BMW nam je razkril avto prihodnosti, ki v Slovenijo prihaja še letos

Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX
Pri BMW pravijo, da je iX vstopnica v njihovo prihodnost. Marsikaj, kar so razkrili v novem električnem X-u, ki k nam prihaja v drugi polovici leta, bomo videli v vseh prihodnjih modelih bavarskega proizvajalca vozil.
Oglej si celoten članek

Kot nam je na virtualni predstavitvi razložil Johann Kistler, ki je pri BMW zaposlen že 42 let, je iX neke vrste eksperimentalni avto, a hkrati resničen avto. Inženir z bogatimi izkušnjami v razvoju in proizvodnji, nazadnje je bil zadolžen za model X5, X6 in X7, je prototip avtomobila preizkusil v vožnji z juga Francije do Münchan, pa tudi v zimskem času, bo veliko tega, kar bo še letos prinesel serijski avto, vgrajenega tudi v prihodnja nova vozila znamke. In iX, pri katerem so Bavarci unovčili bogate izkušnje, od proizvodnje električnih vozil - i3 so predstavili leta 2013 in prodali več kot 200.000 vozil, ima zares za pokazati veliko novega.

Foto: BMW BMW iX

Avto Med državami, ki nameravajo prepovedati prodajo dizlov in bencincev tudi Slovenija

Gre za prvi električni avtomobil povsem nove generacije iz Münchna. Postavljen je na novo platformo, zasnovano izključno za električna vozila. Premierno prinaša peto generacijo električnega pogona eDrive. Konstrukcija je narejena iz aluminija in ogljikovih vlaken, rešitev, ki smo jo spoznali že pri i3 in i8, prav z uporabo lahkih materialov pa jim je uspelo maso vozila ukrotiti pri dveh tonah in pol. Koliko tehtajo baterije, ki so položene na dno vozila, zaradi česa so težo idealno razporedili v razmerju 50 odstotkov spredaj in 50 zadaj, niso želeli povedati, saj še poteka urejanje homologacije pred skorajšnjim začetkom proizvodnje.

Foto: BMW BMW iX

izkušnje Življenje s šik električnim avtomobilom

Povezava s 5G, provokativna oblika in še marsikaj

Ne poznamo niti natančnih dimenzij, kljub temu pa je sogovornik pojasnil, da je iX z dolžino primerljiv z BMW X5, z višino z BMW X6, z velikostjo platišč pa z X7. Oblika je zelo pomembna, kljub temu pa spet ne prizanaša tradicionalnim ljubiteljem münchenske znamke. Provocira z velikanskimi ledvicami, kar je sprožilo polemike že pri premieri BMW serije 4, M4 in M3. A električni avto ne potrebuje tako velikih rešetk za zajem hladnega zraka. Kljub temu ne gre zgolj za estetiko. Kot je pojasnil Kistler, so v vozilo vgradili številne zmogljive senzorje, potrebne za delovanje asistenčnih sistemov in avtonomne nadzorne funkcije, ki so jih skrili za masko, saj so jih želeli zaščititi pred zunanjimi vplivi, nikakor pa niso želeli vplivati na moteč izgled vozila.

Foto: BMW BMW iX

KIA Kia: Letos bomo pokazali električne avtomobile z dosegom 500 km!

Podatke, ki jih bodo pridobivali senzorji, bo obdelovala nova elektronska platforma z 20-krat večjo računalniško zmogljivostjo od sedanjih modelov iz Münchna, povezati pa se bo mogoče tudi z omrežjem 5G.

Namesto ključa telefon

Bavarci so se pri iX povezali z Applom, ki je pred kratkim predstavil naslednjo generacijo operacijskega sistema iOS 14, ki prinaša pomembno novost za svet mobilnosti. Dodana je podpora za digitalni ključ, tako da bodo lastniki iphonov in pametnih ur iwatch iX varno odklepali in zagnali brez pravega ključa. Tehnologija deluje po tehnologiji NFC, torej podobno, kot je mogoče že uporabljati storitev Apple Pay. 

Foto: BMW BMW iX

Lastnik mora v bližini kljuke avte pritisniti na telefon, kar bo odklenilo avto. Ko bo napravo odložil v namenski prostorček v avtu, pa bo tega lahko tudi zagnal. Če se bo baterija izpraznila, bo funkcija digitalnega ključa kljub mrtvemu "telefonu" delovala še vsaj pet ur. Ker fizični ključ ne bo več obvezen, bo lastnik lahko digitalni ključ delil med pet svojih bližnjih.

Najožji serijski odsevniki na svetu

BMW je ubral minimalističen dizajn s poudarkom na aerodinamiki. 0,25 je koeficient zračnega upora, kar je za tako velikega športnega terenca izjemen podatek. Naj omenimo, da se kljuke ugreznejo med karoserijo v vožnjo, kot razkrivajo slike pa za razliko od nekaterih drugih proizvajalcev, na primer audija e-tron, ohranja klasična vzvratna ogledala in jih niso nadomestile digitalen kamere.

Foto: BMW BMW iX

PREMIERA Mercedes predstavil kompaktni električni EQA

Žarometi, ki se dotikajo futuristične maske, so najožji serijski odsevniki na svetu. Zadek iX zaznamuje steber, ki spominja na BMW i3, tudi tam pa se ponovi izjemno tanko zasnova žarometov.

Proizvodnja novega BMW iX, novega paradnega modela BMW Group na področju tehnologije, bo stekla v tovarni BMW v Dingolfingu v drugi polovici leta 2021. Tako električne motorje kot baterije bodo proizvajali v tovarni v Dingolfingu, razen za potrebe kitajskega trga.

Kabina je namenjena prevozu petih potnikov, za začetek, o dodatnih sedežih strokovnjak še ni želel govoriti. Kar je poudaril je to, da zadaj vozilo nima tunela in je dno ravno, zato bi moralo biti prostora za vse tri potnike zadaj veliko. V prtljažniku je ostalo za 500 litrov prostora, poseben prostor je namenjen tudi shranjevanju polnilnih kablov.

Foto: BMW BMW iX

Ukrivljen zaslon, kje so gumbi?

Armaturna plošča razkriva povsem nov videz. BMW iX je tehnološko zelo kompleksen in je verjetno najbolj inteligentno vozilo, ki ga je BMW kdaj razvil, a prav ta tehnologija jim je omogočila, da so močno zmanjšali število elemente notranjosti. Gumbov sicer niso povsem odstranili, a so precej zmanjšali njihovo, manjšali so tudi odprtine za ventilacijo, povečali pa so široki ukrivljeni zaslon (12,3-palčni merilniki in 14,9-palčni osrednji zaslon), ki je tudi občutljiv za dotik. Inženir pravi, da so želeli ohraniti tradicionalno orientiranost armaturne plošče proti vozniku. Poleg tega so število elementov zmanjšali združevanjem funkcij. Lična lesena površina na sredinskem grebenu zato ni le lesena ploščica, ampak so vanjo integrirana stikala, stekleni okrasni obroč na njej pa je regulator sistema iDrive in je tudi občutljiv za dotik.

Foto: BMW BMW iX

Avto Država močno razburila kupce električnih vozil

Zelo futurističen videz dopolnjujejo 6-kotni volan in sedeži z integriranimi nasloni za glavo z asimetričnim oblazinjenjem. Veliko svetlobe v kabino prepušča ogromna panoramska streha, pa tudi okna vrat brez okvirjev. Sredinska konzola spominja na sodobno pohištvo, sogovornik pravi, da so v kabini uporabili trajne materiale, ki jih je možno reciklirati.

Več kot 600 kilometrov na elektriko

Za pogon skrbita dva elektromotorja, vsak na eni osi, kar pomeni, da grre za štirikolesno gnano vozilo, s skupno močjo več kot 370 kilovatov, s katerima bo lahko BMW iX sto kilometrov dosegel prej kot v petih sekundah. Ob veliki masi in več kot solidnih zmogljivostih bo njegov pogonski sklop v skladu s ciklusom WLTP porabil manj kot 21 kilovatnih ur elektrike na sto kilometrov, zatrjuje sogovornik, zato bo baterija s kapaciteto 100 kilovatnih ur (bruto) zadostovala za doseg več kot 600 kilometrov.

Foto: BMW BMW iX

Avto Dokaz, v kako veliki krizi je dizelski avto

Za brezskrbnost na daljših poteh bodo poskrbeli tudi s polnjenjem, ki bo lahko z enosmernim tokom potekalo do moči 200 kilovatov. S takšno močjo se bo baterija z desetih na osemdeset odstotkov kapacitete napolnila v dobrih štiridesetih minutah, deset minut polnjenja pa bo zadostovalo za dodatnih 120 kilometrov vožnje. Polnjenje visokonapetostne baterije z 0 na 100 odstotkov pri 11 kW prek stenske polnilne postaje traja manj kot 11 ur. Na homologacijske podatke bo treba še počakati.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.