Prvi samostojni izdelek Hyundaijeve električne znamke Ioniq bi namreč lahko označili tudi kot skuplturo, ki bi si gotovo zaslužila svoje mesto med ikoničnimi avtomobili v zbirki newyorškega muzeja sodobne umetnosti MOMA.
Morda je takšna trditev vendarle pretiravanje, vendar pa drži, da ioniq 5 s svojo obliko gotovo vzbudi veliko pozornosti in navdušenja. In ko sem se z njim vozil, sem to zelo nazorno čutil, saj sem z le redkimi avtomobili doslej pritegnil toliko pozornosti naključnih opazovalcev. In gotovo so imeli za to veliko razlogov.
Ioniq 5 s svojo obliko prav gotovo izstopa iz povprečja avtomobilske sivine. Pri Hyuindaiju so se očitno odločili, da bodo zavrgli večino oblikovnih značilnosti modelnega programa osnovne znamke Hyundaija in Ioniq naredili povsem prepoznavno kot samostojno znamko.
Je morda narejen iz lego kock?
Ko sem takole gledal ioniq 5, sem razmišljal kako bi lahko opisal njegovo obliko. Morda ga pri Hyundaiju vendarle niso povsem ločili od osnovne znamke, saj so se nekje pohvalili, da so se oblikovalci zgledovali po legendarnem hyundaiju ponyju. Se ga spomnite iz začetka devetdesetih let, ko je tudi našim voznikom, vajenim zastav, pokazal, da je cenovno ugodna mobilnost lahko prijetna na pogled in udobna?
No, morda so pri Hyundaiju res izhajali iz ponyjevih oblik, a so to naredili na posebni način, kot da bi ioniq 5 sestavili iz lego kock in vse skupaj malo zaoblili, naredili »custom made« paket, takšen, ki ga lahko sestavite le v ioniq 5 in nič drugega. In pri tem so se zelo potrudili, saj ioniq 5 deluje zelo skladno in sodobno ali celo futuristično. Brez težav si ga namreč lahko predstavljam v okolju znanstvenofantastičnih filmov.
Njegove oblikovne poteze so namreč zelo enostavne, skoraj oglate, čeprav na njem ne manjka niti oblin in poševnin, ki prijetno popestrijo sicer velike oglate površine. Nekaj posebnega pa so tudi luči, seveda povsem iz led diod, ki spredaj tvorijo zanimive pravokotnike, zadaj pa kar celotni svetlobni trak.
Prostoren in uporaben avtomobil
Kljub malce nenavadnim oblikam pa je ioniq 5 zelo konkreten in zelo uporaben avtomobil. Izstopajoče oblikovne linije malce prikrijejo, da gre za precej velik avtomobil, ki z dolžino 4,63 metra sega v vrh spodnjega srednjega razreda, če ne celo v spodnje območje srednjega razreda. K temu občutku gotovo pripomorejo tudi precej v vogale porinjena velika kolesa, ki po eni strani zmanjšajo optično velikost avtomobila, po drugi pa poskrbijo za veliko medosno razdaljo. Ta ob omenjeni dolžini znaša kar okrogle tri metre.
In to se odrazi predvsem v prostorni notranjosti, ki s svojim udobjem prav gotovo krepko sega v srednji razred. Ioniq 5 je namreč zelo prostoren avtomobil, v katerem se gotovo ne bi smeli pritoževati nad pomanjkanjem dolžine za kolena na zadnji klopi in pomanjkanjem prostora nad glavami, ali pa nad širino.
Prednja sedeža sta široka in udobna, celo z možnostjo nagiba, ki ju z dodatno oporo za noge med postanki za polnjenje baterij lahko spremeni v udobna ležalnika. A kljub temu v ovinkih učinkovito zadržita telesa voznika in sopotnika. Med njima je tudi sredinska konzola z uporabnim predalom, ki jo lahko vzdolžno potiskate naprej ali nazaj.
Tudi potniki na zadnji klopi se ne bi smeli pritoževati, saj je prostora več kot dovolj in na njej lahko nekaj časa preživi celo sredinski potnik. Če pa tega ni, je preostalima potnikoma na voljo tudi širok naslon za roke z vdolbinami za lončke. Zadnja klop ima tudi nastavljiv naklon naslonjala, poleg tega pa jo je možno tudi vzdolžno pomikati, in to električno, s pomočjo stikala na naslonjalu sovoznikovega sedeža, torej ima nadzor nad tem opravilom tudi voznik. Če k temu dodamo še velikanski predal za rokavice, vrsto drugih odlagališč, kup vtičnic USB in celo šuko vtičnico, je vzdušje bivanja v dnevni sobi, ki so ga hoteli zagotoviti pri Hyundaiju, zagotovljeno.
Če k temu dodamo še solidni prtljažnik, ki razpolaga s 530 litri osnovnega prostora, je celota zaključena. Zadnjega prtljažnika poleg tega ne omejujejo kabli, saj so ti lahko shranjeni v dodatnem prtljažniku pod prednjim pokrovom. Temu bi sicer lahko bolj rekli plastična škatla, ki je izpostavljena tudi umazaniji s ceste, zato boste pri polnjenju avtomobila imeli pogosto umazane roke.
Samosvoj kokpit
Dnevni sobi pa gotovo ni podoben voznikov delovni prostor. Ta je kljub temu, da gre za sodoben električni avtomobil, presenetljivo konvencionalen in upravljanje klimatske naprave denimo zaupa ločenemu sklopu sicer haptičnih gumbov. Klasičnim gumbom je zaupano prehajanje skozi osnovne funkcije infozabavnega sistema, ki je star znanec, saj je bolj ali manj takšen, kot smo ga že videli v sodobnih hyundaijih. To pomeni, da se vozniku na digitalni instrumentni plošči med drugim, ko prižge smernik, pokaže slika območja v mrtvem kotu, ki lepo dopolnjuje klasična vzvratna ogledala, precej pa je tudi drugih že znanih funkcionalnosti.
Vendar pa so ioniqu 5 namenili povsem samosvojo grafiko instrumentne plošče, ki se spreminja glede na program vožnje in na videz precej spominja na grafiko arkadnih video iger iz zgodnejšega obdobja osebnih računalnikov. Ta je morda na videz nekoliko nenavadna, vendar omogoča jasen prikaz potrebnih podatkov.
Zanimivo je tudi, da so inženirji stikalo za izbiro voznih programov vgradili kar v konzolo na prijetnem, spodaj odsekanem večfunkcijskem volanu, ob katerega so namestili tudi solidno zajetno ročico za določanje voznih režimov DNRP, ki je ne boste mogli zamenjati s prav tako zajetnima ročicama za upravljanje brisalcev in smernikov. Ioniq 5 pa ima poleg tega celo pravi gumb za vžig sistema na armaturni plošči.
Pogon je seveda električni in v primeru testnega avtomobila motor zadaj poganja zadnji kolesni par. Ioniq 5 je namreč lahko na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, z dodatnim motorjem na prednji premi. V osrčju zadnjega pogon v testnem ioniqu 5 je bil elektromotor z močjo 160 kilovatov, ki je solidno opravil z dobre dve toni težkim avtomobilom. V športnem programu celo preveč solidno, saj je ioniq 5 v ovinkih bil kar strašljivo hiter.
800 voltov
Ali pa je bil takšen zgolj občutek, saj je so inženirji podvozje nastavili precej udobno in zato mehko, kar v kombinaciji s težkim avtomobilom z notranjostjo, ki je zasnovana predvsem udobnostno, ne vzbuja ravno želje po dirjanju. Je pa ioniq 5 solidno hiter in gotovo se vam ne bo zgodilo, da bi bili med speljevanjem na križišču denimo zadnji.
In udobna potovanja so lahko precej dolga. Ioniq 5 je namreč opremljen z litij-ionsko baterijo, ki s kapaciteto 72,6 kilovatne ure teoretično zagotavlja do 481 kilometrov dosega. V praksi jih je seveda manj, a ne prav veliko manj. V spomladanskih dneh z zmernimi temperaturami smo namreč z lahkoto dosegli 400 kilometrov in še več, verjetno pa tudi v hladnih zimskih ali vročih polletnih dneh zdrži vsaj 300 in več kilometrov.
Vsekakor pa so pri Hyundaiju dobro poskrbeli za polnjenje, saj sistem deluje pod napetostjo 800 voltov in temu primerno je lahko tudi polnjenje. Če najdete polnilnico, ki polni z močjo 350 kilovatov, kolikor zmore sistem v ioniqu 5, se baterija lahko do 80 odstotkov napolni že v manj kot dvajsetih minutah. Svoje pa lahko doda jo tudi sončne celice na strehi, ki sicer ne razpolagajo z močjo a poskrbijo, da postanek na soncu ne mine brez koristi za doseg avtomobila. Dnevni energetski prirastek je sicer majhen, če pa avtomobil stoji nekaj dni, pa se že precej pozna.
Pri Hyundaiju, oziroma Ioniqu, so se močno potrudili, da je njihova električna kombilimuzina takšna, kot se za sodobni električni avtomobil spodobi. Solidna je tudi njena cena. Testni avtomobil bi namreč stal malce manj kot 60 evrskih tisočakov. S popusti se cena spusti pod 55 tisočakov, osnovni ioniq 5 pa lahko z vključenimi popusti dobite že za manj kot 44.000 evrov. Za kombilimuzino spodnjega srednjega ali celo srednjega razreda morda to ni malo, v konkurenci električnih avtomobilov pa je povsem solidno.
Ioniq 5 Impression
Motor: električni
Največja moč: 160 kW
Največji navor: 350 Nm
Zmogljivosti: 185 km/h, 7,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.635 x 1.890 x 1.605, medosna razdalja 3.000
Baterija: li-ion, 72,6 kWh
Poraba: 16,8 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 0 g/km
Električni doseg (WLTP): 481 km
Čas polnjenja baterije: 10-12 h (AC 7,4 kW), 7h (AC 10,5 kW), 18 min (DC 350 kW, 10-80%).
Cena v evrih: 54.710 ( z upoštevano eko subvencijo 4.500 evro)
Sva ga z ženo v živo videla pred dnevi na Urhu v Lj. Bom samo napisal,kar je rekla moja žena..."tako …
Po mojem mnenju res sodi v muzej, ker mene pravzaprav spominja na Star Trek oblikovanje iz sedemdesetih ali celo šestdesetih, …
Avto je prava grdosija.