Evropska komisija trenutno pripravlja končne podrobnosti za svoj novi nabor ukrepov za nadaljnje zmanjšanje emisij CO2 v državah članicah Komisija bo svoje načrte javnosti in parlamentu EU razgrnila 14. julija.
Tiskovni predstavnik komisije je za Automobilwoche dejal: "14. julija bomo govorili o predlogu komisije. Na naslednjih posvetovanjih se lahko v končni zakonodaji spremeni še veliko."
Kljub temu številna podjetja v avtomobilski industriji trepetajo, da bo Komisija ponovno močno zaostrila svoje cilje in na koncu prečrtala vozila z motorji z notranjim zgorevanjem že leta 2035.
Govori se o prepovedi motorjev na notranje zgorevanje
Spletni politični portal Politico, ki se upira na izjave treh predstavnikov Evropske komisije, poroča, da želi Komisija trenutni cilj zmanjšanja CO2 za leto 2030 dvigniti s 37,5 na 60 odstotkov v primerjavi z referenčnim letom 2021, leta 2035 pa na 100 odstotkov. To bi pomenilo dokončno ukinitev klasičnih bencinskih in dizelskih motorjev.
Proizvajalci avtomobilov so leta 2019 z EU dosegli dogovor o znižanju emisij CO2 za 37,5 odstotka v primerjavi z letom 2021. Že takrat so potekale burne razprave in številni ugovori. Trenutno velja, da mora biti povprečen izpust registriranega novega avtomobile v EU 95 gramov CO2 na prevožen kilometer, v nasprotnem sledijo visoke denarne kazni za proizvajalce vozil.
VDA: Ogroženo je do 215.000 delovnih mest
Predsednica VDA Hildebard Müller je prejšnji teden ostro obsodila domnevno načrtovano nadaljnje zaostrovanje ciljev glede zmanjšanja CO2. Predlog Evropske komisije, da bi z letom 2035 mejne vrednosti voznega parka za nova vozila znižala na nič, bi dejansko pomenil prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem, je opozorila. "To ne bi bil samo konec motorja z notranjim zgorevanjem, temveč tudi konec hibridov, kar je v nasprotju z odprtostjo do različnih tehnologij, za katero sta se vedno zavzemala Komisija in njen podpredsednik Timmermans."
Omejitev tehnologij na eno samo možnost v tako kratkem času je vprašljiva in nikakor ne upošteva interesov potrošnikov, meni predsednica VDA.
Müllerjeva je opozorila tudi na negativne učinke na delovna mesta v avtomobilski industriji. "Učinki na delovna mesta, zlasti na področju dobaviteljev, bodo precejšnji."
Inštitut Ifo je v imenu VDA že izračunal, da bi lahko do leta 2030 v EU izbrisali 215.000 delovnih mest. Poleg tega še vedno ni doslednega načrta EU za vzpostavitev ustrezne polnilne infrastrukture za električna vozila v vseh državah članicah.
Sosed komaj čaka da si kupi električni traktor....
In elektrika bo kar padla z neba - nastala brez vsakih škodljivih emisij.... Pa koga vi...?
Ko norci pridejo za krmilo je to logičen rezultat. Počakajmo samo še to da imajo posvet v Španiji, kamor bodo …