Avto > Testi
8733 ogledov

Test: BMW M5

BMW M5
1/42
Saša Despot
Štirim nepolnoletnim mladeničem sem izpolnil veliko željo.

Ni veliko avtomobilov, na katere tako nestrpno čakamo, da pripeljejo na test, kot je bila nova generacija BMW športnika M5. Sam sem ga pobližje spozna že lani na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, ko sem se na štiri oči pomenil z Dirkom Häckerjem iz divizije BMW M. Že takrat mi je delal skomine z razkritjem ozadja nastanka nove generacije BMW M5.

BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

BMW X2 Avto Zlatega BMW-ja je bilo v Ljubljani nemogoče spregledati

Poleti sem ga končno lahko preizkusil tudi sam. Zakaj je avto tako zanimiv, saj BMW M vozila lahko preizkušamo razmeroma pogosto. Vsako leto vsaj enega, ali dva. Zato, ker M5 zagotovo sodi med vrhunce, sploh v najnovejši generaciji, ki je povsem nekaj drugega kar smo bili od črke M vajeni v zadnjih desetletjih.

Gre za motor in štirikolesni pogon, zaradi katerega se je spremenil karakter vozila - glede na preizkušeno samo na bolje, saj je postal zelo vsestranski, a je po drugi strani M5 postal tudi zelo drag avtomobil. Cena testnega primerka z vsemi možnimi dodatki in naprednimi tehnologijami je poskočila čez mejo 200 tisočakov.

BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

BMW serija 3 Novi 3 Avto To je novi BMW serija 3!

Čeprav zna biti M5 tudi udobna avtocestna križarka s porabo bencina pod 10 litri, pa je večina stvari podrejena vozni izkušnji športnika, s katerim se brez sramu brezkompromisno zapodimo na katerokoli svetovno dirkališče. Temno modri testni M5 z zlatimi zavornimi kleščami in štirimi zaključki izpušnih cevi, ki že na daleč razkrivajo, da gre za močan stroj, prepriča s specifično M-obliko. Naj bo to lahek pokrov motorja izdelan iz aluminija, izrazit spojler na zadku, lahka streha iz plastike, ojačene z ogljikovimi vlakni (CFRP), ki je vedno del standardne opreme za novega M5. Privarčevana masa s strani strehe iz kompozitov CFRP in drugih komponent, kot je izpušni sistem lahke konstrukcije, pomagajo zagotoviti, da je novo vozilo kljub štirikolesnemu pogonu lažje od svojega predhodnika! A pozor, M5 lahko poganja tudi zgolj zadnji kolesni par.

BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Znotraj ne gre za najbolj modernega predstavnika z modro-belim propelerjem, saj sta serija 8 in novi BMW X5 že postregla s povsem novo digitalno zasnovo.

BMW X7 Avto Sedmi BMW X je največji X doslej

Vseeno gre za vrhunski izdelek. Če rečem, da je zgolj pameten avtomobil, bi ga močno podcenil. V kabini ima vse, kar si lahko danes voznik zamisli. Skoraj vse na sredinski konzoli je občutljivo na dotik, a narejeno tako, da je to ergonomsko odlično zasnovan avtomobil. Vse je na svojem mestu in tudi deluje tako, da vozniku ne para živcev, ampak mu olajša vožnjo. To velja tako za vrtljiv vmesnik za pomikanje med meniji osrednjega zaslona, do krmilnikov za zrak, delovanja klime in navigiranja s pomočjo head-up zaslona ter prikazovanje podatkov na digitalnih merilnikih. Celo avtomobilski ključ je digitaliziran. Ima zaslon na dotik, ki v vsakem trenutku na primer sporoča, ali so vrata zaklenjena.

BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kako privlačen je avtomobil velikokrat sodimo glede na zanimanje ljudi, ko imamo avtomobil na testu. Da je M5 del kultnih vozil tudi pri nas, ni dvoma. Poznali so ga stari in mladi. Ni se zgodilo redko, da so me prosili, da pritisnem na plin, pa čeprav le takrat, ko je vozilo stalo na mestu. "Daj, prosim stisni na plin, naj poka" so me prosili štirje mladci, ki so takoj na plan povlekli pametne telefone, da so posneli rohnjenje 600-konjskega motorja in to delili z drugimi prijatelji.

BMW serije 2 grand tourer Avto Imel bi enoprostorca, ampak mora biti BMW

Pod velikim pokrovom motorja je namreč 4,4-litrski motor V8 z dvojnim turbinskim polnjenjem in tehnologijo M TwinPower Turbo z na novo razvitima turbopolnilnikoma, učinkovitim posrednim hlajenjem polnilnega zraka in višjim tlakom vbrizgavanja goriva, ki razvije 441 kilovatov moči /(600 KM) pri 5.600 – 6.700 vrt/min, medtem ko je 750 Nm navora vozniku na razpolago že od 1.800 vrt/min in se ohrani vse do 5.600 vrt/min. Delovanje tehnologije je v resnici še impresivnejše kot zgolj suhoparne številke.

BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ko pritisnemo tipko za zagon motorja ne zatrese celotne kabine, zato pa odda značilen rezek zvok. 

Že prvi kilometri v športno oprijetih sedežih in z rokami na masivnem volanu so potrdili, da gre za brutalen stroj, ki pa prepriča z enostavno vodljivosto, pa čeprav je novi M5 celo nekoliko večji od starega.

BMW serija 8 Avto V Krškem smo si ogledali BMW, ki vas ne bo pustil hladnih

Pospešek od 0 do 100 km/h je 3,4 sekunde, od 0 do 200 km/h pa v 11,1 sekunde. Največja hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, vendar se lahko ob izbiri opcije M Driver’s največja hitrost poveča do 305 km/h. Številke na papirju ne razkrijejo niti kančka tistega, kar smo občutili za volanom tega izjemnega avtomobila, ki mu brez težav rečemo superšportnik. Z eno besedo je bil občutek "brutalen.", zvok, ki se je razlegal iz izpušnih cevi, se je slišal na daleč, enako zvok motorja. Ko sem ga poslušal od zunaj, ko sem mi je prebliževal iz tunela, je bilo slišati, kot bi bil v bližini dirkališča. Voznik ima zaradi natančnosti podvozja in ostrine volana vseskozi občutek povezanosti s cesto. Vsak trenutek sem imel ob vožnji občutek, da dosegam rezultate zapisane v homologacijskem kartonu. Motor je fantastično odziven, odlično vleče v vseh pogojih delovanja vožnje.

BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vso moč na kolesa usmerja 8-stopenjski menjalnik M Steptronic s funkcijo Drivelogic. V načinu D nudi vse udobje in priročnost povsem avtomatskega menjavanja prestav, lahko pa preklopi tudi na sekvenčno ročno prestavljanje. Voznik lahko to počne bodisi z uporabo kompaktne prestavne ročice na sredinski konzoli ali prek prestavnih vzvodov na volanu. Z rdečima obvolanskima ušeskoma smo prednastavili dva programa z nastavitvami za določen cestni odsek – če smo želeli, da so volan in motor ter menjalnik bolj odzivni. ko smo stisnili na gumb so se v trenutku spremenila prestavna razmerja v prid najboljših možnih voznih lastnosti. 

Avto Mami ukradel BMW, njena reakcija postala viralna

BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ker ima vozilo veliko več moči in navora, kot prejšnji M5 so mu inženirji namenili štirikolesni pogon, pri čemer niso želeli ubiti njegove duše. Pogon je namreč povsem konfiguriran in zasnovan tako, da lahko posnema obnašanje zadnjega pogona. Želeli so, da je občutek vožnje igriv kot v M5 s pogonom na zadnji kolesni par. Izbirali smo med različnimi konfiguracijami, ki temeljijo na kombinacijah z načini DSC (DSC on, MDM, DSC off) in M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). V osnovni nastavitvi z aktiviranim DSC (dinamični nadzor stabilnosti) in štirikolesnim pogonom (deluje pomočjo osrednjega razdelilnega gonila z lamelno sklopko in porazdeljuje moč popolnoma spremenljivo med sprednjo in zadnjo premo, odvisno od potreb. Aktivni M diferencial na zadnji premi ravno tako deluje popolnoma spremenljivo in ima učinek zapore med 0 in 100 %.).

Tako so zadnja kolesa vozila rahlo zdrsovanje pri dodajanju plina iz ovinka – pri čemer vozilo obljublja veliko športne agilnosti. Ko smo prestavili v M Dynamic Mode (MDM, 4WD Sport) je vozilo omogočilo enostavno nadzorovane zdrse. Različni programi so zasnovani zato, da potešijo apetite ambicioznih voznikov, v prvi vrsti pa so namenjeni varni uporabi na dirkalni stezi. 

BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podobno kot pri glavnem tekmecu mercedesu-AMG E 63 S lahko tudi pri novem BMW M5 s pritiskom na gumb omogočimo, da je pogon zgolj na zadnji kolesi. Ko je sistem navor razporejal na posamezno gnano kolo je kljub temu, da je bila na določenih odsekih cesta povsem mokra, elektronika tako dobro nadzirala oprijem koles, da je bilo obnašanje vozila vseskozi 100-odstotno nadzorovano. O podkrmarjenju ni bilo ne duha ne sluha.

In še nekaj je uspelo inženirjem. Kot sem že zapisal, M5 je lahko udoben potovalni avto, lahko se pelje kot sušeršportnik ali BMW serije 5 z oznako 520d na zadku. V njem se lahko naenkrat udobno pelje pet oseb, v prtljažnik pa spravimo za 530 litrov prtlage. Z lahkoto je tudi družinski avto. Če vam vaš proračun to omogoča.

Cena zanj je namreč 157.000 evrov, cena testnega avtomobila s skoraj vsem kar BMW od novih tehnologij premore pa je bila 204.268 evrov.

BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu: (BMW M5)
Motor:
4.395 cm3, osemvaljni, bencinski
Moč: 441 kW (600 KM) med 5.600 in 6.700 vrt/min.
Navor: 750 Nm med 1.800 in 5.600 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.965 × 1.903 × 1.473, medosna razdalja 2.982
Prtljažnik (v litrih): 530
Poraba na testu: 11,2 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 246 g/km
Zmogljivosti: 250 km/h (305 *), 3,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 157.500 evrov (testni)/ 204.268 (testni z dodatki)

Plusi: Vpadljiva podoba, vozne lastnosti, vodljivost, vestranska uporabnost;

Minusi: Cena;  

Komentarjev 7
  • Avatar Kazuya
    Kazuya 12:00 02.december 2018.

    vse lepo in prou, ampak now AMG E63s ga poje za malco

  • supreme 10:58 02.december 2018.

    Alfa giulia GTA je vseeno zakon...

  • Avatar karjola
    karjola 09:19 02.december 2018.

    alora, dragi novinar ki si slep. ne glede kako se vrti motor, čeprav ima 320 konjev in hibridni pogon in porabo manj kot 6 in od nič do 100 pospešek 7 sekund, je dejstvo ki si ga spregledal da več ...prikaži več kot 130 na avtocesti se ne boš vozil.