Z evropsko zvezo avtomobilskih proizvajalcev FEAC je namreč dosegel dogovor o ključnih korakih pri uvedbi agencijskega modela prodaje avtomobilov, ki naj bi začel v Nemčiji dokončno delovati leta 2023.
Mercedesova direktorica za prodajo Britta Seeger je povedala, da bi radi na ta način dosegli še večjo povezanost njihovih strank z znamko. V okviru agencijskega modela prodaje bo namreč kupec kupoprodajno pogodbo sklenil neposredno s proizvajalcem avtomobilov in ne več s trgovcem, saj bo ta deloval le kot zastopnik proizvajalca in bo za svojo storitev prejel provizijo. Ta naj bi v začetku znašala 6,5 odstotka, po dveh letih pa bi padla na šest odstotkov cene prodanega vozila.
Povezava spleta in salonov
Agencijski model sicer tudi bolje ustreza vse večji selitvi prodaje na splet. Proizvajalec bo z agencijskim modelom prodaje laže poenotil fizično in spletno prodajo avtomobilov, prav tako pa bo imel bolj pod nadzorom končne cene avtomobilov in jih bo laže uveljavljal. Seegerjeva je dodala, da jim bo agencijski model v veliko podporo pri gladkem povezovanju vseh stičnih točk z njihovimi kupci.
Do uvedbe agencijskega modela prodaje naj b v Evropi prišlo zelo hitro. Daimler načrtuje, da bodo že konec leta 2023 več kot petdeset odstotkov novih avtomobilov v Evropi že prodali po agencijskem modelu. Agencijski model sicer trenutno že uvajajo na Švedskem ter v Avstriji, Južni Afriki in Indiji, za leto 2023 pa njegovo uvedbo načrtujejo v Nemčiji in Veliki Britaniji.
Vendar pa uvedba sistema ne poteka povsod gladko, saj je v določenih državah, omenjata se Avstrija in Avstralija, naletel na velik odpor prodajalcev, ki bodo z njim izgubili vpliv na prodajo avtomobilov v svojih salonih in precej podjetniške svobode. Do določenega odpora je sicer prišlo tudi v Nemčiji, saj provizije za trgovce ne bodo ravno velikodušne, vendar je na koncu vseh 98 tamkajšnjih trgovcev podpisalo pogodbo in pristopilo k novemu modelu prodaje.