Trend odpovedi na največjih in najpomembnejših avtomobilskih salonih se nadaljuje tudi v Frankfurtu. Seznam odpovedi je tako dolg, kot še ni bil nikoli. Ali smo priča koncu avtomobilskih salonov?
Koga vse ne bo?
Na najpomembnejšem nemškem avtomobilskem salonu, ki si organizacijo bienalno izmenjuje s pariškim avtomobilskim salonom, tako ne bo Tesle in njenega "vročega" električnega avtomobila model3, ki je obnorel svet, tudi številne Slovence, ki so vplačali rezervacijo. Po pisanju Automotive News v nemški finančni prestolnici ne bo niti Peugeota, Nissana, Fiata, Volva, Jeepa, Mitsubishija in Infinitija.
Odstotnost nekaterih najbolj tradicionalnih proizvajalcev avtomobilov kaže ogledalo avtomobilske industrije, ki je na veliki prelomnici. Pretresajo jo številni škandali v povezavi s prirejanjem emisij, vpoklici, goljufijami, po drugi strani pa avtomobilsko industrijo velikanskimi stroški obremenjujejo novi emisijski predpisi, ekonomija delitve avtomobilov in vložki v nove tehnologije, ki bodo elektrificirali pogone in izza volana odstranili voznike, saj bo vožnja v prihodnjih desetletjih postala popolnoma avtomatizirana.
Vse je znano že vnaprej
Za nameček je večina novitet na spletu razkrita že pred uradnim odprtjem avtomobilskih salonov, tudi največjih. "Avtomobilski saloni potrebujejo nov pristop," pravi Patrick Koller, šef Furecie, enega večjih dobaviteljev avtomobilski industriji, ki dodaja: "Če se ne bodo zgodile spremembe, bodo avtomobilski saloni izumrli."
Frankfurt in Pariz sta ob Detroitu, Ženevi, New Yorku in Pekingu oziroma Šanghaju najbolj pomembna in tradicionalna avtomobilska salona na svetu. Vendar zanimanje za salone pada. V Parizu so lani zabeležili 14 odstotni padec obiska v primerjavi z letom 2014, tudi v Detroitu je bilo obiskovalec skoraj 10 tisoč manj kot leto prej. Strokovnjaki za avtomobilsko industrijo manj zanimanja pripisujejo temu, da je že večina znanega pred samim avtosalonom.
V Frankfurtu močno odmeva predvolilna bitka za kanclerski stolček v Nemčiji. V ospredju boja za politično oblast je tudi Volkswagnova afera "Dieselgate". Nemška kanclerka Angela Merkel lokalne veljake prosi, naj ne prepovedo vožnje z dizelskimi vozili v mestih. Toda dizelske težave so le en del težave, s katerimi se ukvarja avtomobilska industrija na tradicionalnih avtomobilskih salonih.
Elektronika vse bolj sili v ospredje
Druga je tehnološka, kjer se klasični pogoni in tudi tehnologije že podrejajo sistemom povezljivosti in avtonomnim avtomobilom. Avtomobilska industrija zato vse več denarja namenja predstavitvi svojih sistemov povezljivosti in tudi novih avtomobilov salonom, kjer je v ospredju potrošniška elektronika. Taka salona sta v Las Vegasu (CES) in Svetovni mobilni kongres v Barceloni. Organizatorji pariškega avtomobilskega salona naj bi se že povezali z organizatorji CES-a v Las Vegasu, v želji, da bi salon bolj približali potrošnikom, ki jih zanima sodobna elektronika.
Avtomobilske znamke vse manj denarja namenjajo razstavnim prostorom na klasičnih avtomobilskih salonih ali pa jih celo odpovedujejo in denar vlagajo v splet in socialne medije, oziroma posebne dogodke, kot je na primer Festival hitrosti v Goodwoodu v Veliki Britaniji in podobni specializirani tradicionalni dogodki. Vseeno bodo letos pri Daimlerju svoja vozila razstavljali na kar 200 tisoč kvadratnih metrov velikem razstavnem prostoru, že teden kasneje pa bodo v ZDA pripravili povsem svoj forum. Podobno razmišljajo pri BMW.
Atraktivne hostese niso dovolj
"Ljudje so na produkte, tudi avtomobile, začeli gledati povsem z drugega zornega kota," pravi analitik pri Evercore ISI Arndt Ellinghorst in dodaja: "Čas, ko je bilo dovolj, da si avtomobil pokazal v soju žarometov ob napol razgaljenih hostesah, so za nami."
Tesla se v Evropi vsako leto predstavlja le na skromnem razstavnem prostoru v Ženevi. "Raje se pojavljamo na dogodkih, kjer ne pričakujemo, da so v osredju le avtomobili," pravijo pri Tesli in dodajajo, da se raje pojavljajo na dogodkih, kjer so v osredju plovila ali pa golf. "Kupce lahko dosežemo tudi tako," dodajajo Američani.
Nissanova odločitev, da izpustijo avtomobilski salon v Frankfurtu, je bila odločena po pregledu celotnega svetovnega trga. Odločili so se, da se osredotočijo na dogodke, kjer bodo izstopali, so sporočili iz podjetja.
Ne bo tudi Peugeota, kjer pa pravijo, da se bodo v prihodnje vrnili. "Avtomobilski saloni so marketinško orodje, vseeno pa se naložba mora povrniti. Toda to še ne pomeni, da nas v prihodnje ne bo v Frankfurtu," je za Reuters povedal šef znamke Jean-Philippe Imparato.
Seveda so avtomobilski saloni vedno manj obiskani. Avtomobilski navdušenci obožujejo prave avte, ne pa električne igračke. Na teh salonih pa …