"Ta vaš avto deluje pa tako romantično s tem glasom," sem se nasmihal enemu od komentarjev. Na parkirišče se je Hyundaijev velikan pripeljal potihem, le zvok za opozarjanje pešcev ga je izdajal. V tistem hipu je bil električno vozilo. Še malo prej ga je gnal bencinski motor.
Santa fe v priključno-hibridni različici je prostoren, udoben in tehnično zelo podkovan sedemsedežnik. Pri Hyundaiju govorijo o prenovi generacije, ki pa je prinesla veliko novega. Največ je sicer skritega v globini, za uporabnike pa pride do izraza v potniški kabini.
Moč elektrike
Santa fe zdaj poleg hibrida uvaja tudi možnost priključnega hibrida, ki naj bi v novi stvarnosti z energenti lahko spodrinil navezanost na dizelski pogon. Priključni hibrid poganja 1,6-litrskim bencinski agregat T-GDi Smartstream z novo tehnologijo časovnega spremenljivega krmiljenja ventilov. Poleg tega moč na kolesa zagotavlja tudi električni motor z močjo 67 kW, ki ga napaja litij-ionska baterija z nominalno kapaciteto 13,8 kWh. Prenos na serijsko štirikolesni pogon gre prek (le) šeststopenjskega menjalnika.
Skupna moč je 195 kW (265 KM). Med vožnjo preklop med enim in drugim motorjem delujejo neopazno. Dokler je v bateriji zaloga, ima prednost seveda elektrika, vendar velikost in masa avta ne dovoljujeta, da bi bencinski motor zgolj molčal, če tega izrecno ne zahtevamo. Doseg zgolj na elektriko je omejen, v realnosti je mogoče pričakovati kakšnih 30 kilometrov ob porabi prek 20 kWh/100 km. Možnosti, da bi baterijo prisilno polnil kar motor ali pa da bi ohranili energijo za kasnejše potrebe, ni. Treba se je priklopiti na kabel, na klasični vtičnici se napolni prek noči, na polnilnici prek typ2 priklopa v kakih treh. V navigaciji avto sam predlaga bližnje javne polnilnice.
Tudi ko je baterija uradno prazna, se avto še vedno trudi delovati kot hibrid, kar mu uspeva tudi pri avtocestnih hitrostih. Vsa zgornja zgodba v praksi pomeni, da z elektriko napolnjeni santa fe porabo in s tem stroške seveda bistveno omeji, a jo tudi v hibridnem načinu ohranja nizko. Med raznoliko vožnjo po omejitvah je kot hibrid porabil okoli 7,6 litra bencina.
Drznejši zunaj, udoben znotraj
Najprej pade v oči posodobljen zunanji dizajn z novim nosom, ki mu poseben pečat puščajo drzne LED dnevne luči, kakršnih pri Hyundaiju nismo bili vajeni. Avto izžareva moč, spoštovanje pa si prisluži po naravni poti in brez bahavosti ali pretirane drznosti.
Delno spremenjena je tudi notranjost, katere prednost je še vedno nadpovprečna prostornost, ki ohranja pozornost na vse potnike, ne le tista spredaj.
Sprednji del notranjosti je sicer raje ostal pri preverjenem pristopu "polne" armature in sredinskega grebena. Oblikovalci torej še niso raziskovali v smer očiščene armaturne police z izpostavljenimi zasloni, kot je to že prevzel sorodni kia sorento.
Tako pa v santa feju še naprej domuje kraljestvo gumbov, ki delujejo na čase zelo podobno tastaturi frajtonarice. Vsaj v testnem avtu je bilo tako, ker je imel kot demonstrator vseh možnih doplačil resnično vgrajenih ogromno funkcij - od klimatiziranih sedežev do ogrevanja volana, od upravljanja z električnim pogonom do izbire programov za terensko vožnjo z vrtljivim gumbom. Celo menjalnik ima zgolj tipke. In čeprav zelo cenim, da mi za osnovno upravljanje s klimo ni treba najprej preklikati nekaj menijev na zaslonu, se je v množici enakih gumbov med vožnjo tudi pri osnovnih željah kar težko znajti.
Sicer pa je notranjost v santa feju praktično premijska in natančno zložena skupaj. Za doplačilo je bil strop avta v mehkem velurju, sedeži v belem Nappa usnju, mehkobe tudi na ostalih površinah ni manjkalo. Za svetlobo je čez poskrbelo ogromno strešno okno, ponoči ambientalna razsvetljava, za dober zvok so obiskali mojstre pri Krellu.
Za prevoz veliko ljudi in tovora
Santa fe ne sme manjkati na seznamu tistih, ki oprezajo za družinsko resnično uporabnim suvom. Druga klop je prostorna, na sredini ni grebena. Povrh je vzdolžno premična, prilagodljiva so tudi naslonjala. Edina hiba je, da se ne deli po tretjinah, temveč le v razmerju 1:2. Naslona seveda padeta prek gumbov. Tu se družinska zgodba še ne konča, saj je santa fe serijski sedemsedežnik.
Zadnja dva sedeža sta med neuporabo zlita s prtljažnim dnom. V primeru, da avto prevzame funkcijo kombija, pa zaradi pomične druge vrste lahko nudita presenetljivo veliko udobja. Niti v tretji vrsti ne manjkata ločeno upravljanje s klimo in USB priklop.
Santa fe je velikokrat uporabljen kot tipičen avto za vleko in tudi v PHEV različici se tej lastnosti ni odpovedal. Je pa najvišja dovoljena masa nekoliko znižana v primerjavi z dizlom na 1.500 kilogramov.
Vozniku pri vožnji santa feja pomaga veliko pomagal: radarski tempomat, pomoč pri držanju smeri, opozorilo na mrtve kote, samodejno zaviranje pri vzvratni vožnji, HUD barvni zaslon … 360-stopinjski pogled kamer ima odlično resolucijo. Ni pa še matričnih žarometov. Vse informacije voznik dobi prek dveh zaslonov, infozabavni sistem v slovenščini je zmogljiv, raznovrsten in hiter, prek Bluelink omogoča nadzor avta s telefonom. Brezžične povezave z aplikacijama Car play in Android Auto pa še ne pozna.
Med vožnjo daje veliki hyundai prednost udobju, zajetna masa se med hitrimi zavoji ne počuti najbolje. Na ravnini ga je mogoče spodbosti z izbiro programa sport, ki poskrbi za hitrejši in poln odziv hibridnega sklopa. Dodana vrednost je štirikolesni pogon z različnimi programi, namenjenimi izbire podlage. Zna priti prav. Seveda ima tudi pomočnika za vožnjo po klancu navzdol.
Santa fe PHEV je veliki suv z raznolikimi talenti. Na voljo je dveh paketih opreme, med katerima je pet tisočakov razlike. Dražja in bolj izpopolnjena ima ceno prek 62 tisoč evrov. Ni malo, po drugi strani pa a ta denar kupec dobi velik kos avta. In veliko gumbov.
Podatki o vozilu (Hyundai santa fe plug-in hybrid, 4WD, impression)
Pogon: priključni hibrid, štirikolesni
Bencinski motor: 1.598 ccm, 132 kW/180 KM
Elektromotor: 67 kW, sinhroni
Baterija: 13,8 kWh
Največja sistemska moč: 195 kW (265 KM)
Največji skupni navor: 350 Nm
Zmogljivosti: 187 km/h, 8,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba (kombinirano): 7,6 l/100 km
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.785 x 1.900 x 1.685, medosna razdalja 2.765
Cena v evrih: 62.740
Hvalimo: prostornost, uporabnost, udobje.
Grajamo: preveč "enakih" gumbov.