V zvezi z izrazom »ikonski klasični avtomobil« nas večina pomisli na drage ikone iz preteklosti, kakršni so denimo porsche 911, mercedes-benz SL »pagoda«, BMW 507, Jaguar E-type ali denimo fiat dino. Ali pa denimo ferrari250 GTO, kakršnega so leta 2018 na dražbi prodali za več kot 48 milijonov ameriških dolarjev.
Vendar pa so klasični ikonski avtomobili lahko tudi takšni, ki so bili v svojem času poceni ali pa celo povsem vsakdanji avtomobili za vožnje po opravkih. Morda bi pri nas v tem primeru takoj pomislil na fička ali stoenko ali pa celo na yuga, a je seznam tudi veliko mlajših avtomobilov tudi zanimiv. Tule je nekaj zanimivih primerkov.
Fiat panda
Majhen italijanski avtomobil je morda zares bil množični izdelek, saj so jih med letoma 1980 in 1993 izdelali več milijonov, vendar to ne pomeni, da (predvsem v Italiji) nima kultnega statusa. V njegovem času so avtomobil, ki mu je izrazito oglato karoserijo oblikoval Giorgio Giugiaro, oglaševali kar kot »imenitno škatlico«. Vendar pa panda nikoli ni veljala le za »vsakdanje uporaben zaboj na kolesih«, ampak si je hitro pridobila zelo veliko simpatij. Vmes je panda postala tudi zbirateljski primerek in je zelo zaželena tudi med ljudmi, ki bi si lahko privoščili tudi dražjega klasika. Kljub temu pa je ostala poceni in za zelo dobro ohranjen primerek boste težko plačali več kot pet tisočakov. A pripraviti se morate na običajne pandine »sitnosti«: pojav rje in drobne okvare, ki jih lahko odpravite poceni.
Corvette C6
S corvette je Chevroletu v petdesetih letih uspelo na ceste zapeljati avtomobilsko ikono, ki je ikonski status sicer obdržala do danes, a ga je vmes skoraj izgubila. To velja predvsem za corvette šeste generacije, ki so jo izdelovali med letoma 2005 in 2013. Športni avtomobil, ki so ga izdelovalo kot kupe, kupe s targa streho in kabriolet, je zato danes mogoče dobiti za razmeroma ugodno ceno, ki sega od 20 do 30 tisoč evrov. Ob tem se bo treba sprijazniti le z razmeroma ceneno plastiko v notranjosti in možnostjo težav s podvozjem in zavorami, če je avtomobil bil rabljen uvožen iz ZDA. Evropski primerki so bili namreč bolje izdelani.
Renault twingo
Tako kot fiat panda, si je tudi renault twingo hitro pridobil status simpatičnega avtomobilčka. K temu so gotovo pripomogli simpatične oblikovne linije, ki mu jih je ukrojil Patrick le Quement, in ime, ki je bilo sestavljanka iz izrazov »TWist – swiNg –tanGO«. Prav tako pa tudi notranjost z majhnim digitalnim prikazovalnikom hitrosti in drugih podatkov ter prilagodljivi sedeži, ki jih je bilo mogoče zložiti v dvometrsko posteljo, zadnja klop pa je bila tudi vzdolžno premična. Twingo prve generacije je bil tako priljubljen, da ga je Renault z vmesnimi predelavami izdeloval kar do leta 2007, torej celih petnajst let. Zato tudi ni nič nenavadnega, da ga lahko danes kupite za nekaj sto do nekaj tisoč evrov. Slabosti: krhka plastika in veliko majhnih sitnosti, sicer pa gre za presenetljivo robusten avtomobil.
Mazda MX-5
Ko se je pisalo leto 1989 je majhen japonski dvosedežnik predstavljal renesanso klasičnih angleških roadsterjev, saj so ti do tedaj skoraj izginili s trga. Mazda ga je predstavila ravno pravi čas, da se je vpisal med avtomobilske legende, saj je v času, ko so športni avtomobili postajali zares močni, predstavljal odlično zlitje med voznikom, motorjem in avtomobilom. Hkrati so japonski inženirji poskrbeli, da je (v nasprotju z angleškimi predniki) bil v vseh generacijah tudi zelo zanesljiv. Tudi zato je verjetno danes na trgu mogoče najti še precej mazd CX-5 prve generacije iz leta 1989 do 1994, ki odvisno od ohranjenosti stanejo od pet do 10 tisoč evrov. Da avto dobro deluje, je potrebno le solidno vzdrževanje, težave pa lahko zaradi obrabe povzroči le platnena streha.
Volvo C30
Ko kdo omeni Volvove kupeje, gotovo vsi najprej pomislimo na »Svetnikov« avtomobil volvo P1800. A ni edini, saj je v portfelju švedske znamke mogoče najti veliko različno velikih kupejev. Med njimi je tudi volvo C30, dvovratni »kombi-kupe«, s katerim je Volvo leta 2006 spet vstopil v kompaktni segment in ga izdeloval do leta 2012. Gre za udoben in precej dobro opremljen avtomobil, ki ima dovolj prostora tudi zadaj in v prtljažniku, pestra pa je tudi izbira motorjev, torej ni le okras, ampak zelo uporabno prevozno sredstvo. Tudi cena je ugodna, saj je starejše primerke mogoče dobiti celo za dva do tri tisoč evrov. Slabosti: turbo polnilnik na dizelskih motorjih je podvržen obrabi, prav tako tudi gumijaste obloge na zadnji premi, zamašijo pa se radi tudi filtri DPF.
Subaru XT
Subaru XT danes že spada med prave starodobnike, saj so zadnje primerke izdelali leta 1991, v Evropi pa je bil na voljo od leta 1985. Subaru XT je danes zelo kultni športni avtomobil, ki je tudi zelo redek, zato ga bo težko najti. Kljub temu ni pregrešno drag, saj glede na ohranjenost stane od 5000 do 15.000 evrov. Za to ceno bo namreč njegov bodoči lastnik, dobil bokserski motor, možnost štirikolesnega pogona in futuristični kokpit, ki je kombinacija avtomobilskega in letalskega. Vendar pa tudi precej sitnosti, saj subaru XT rad rjavi, kar je tudi eden od razlogov za njegovo redkost, prav tako pa tudi težavno iskanje rezervnih delov. Vendar pa dobi tudi veliko zadovoljstva ob vožnji enega najbolj nenavadnih in redkih kultnih avtomobilov, ki gotovo povsod pleni poglede.