Če ste navajeni na manjše avtomobile, se vam bo BMW X5 sprva zdel zastrašujoče velik. Tak tudi v resnici je, vendar pa se nanj v trenutku navadite. To je avto, ki voznika in sopotnike razvaja, tako pri vožnji kot zgolj pri potovanju. Predvsem na račun napredne tehnologije.
BMW je z X5 naredil velik korak naprej v udobju in tudi glamurju. Pa čeprav se zdaj zdi, da je to v prvi vrsti neverjetno udoben avto, ima še vedno tisto iskrivo, športno plat. Prav neverjetno hiter je lahko.
Že na pogled večji
Četrta generacija družinskega poglavarja BMW X. Tako so pri BMW pred letom dni najavili prihod novega BMW X5, ki po mnenju Bavarcev odpira naslednje poglavje v zgodbi o uspehu ustanovitelja segmenta športnih terenskih vozil (SAV), od katerega je bilo prodanih že več kot 2,2 milijona enot. A zdaj je njegova vloga precej drugačna kot na začetku, ko je moral pokazati in dokazati, da so tudi terenci športni, kot je njihovo ime – športni terenci. Zdaj je to postal tehnološki presežek, ki s ceno hitro seže preko 100 tisočakov, hkrati pa to niti ni največji X v ponudbi. BMW ima tudi večjega in dražjega X7.
Četrti X5 je že na pogled znatno večji od svojega predhodnika. Kaj velik, prav gromozanski je videti, ko stopite pred dolg in visok motorni pokrov in ogromno motorno masko z velikimi ledvičkami ter ozkimi laserskimi žarometi z modrimi vsadki. Sorodstvene vezi z X7 ni moč spregledati. Za še dodaten globok vdih poskrbijo ogromna, 21-palčna kolesa, medtem, ko so žarometi na zadku prej poenoteni z najmanjšim X, X1. Nastop z močno izklesanimi površinami je na cesti je precej opazen. A pretirane revolucije pri zunanji obliki pri BMW vseeno niso zganjali.
Glamur
Konkretno modernizirana je potovalna kabina, vključno z novo digitalno podobo. Nadzorni in prikazovalni sistem BMW Live Cockpit professional vključuje popolnoma digitalni kombinirani instrument in 12,3-palčni nadzorni prikazovalnik z novo grafiko, bolj ploščato strukturo menija, ki je zasnovan za upravljanje na dotik. Oblika merilnikov bi bila lahko bolj dodelana, saj so nam bili v športni limuzini BMW 330i bližje kot v X5, ki se nam zdi kot celo oblikovno bolj glamurozna kot športna. Čeprav je imel testni model paket opreme M sport.
Naprednost izkazuje z vsakim pritiskom stikala, ali pa zgolj zamahom roke. Vklapljanje prometnih informacij, ki so se pojavljale med vožnjo smo na primer odklopili kar z zamahom roke (X5 omogoča naslednjo BMW stopnjo upravljanja z gestami).
Preizkusili smo parkirni pomočnik z avtomatskim vzdolžnim in prečnim usmerjanjem, ko ima voznik milimetrsko natančen vpogled na vso okolico vozila med parkiranjem. Tudi med terensko vožnjo po nepregledni cesti s pomočjo 360 stopinjskega pogleda, ki ga omogoča sklop kamer na vozilu, ni ostal skrit noben kamenček, luknja ali veja.
Iz zagate vas reši sam z vzvratno vožnjo
Morda najbolj zanimiva je novi pomočnik za vzvratno vožnjo, ki prevzame krmiljenje, da manevrira vozilo po poti, ki je bila nedavno vožena naprej – na razdalji do 50 metrov. Sistem deluje do hitrosti 10 km/h. Ko se vozilo ustavi in ugotovimo, da sami ne bomo speljali več vzvratno (na primer v ozki ulici), s pritiskom na stikalo to zmore vozilo samo. Voznik zgolj uravnava stopalko za plin in zavoro, avto pa sam prevzame krmiljenje in vozilo z vzvratno vožnjo po spominu po isti poti zapelje nazaj in vsa tako reši iz morebitnih težav. Dogajanje za vozilom mora voznik spremljati na kameri in po potrebi preprečiti trk. Sistem se je na parkirišču izkazal za zanesljivega, a menimo, da mora biti za izkušenega voznika dovolj opazovanje vzvratnih ogledal in pogled na kamero za vzvratno vožnjo, da se izogne vsem nevarnostim pri vzvratni vožnji.
V X5 je premierno mesto našla tudi nova generacija projiciranega zaslona z večjo projekcijsko površino (zdaj 7 × 3,5 palca), optimizirano 3D-grafiko in dodatno vsebino za prikazovanje. Zelo opazna je ročica menjalnik, ki v znaku glamurja avtomobila spominja na drage kristale, na mostu med sprednjima sedežema je tudi gumb, s katerim lahko elektronsko spreminjamo višino oddaljenosti od tal.
Kot na leteči preprogi
Prav prilagodljivo zračno vzmetenje spredaj in zadaj (1.577 evrov doplačila) udobje med vožnjo dvigne na nivo, ki ga od do nedavno največjega BMW športnega terenca niti približno nismo bili vajeni. Če k temu dodamo še posebno doplačljivo akustično zatesnjenost kabine, ki tudi pri večjih hitrostih ne prepušča hrupa v notranjost, X5 ponuja občutek lebdenja na leteči preprogi. Tudi na luknjastih cestah je udobje na največji možni ravni, pika na i pa sta v vse smeri električno nastavljiva fotelja spredaj nadgrajena s številnimi funkcijami za udobje – od naprednega gretja do masiranja. Ogrevano je praktično vse, česar se voznik dotika, celo sredinsko naslonjalo, ki služi kot počivalnik za roko, grejeta oziroma hladita pa tudi držali za pijačo na sredinski konzoli. X5 je tudi znotraj prostornejši, ko govorimo o centimetrih za boke in v višino (kljub veliki panoramski strehi), a zadaj ga za noge še vedno primanjkuje. Otroke v otroških sedežih sem moral stalno opozarjati, da ne mažejo s čevlji naslonjal prednjih sedežev.
Pri ambientalni osvetlitvi bi se lahko bolj potrudili
Ena najboljših trenutno na trgu je štiri področna klimatska naprava. Potniki zadaj si lahko vsak za svoj sedež nastavijo jakost in moč hlajenja oziroma gretja. Možno si je omisliti celo paket ambientalnih osvežilcev zraka za odišavljanje notranjosti. Ne moremo mimo materialov. Usnje na sedežih je prijetno na oko in udobno za sedenje, plastika bi lahko bila na določenih delih malo bolj dodelana, všečne so obrobe gumbov, tudi za zapiranje in odpiranje zračnikov v obliki srebrnih prstanov. Malo razočaranje je ambientalna svetloba. Izbirati je možno med desetimi barvami, a to je daleč od tistega, kar smo istočasno testirali v konkurenčnem mercedesovem enoprostorcu, ki ponuja izbiro 64 barv, hkrati pa se ponoči obarvajo tudi odprtine za zrak.
Družinsko orientirani prtljažnik
Prtljažnik je velik, še zdaleč pa ne največji v razredu. Vrata prtljažnika so ločena in dvodelna. Omogočajo prostoročno odpiranje in zapiranje obeh delov. Zelo všečno, so pa zato nekoliko težja, kar vpliva na skupno maso vozila, ki je skoraj 2,2 toni. Avtomatsko prekrivalo za prtljago se lahko električno povleče pod dno v prtljažniku, zmogljivost prtljažnika pa se lahko poveča s 645 na zelo zajetnih 1.860 litrov, ko podremo naslonjala zadnjih sedežev, ki so uporabno deljiva v razmerju 40/20/40.
Agilen in ekonomičen pogonski sklop
Testni BMW X5 z oznako 330d xDrive je pod motornim pokrovom skrival motor, ki je najpogostejša izbira kupcev tega BMW orjaka. Gre za šestvaljni turbodizelski motor s 195 kilovatov moči (265 KM), ki je radodaren z navorom (620 Nm) že v zgodnjih vrtljajih. V kombinaciji z odličnim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in preverjenim xDrive štirikolesnim pogonom ponuja zavidljive vozne karakteristike, ne glede na podlago in vrsto ceste. To je lahko hiter stroj, saj zmore hitrosti do 230 km/h, tudi pospešek bo zagotavljal, da boste vštric s športnimi limuzinami (6,5 sekunde od 0 do 100 km/h). In tudi prav potraten ni z gorivom. Možno ga je ukrotiti na osmih litrih plinskega olja, raje pa računajte na kakšen liter več.
Čeprav se pri vsakdanji vožnji zdi, da gre za glamurozno in udobno vozilo, ki mehko požira vse neravnine in luknje, pa smo ga zapodili tudi med ovinke. Izkazal se je za zelo agilen avtomobil, ki se dobro drži tudi v ovinkih in odlično pospešuje. Krmiljenje je lahkotno in natančno, nagibanja pa je pri izbiri športnega režima vožnje celo manj od pričakovanj.
Če ni čudno, da na račun najnovejših tehnologij stanejo ljudske kombilimuzine danes že 20 tisočakov in več, smo se navadili tudi na cene premijskih vozil, sploh najbolj prestižnih. No, skoraj. Takle BMW X5, ki ponuja zvrhano mero prestiža in udobja stane 118.022 evrov – ima namreč za več kot 40 tisočakov dodatne opreme.
Podatki o vozilu: (BMW X5 xDrive 30d M Sport)
Motor: turbodizelski, šestvaljni, 2.993 ccm
Največja moč: 195 kW (265 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 620 Nm od 2.000 do 2.500 vrtljajev
Zmogljivosti: 230 km/h, 6,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.922 × 2.004 × 1.745, medosna razdalja 2.975
Prtljažnik (v litrih): 650-1860
Poraba: 9,4 litra/100 km (kombinirani cikel)
Izpusti CO2: 158 g/km
Cena: 77.500 evrov / 118.022 evrov (testni / testni z doplačili)
Plusi: Pogonski sklop, laserski žarometi, udobje – predvsem zračno vzmetenje, sistem ogrevanja, vozne karakteristike vključno z lego pri športni vožnji;
Minusi: Prostor za kolena v drugi vrsti, končna cena, nismo se mogli navaditi na grafično podobo digitalnih merilnikov, ambientalna osvetlitev;
Res je veeelik. Pravi kombajn.