Avto industrija trepeta: 14. julija dan D

Foto: Boštjan Tacol
Foto: Boštjan Tacol
Pri nemškem združenju avtomobilske industrije VDA trepetajo pred bližajočo se odločitvijo Evropske komisije glede prihodnosti motorjev na notranje zgorevanje.
Oglej si celoten članek

Evropska komisija trenutno pripravlja končne podrobnosti za svoj novi nabor ukrepov za nadaljnje zmanjšanje emisij CO2 v državah članicah Komisija bo svoje načrte javnosti in parlamentu EU razgrnila 14. julija.

Tiskovni predstavnik komisije je za Automobilwoche dejal: "14. julija bomo govorili o predlogu komisije. Na naslednjih posvetovanjih se lahko v končni zakonodaji spremeni še veliko."

PRVI V EVROPI Na Norveškem od leta 2025 na prodaj samo še električna vozila

Kljub temu številna podjetja v avtomobilski industriji trepetajo, da bo Komisija ponovno močno zaostrila svoje cilje in na koncu prečrtala vozila z motorji z notranjim zgorevanjem že leta 2035.

Foto: EPA Emisije

Govori se o prepovedi motorjev na notranje zgorevanje

Spletni politični portal Politico, ki se upira na izjave treh predstavnikov Evropske komisije, poroča, da želi Komisija trenutni cilj zmanjšanja CO2 za leto 2030 dvigniti s 37,5 na 60 odstotkov v primerjavi z referenčnim letom 2021, leta 2035 pa na 100 odstotkov. To bi pomenilo dokončno ukinitev klasičnih bencinskih in dizelskih motorjev.

EU Nastala koalicija za prepoved prodaje bencinskih in dizelskih vozil

Proizvajalci avtomobilov so leta 2019 z EU dosegli dogovor o znižanju emisij CO2 za 37,5 odstotka v primerjavi z letom 2021. Že takrat so potekale burne razprave in številni ugovori. Trenutno velja, da mora biti povprečen izpust registriranega novega avtomobile v EU 95 gramov CO2 na prevožen kilometer, v nasprotnem sledijo visoke denarne kazni za proizvajalce vozil.

Foto: Profimedia Električni avto, e-avto

VDA: Ogroženo je do 215.000 delovnih mest

Predsednica VDA Hildebard Müller je prejšnji teden ostro obsodila domnevno načrtovano nadaljnje zaostrovanje ciljev glede zmanjšanja CO2. Predlog Evropske komisije, da bi z letom 2035 mejne vrednosti voznega parka za nova vozila znižala na nič, bi dejansko pomenil prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem, je opozorila. "To ne bi bil samo konec motorja z notranjim zgorevanjem, temveč tudi konec hibridov, kar je v nasprotju z odprtostjo do različnih tehnologij, za katero sta se vedno zavzemala Komisija in njen podpredsednik Timmermans."

ŽGOČA RAZPRAVA Razprava o življenju in smrti motorja na notranje zgorevanje

Omejitev tehnologij na eno samo možnost v tako kratkem času je vprašljiva in nikakor ne upošteva interesov potrošnikov, meni predsednica VDA.

Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel

Müllerjeva je opozorila tudi na negativne učinke na delovna mesta v avtomobilski industriji. "Učinki na delovna mesta, zlasti na področju dobaviteljev, bodo precejšnji."

Avto Ljudje naklonjeni prepovedi prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov

Inštitut Ifo je v imenu VDA že izračunal, da bi lahko do leta 2030 v EU izbrisali 215.000 delovnih mest. Poleg tega še vedno ni doslednega načrta EU za vzpostavitev ustrezne polnilne infrastrukture za električna vozila v vseh državah članicah.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 23:49 21. Junij 2021.

    Sosed komaj čaka da si kupi električni traktor....

  • 16:31 21. Junij 2021.

    In elektrika bo kar padla z neba - nastala brez vsakih škodljivih emisij.... Pa koga vi...?

  • 16:04 21. Junij 2021.

    Ko norci pridejo za krmilo je to logičen rezultat. Počakajmo samo še to da imajo posvet v Španiji, kamor bodo …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.