Brutalni športnik, ki te ne pusti hladnega

Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Saša Despot BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i Foto: Andrej Leban BMW 650i
Preizkusili smo enega od vrhuncev bavarske tehnologije BMW 650i, več zmore športna M različica. 4,4-litrski osemvaljnik se hvali z brutalnimi pospeški, strupeno zunanjostjo, še bolj ekskluzivno ceno, ki je v primeru testnika primerljiva z nakupom stanovanja.
Oglej si celoten članek

BMW 650i je avtomobil, ki je poseben že navzven. Po šestih letih na trgu je zadihal povsem na novo. Tretja generacija šestice elegance ne more skriti niti, ko stoji na mestu. Hladne ne bo pustila niti tiste, ki pravijo, da jih avtomobili ne zanimajo.

Na avtocesti se vas bodo ustrašili

Nos 4,9 metra dolgega štirisedežnika zaradi agresivno oblikovanega prednjega dela in velikih rešetk hladilnika v obliki značilnih ledvičk BMW spominja na morskega psa, še bolj strupen pogled pa mu zagotavljajo ksenonski žarometi z značilnimi LED oboki. Prav to je najbrž vzrok, da se vozniki, ko avtomobil zagledajo v vzvratnem ogledalu, še isti hip postavijo na desni vozni pas. Zadek je bolj eleganten kot pa agresiven.

Foto: Saša Despot BMW 650i Notranjost je zmes prestiža in športnosti. O plastiki skoraj ni ne duha ne sluha, povsod je mehko usnje, kombinirano z belimi šivi in drugi prestižni materiali, za nameček pa je športnik premogel športno M opremo. Na novo razvita, lahka ogrevana in hlajena sedeža spredaj sta nastavljiva v vse možne smeri, med vožnjo pa tudi ob brutalnih pospeških zadnjico obdržita na svojem mestu. Notranji prostor je v prvi meri prilagojen vozniku. Tako so sredinski del armaturne plošče z velikim 10,2-palčnim samostoječim nadzornim prikazovalnikom z ravnim zaslonom, ki je del krmilnega sistema iDrive, sredinske odprtine za zrak in krmilni gumbi za avdiosistem ter klimatsko napravo rahlo nagnjeni v smeri proti vozniku, zaradi česar je upravljanje s številnimi sistemi bolj lahkotno in varno. K temu pripomore dober head-up display s prikazovalnikom številk s potovalnega računalnika v vetrobranskem steklu, natančna navigacijska naprava, cel kup kamer, ki pri parkiranju pomagajo iz ptičje perspektive in obeh bokov in so dobrodošel pripomoček, a v dežju in megli manj uporabni kot klasični parkirni senzorji pri "ljudskih" avtomobilih. No, tudi te je premogel testnik, ki ponuja tudi dostop do spleta.

Uporaben prtljažnik, manj zadnja sedeža

Avtomobil je sicer registriran kot štirisedežnik, a več kot užitek dvema ne ponuja. Zadnja sedeža, ki sta sicer zaradi sistema električnega pomika prednjih sedežev dokaj lahkotno dostopna, praktično ne ponujata prostora za kaj več kot odlagalne površine, medtem ko lahko prtljažnik z volumnom 460 litrov za tovrstni avtomobil lahko označimo za zelo uporaben.

Bolj kot vse našteto zgoraj voznika v takem avtomobilu zanima vse, kar je povezano z vožnjo. Avtomobil ni namenjen temu, da ga gledamo, ampak vozimo. Že s pritiskom na stikalo za zagon motorja 4,4-litrskega osemvaljnika lahko prestrašimo ljudi v bližini vozila. Zvok je že na mestu impresiven, dokončno pa kocine na koži postavi pokonci ob pospeševanju, in to ne samo tistim zunaj, pač pa tudi znotraj kabine, ki je sicer odlično izolirana. Prav zaradi slednjega lahko potnika uživata tudi v zelo dobrem ozvočenju s premium podpisom Bang & Olufsen.

Foto: Andrej Leban BMW 650i Kar poka od moči

4,9 sekunde do sto kilometrov na uro in najvišja hitrost, ki je elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro, povesta vse o brutalnosti, ki jo zmore V8 biturbo motor z okroglimi 300 kilovati moči (407 KM). Več kot 1.700 kilogramov težak kupe je odziven že od samega začetka pa do konca merilnika vrtljajev, osemstopenjski samodejni menjalnik pa ponuja tudi možnost pretikanja z obvolanskimi ročicami, kar je še dodaten bombonček testnika, ki smo ga vozili.

Voznik lahko prilagaja način vožnje na štiri načine, in sicer Comfort, Comfort+, Sport in Sport+. Med testom smo si bili skladni, da zadnji Sport + še posebej na cestah ni primeren, saj kot prvo niti ne omogočajo niti dovoljujejo dirkanja, ki je lahko zato, ker je v tem načinu izklopljen tudi sistem ESP, tudi nevaren. 407 vrancev, ki se prenaša na zadnji kolesi, je brutalnih, zato so spremembe v nastavitvah podvozja, trdoti vzmetenja in odzivnosti motorja že pri načinu Sport več kot ustrezne za vse tipe voznikov.

Stane toliko kot dobro dvosobno stanovanje

Če pri bliskovitem pospeševanju gledate na potovalni računalnik, boste videli, če bo računalnik pokazal povprečno porabo goriva tudi do 20 litrov na sto prevoženih kilometrov. Ob normalni vožnji po avtocesti se da porabo omejiti tudi na "zgolj" 15 litrov. Za tistega, ki je pripravljen odšteti 148.937 evrov, kolikor stane testnik, ki premore za 45 tisočakov dodatne opreme, tudi to ne bo preveč moteče, bo pa morda dejstvo, da lahko s 70-litrsko posodo za gorivo prevozimo manj kot 500 kilometrov. Obiski bencinskih postaj so lahko zelo pogosti.

Navadnim smrtnikom, kot smo jim bili množično priča tudi na testu, ostanejo le brezplačni pogledi na lepotca, razen če bi v njem radi živeli. Naložba je primerljiva z nakupom novega stanovanja.

Podatki o vozilu: BMW 650i (300 kW)
Motor: bencinski biturbo, osemvaljni
Prostornina: 4.395 ccm
Najvišja moč: 300 kW (407 KM) pri 5.500–6.400 vrt./min
Najvišji navor: 600 Nm pri 1.750–4.500 vrt./min
Poraba na testu: 15,1 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 245-246 g CO2/km
Zmogljivosti: 250 km/h (elektronsko omejena), pospešek 4,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.894 x 1.894 x 1.369, medosna razdalja: 2.855
Prtljažnik: 460–1.265 litrov
Cena: 104.100/148.937 (osnovni/testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.