.« Dodal je, da izjemno ceni Rimca in njegovo ekipo in ga opisal kot zanesljivega partnerja.

Foto: Rimac Automobiles Bugatti Rimac, mate Rimac, Rimac Automobili, Rimac Automobiles

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 07:07 7. Julij 2021.

    Rimac gor ali dol še vedno je samo in nič drugega kot hrvat fujj

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.