Avto za novodobne managerje, jih bo dovolj za vse pri nas?

Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro Foto: Audi Audi RS e-tron GT Foto: Audi Audi RS e-tron GT Foto: Audi Audi RS e-tron GT Foto: Audi Audi RS e-tron GT Foto: Audi Audi RS e-tron GT Foto: Audi Audi RS e-tron GT
Audijev športni GT, na električni pogon, je dosegljiv za dobrih sto tisočakov. Letos jih v Sloveniji pričakujejo 20- Še več bi jih, če ne bi bilo omejitev v proizvodnji.
Oglej si celoten članek

Audi e-tron GT je športna limuzina z električnim pogonom jutrišnjega dne. No, današnjega. Prvi primerki so prispeli v Slovenijo. Po nekaj deset prevoženih kilometrih smo strnili prve vtise.

Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro

Audi je leta 2018 vozilo predstavil kot koncept. To je bila ena od najpomembnejših premier na avtosalonu v Los Angelesu, ki je napovedala prvi limuzinski in najbolj športni električni model te znamke, ki sledi že serijskemu suvu e-tronu in e-tron sportbacku.
Kot so obljubili pri Audiju, je serijski GT oblikovno skoraj identičen konceptu. Zakaj je e-tron GT posebej zanimiv? Gre za 4-vratno limuzino, ki je postavljena na isto platformo kot porsche taycan. To pomeni, da si s porschejem deli električni pogonski sklop, podvozje, sistem polnjenja in krmiljenja, a je vseeno precej drugačen. Vsaj tako trdijo pri Audiju. Če je taycan v prvi vrsti radikalno športni avtomobil, pa so v Ingolstadtu prepričani, da e-tron GT uteleša filozofijo gran turismo in Audija, torej zmes športnosti in udobja na cesti – športni potovalnik.

Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro

Avto Audi razkril povsem novi SUV

Sedi se izjemno nizko

Bolj, kot s taycanom ga označujejo kot električno alternativo audiju A7 oziroma RS 7 z motorji na notranje zgorevanje. V dolžino je električni GT dva centimetra krajši, a je nižji, kar je pri električnem avtu z baterijami v dnu še dodaten oblikovalski izziv. Predvsem je veliko bolj aerodinamičen, kar je eden ključnih podatkov za električna vozila (Cd je 0,24, pri A7 pa 0,32).

Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro

Posebnosti na vozilu je precej. Čeprav je električen, ima "motorno" masko s tipičnim trapezoidnim dizajnom. Streha je v osnovi popolnoma steklena (strešno okno torej odpade), za doplačilo pa je karbonska, ki tehta 12 kilogramov manj, kar bi se moralo nekoliko poznati tudi pri električnem dosegu. Na prvi vožnji smo videli, da ima tudi zareze za namestitev strešnih sani.

Demonstracija tehnologij Novi električni audi A6 nam bo služil tudi namesto "drive-in" kina

Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro

Vstop skozi vrata v športne sedeže in pogled na armaturno ploščo daje vedeti, da je to vozniški GT. Za razliko od taycana, ki je namenjen štirim potnikom, jih v e-trona GT lahko sede pet, tisti zadaj na sredini se mora sicer precej stisniti, a gre za petsedežnik. Sedi se izjemno nizko, tako nizko, da Audijevim inženirjem ni bilo treba namestiti niti sredinskega naslona za roke.

Sploh ni treba pritisniti gumba start

Ena od zanimivosti, ko sedemo na vozniški sedež je, da je vanj vgrajen senzor, ki prepozna, da sedimo za volanom in, da imamo ključ. Električni motor se samodejno zažene, vozniku pa ni treba stisniti gumba za zagon. Vse, kar mora narediti je, da menjalnik prestavi v režim D (drive) in spelje.

Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro

Avto ima dva prtljažnika, enega spredaj (85 litrov) in enega zadaj (405 litrov, oziroma 350 litrov pri zmogljivejši različici RS, ki ima že serijsko v prtljažniku zvočnik). Prtljažnik je globok, odprtina ni velika, kar nakazuje, da ne gre za družinski avto, pa še kable za polnjenje je treba voziti s seboj.

35 TFSI Iskali smo odgovor, zakaj odšteti več denarja za premijskega audija

Digitalizirana 3D armaturna plošča je usmerjena proti vozniku, Audi pa luksuz, ki naj bi pritegnil novodobne managerje in ljubitelje premijskih električnih vozil, nadgrajuje tudi z uporabo recikliranih materialov. Usnje, alkantaro in druge materiale, ki smo jih vajeni v premijskih vozilih, zamenjujejo reciklirani nadomestki, ki pa delujejo kakovostno in prestižno – sedeži in drugi deli so tako narejeni in predelanih ribiških mrež, plastenk in drugega odpadnega plastičnega materiala.

Izbirati je možno med tremi vrstami žarometov, v osnovi so laserski, na sredini matrični, vrh ponudbe predstavljajo laserski žarometi, ki svetijo do 600 metrov daleč, kolikor dopušča zakonodaja.

Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro

Pri Audiju samozavestno povedali v čem je boljši od Tesle

Avto je tehnološki biser. Čeprav tudi pri Audiju Tesli priznavajo pionirstvo in inovatorstvo, pa so prepričani, da so jo na marsikaterem področju že prehiteli. Čeprav pospeška kot Tesla e-tron GT ne obljublja, niti RS, je ta še vedno vrhunski: 3,3 sekunde od 0 do 100 km/h pri modelu RS (10,9 sekunde od 0 do 200 km/h) in 4,1 sekunde pri modelu e-tron GT (13,2 sekunde od 0 do 200 km/h). Pri Audiju pravijo, da med testi pospeševanja, za razliko od navedenega konkurenta, nikoli ne pride do nihanja ali odstopanja, še posebej pa izpostavljajo način polnjenja baterije, ki je s pomočjo tehnologije aktivnega ohlajanja vedno v optimalnem stanju za polnjenje, kar je še posebej pomembno pri ultra hitrem polnjenju baterije.

Foto: Žurnal24

Prvi pri nas Šele predstavljen, pa ima električni superstroj že slovenske tablice

Baterijski sklop, ki sicer tehta 630 kilogramov, je sestavljen iz 33 celičnih modulov in 396 celic (masa vozila je okoli 2,4 tone) in je umeščen v dno vozila, kar omogoča idealno razporeditev mase spredaj – zadaj (50:50) in nizko težišče. Posebnost pri e-tron GT je, da pod nogami zadnjih potnikov ni baterij, saj so jih premestili pod zadnje sedeže, na ta način pa pridobili prostor v višino, kar pomeni, da ga je na zadnjih sedežih dovolj tudi za nadpovprečno visoke ljudi.

Drugačen quattro

Visokonapetostna baterija z neto kapaciteto 83,7 kWh po zagotovilih Audija omogoča 448-488 kilometrov dosega v primeru modela e-tron GT in 433 do 472 kilometrov pri športnejšem RS-u. Omogoča polnjenje pri enosmernem toku (DC) 270 kW, kar pomeni, da se baterija v petih minutah napolni za naslednjih 100 kilometrov poti, v 23 minutah pa se napolni od pet do 80 odstotkov kapacitete. Kmalu naj bi bilo omogočeno tudi polnjenje na 22 KW polnilnih postajah.

Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro

Vsako os poganja lasten asinhron pogon. Skupna moč je 350 kilovatov (476 KM) in 630 Nm navora oziroma 440 kilovatov (598 KM) in 830 Nm navora pri izvedenki RS. Največja hitrost je omejena na 245 km/h oziroma 250 km/h (RS).

Po en motor na vsaki osi pomeni štirikolesno gnan quattro, ki pa je precej drugačen od običajnega quattra, ki ga poznamo pri Audiju. Pri proizvajalcu pravijo, da je napredek velik, predvsem zato, ker se sistem odziva petkrat hitreje. Moč se na kolesa prednja ali vsa prenaša s pomočjo 2-stopenjskega menjalnika, ki je posebnost tega vozila. Prva stopnja ima prestavno razmerje 15:1 in je namenjena predvsem hitremu pospeševanju, v drugi stopnji pa se prestavno razmerje zmanjša na 8:1, kar gre v korist doseganju velikih hitrosti.

Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro

Avto ima tudi elektronsko zaporo diferenciala na zadnji premi, kar izboljša dinamično vožnjo. Za večjo stabilnost pri velikih hitrostih oziroma večjo okretnost na majhnem prostoru poskrbi 4-kolesno krmiljenje (11 metrski obračalni krog), za učinkovito zaviranje pa poskrbijo zmogljive zavore (tudi keramične ali karbidne).

Pred ležečo oviro se dvigne

Vozilo ima tudi zračno vzmetenje. S pritiskom na ukaz na zaslonu je mogoče zvišati ali znižati podvozje v korist udobja ali športne vožnje. Audi drive select omogoča izbiro med različnimi režimi vožnje (učinkovito, udobno, športno in individualno). V načinu učinkovito se moč prenaša na prednji kolesi, po potrebi (spolzka cesta, zanašanje vozila) pa se v trenutku oprijem prenese še na zadnji kolesi. V omenjenem načinu je v korist večjega dosega največja hitrost omejena na 140 km/h, vendar pa lahko voznik, če pohodi stopalko za plin, ta ukaz »povozi«. Vozilo oddaja poseben zvok. Zakonsko predpisano je, da do hitrosti 25 km/h oddaja zvok, da ne preseneti peščev, kolesarjev in drugih udeležencev v prometu, nad 60 km/h pa lahko vozi neslišno. Audi je poskrbel tudi za športni zvok iz zvočnikov za tiste, ki ne morejo brez tega.

Foto: Saša Despot Audi e-tron GT quattro

Še ena zanimivost. Pri Audiju se niso odločili za regeneracijo energije s pomočjo vožnje z »enim pedalom,« saj so izračunali, da se več energije shrani nazaj v baterijo med jadranjem. Tako avto nikoli sam ne zavira sunkovito, kot smo vajeni pri nekaterih električnih avtomobilih.

Treba je imeti vsaj 100 tisočakov

Garancija na baterijski sklop je osem let ali 160 tisoč prevoženih kilometrov, servisni interval je na dve leti oziroma 20 tisoč prevoženih kilometrov. Ocena je, da je vzdrževanje za okoli 30 odstotkov cenejše kot pri A7. Razen različice RS, ki je na voljo pri prodajalcu Porsche Verovškova audija e-tron GT ponujajo vsi Audijevi prodajalci v Sloveniji.

Foto: Audi Audi RS e-tron GT

Izhodiščna cena za model e-tron GT quattro je 101.940 evrov, za RS e-tron Gt je treba odšteti najmanj 141.010 evrov. Tovarna v Nemčiji, v kateri izdelujejo še športni model R8, je za slovenski trg za letos zagotovila 20 vozil.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 12:15 17. Junij 2021.

    Zaslužujem od 130 do 180 dolarjev na uro, tej službi sem se pridružil pred tremi meseci in v prvem mesecu …

  • 12:15 17. Junij 2021.

    Zaslužujem od 130 do 180 dolarjev na uro, tej službi sem se pridružil pred tremi meseci in v prvem mesecu …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.