Kakšne posledice z okvaro avtomobila tvegate, če zapeljete z vozilom v stoječo vodo na cesti ali podvozu. Tako početje slovenskih voznikov v dneh, ko so ceste poplavljene, ni redkost. Kaj pa vozilo, ki ga je zalila slana voda?
Težavna ni le slana voda, ampak tudi deževnica. Predvsem je odvisno, do kam prodre voda v vozilu. Alen Jurjavčič, mehanik in servisni svetovalec pri Avto Center Jereb iz Izole nam je povedal, da imajo, čeprav imajo servis na obali, malo stika z vozili, ki jih je poplavila slana, morska voda: "Težava je že s sladko vodo, s slano pa je težava zgolj še večja, saj pride še hitreje do oksidacije, rjavenja," pravi in svetuje, da vozila, ki jih je zalilo morje, čim prej temeljito sperejo in posušijo.
Po dosedanjih izkušnjah, ki jih imajo s slano vodo malo, pa je tako, da je bil passat, ki so ga v delavnico dobili lani, s strani zavarovalnice odobren kot totalka. "Sol, sploh v novih vozilih, ki so polni elektronike, povzroči nepovratno škodo. Seveda je odvisno do kam sega voda, ampak, če prodre v notranjost, potem se težave ne da rešiti," pravi mehanik in dodaja, da ljudje po navadi take avtomobile poskušajo prodati. "Sledi so neizbrisne. Težave se slej ko prej pokažejo. Mi to na servisu takoj opazimo," še pravi sogovornik, ki dodaja, da morajo informacije o poplavljenih vozilih sporočiti v bazo uvoznika.
Prepričajte se o globini vode, če je le možno, pa raje izberite drugo pot. Če pa te možnosti ni, se je treba pred poplavljenim cestiščem varno ustaviti in nato z ogledom cestišča prepričati o višini narasle vode, morebitnih poškodbah cestišča in prisotnosti nanesenega blata in vej. Šele nato lahko ob sprejemljivih pogojih za vozilo nadaljujete vožnjo počasi in previdno. Po uspešnem prečkanju vodne ovire z zmernim pritiskom zavornega pedala preverite pravilno delovanje zavor, se ustavite in preverite pod vozilom morebitne poškodbe in odstranite zataknjene tujke.
Avtomobilov pa ne poplavi le morje, veliko avtomobilov se na servisu znajde po tem, ko voznik z vozilom zapelje v stoječo vodo na cesti ali podvozu. Tako početje slovenskih voznikov v dneh, ko so ceste poplavljene, ni redkost.
S tem ne tvegate le lastne varnosti, ampak tudi okvaro vozila. Predvsem, ko pri vožnji skozi veliko količino stoječe ali tekoče vode na cestišču (10 centimetrov višine in več), lahko pride do odriva vode s spodnjim robom prednjega odbijača, kar naredi pred vozilom višji val, ki dvigne vodo do višine vstopne odprtine zraka motorja.
Škode je lahko za več tisoč evrov pravi Primož Rožnik, tehnični inštruktor GMT skupine, ki dodaja, da lahko pride do vdora vode preko zračnega filtra v sam motor, kar lahko povzroči uničenje motorja zaradi tako imenovane tekočinske blokade: "Poleg tega se pri taki vožnji velikokrat poškodujejo in odtrgajo plastične zaščite dna vozila in pri nekaterih dizelskih vozilih tudi hladilniki goriva pod vozilom."
Električna napeljava, alternator, zaganjač, ventilatorji ter druga oprema pod motornim pokrovom so zaščiteni pred vdorom vode do te mere, da jim krajše pljuskanje po njih z zmerno čisto vodo ne bo veliko škodovalo. A vendar niso projektirani in zaščiteni do te mere, da bi delovali pod vodo, še posebno ne, če ta voda vsebuje veliko blata in druge nesnage. Pri nekaterih novejših modelih so ob taki vožnji zelo podvrženi okvaram sklopi elektro servo volana, ki so velikokrat nameščeni nizko pod vozilom in lahko odpovedo zaradi tega tudi čez mesece.
Rožnik dodaja, da je v primeru tekoče vode, ki s seboj nosi tudi blato in drugo nesnago, možnost poškodb in zamašitev hladilnikov na prednji strani vozila ter tudi povzročitev trenutne odpovedi zavor zaradi vodno-blatnega filma na zavornih kolutih.
Stroški zaradi tovrstnih poškodb so lahko od 40 evrov za poškodovane plastične zaščite pa vse do nekaj tisoč evrov ob uničenem motorju.