Audijev priključni hibrid izpred treh desetletij

Foto: Audi audi duo, priključni hibrid Foto: Audi audi duo, priključni hibrid Foto: Audi audi duo, priključni hibrid Foto: Audi audi duo, priključni hibrid Foto: Audi audi duo, priključni hibrid Foto: Audi audi duo, priključni hibrid Foto: Audi audi duo, priključni hibrid Foto: Audi audi duo, priključni hibrid
Konec leta naj bi Audi lansiral svoj drugi električni model e-tron GT, ponuja pa tudi vrsto priključnih hibridov. Ob tem pa opozarja tudi na izročilo, ki sega tri desetletja v preteklost.
Oglej si celoten članek

Priključni hibridi, tako kot hibridi, seveda z redkimi zelo zgodnjimi izjemami, kakršni so denimo bili Porschejevi hibridi iz začetka dvajsetega stoletja, veljajo za razmeroma nov dodatek v ponudbi avtomobilskih proizvajalcev, a ni povsem tako, saj so poskusi z njimi potekali tudi prej.

Foto: Audi audi duo, priključni hibrid

Pri Audiju so opozorili, da so svoj prvo priključno hibridni avtomobil razvili že pred več kot tremi desetletji. Leta 1989 so namreč izdelali deset primerkov eksperimentalnega audija duo, priključnega hibrida, ki so ga zasnovali na audiju 100 avant.

Avto Še en audi s čudežno porabo

Audi duo je spredaj obdržal 2,3-litrski bencinski petvaljnik, ki je na sprednji kolesi pošiljal moč 100 kilovatov, na zadnji premi pa mu je pomagal 9-kilovatni Siemensov elektromotor, ki se je napajal iz nikelj-kadmijeve baterije. Vgrajena je bila pod dno prtljažnika. Audijevi tehniki so tedaj eksperimentirali tudi s sončnimi celicami za dodatno polnjenje baterij, ki so bile razvrščene na streho. Poleg polnjenja baterij iz omrežja je bilo sicer že tedaj na voljo tudi regenerativno zaviranje.

Foto: Audi audi duo, priključni hibrid

Štirikolesni pogon

Danes je hibridna tehnika že močno napredovala in pogonski sklop brez posredovanja voznika samodejno prehaja med najustreznejšimi kombinacijami pogona, tedaj pa je bilo vse skupaj bolj zapleteno. Če je hotel menjati pogon, je moral voznik menjalnik najprej prestaviti v prosti tek, potem pa je pritisnil gumb »E« na sredinski konzoli in na elektriko se je lahko peljal dobrih 40 kilometrov.

Zanimiva izkušnja Z električnim Audijem smo se odpeljali na Vršič in nazaj

Oba motorja sta lahko delovala tudi v tandemu. Ker je razpolagal z veliko navora, je lahko elektromotor samostojno poskrbel za pospeševanje do 50 kilometrov na uro, potem pa je voznik vžgal še bencinski motor. Predvsem na spolzkih podlagah je prišel do izraza štirikolesni pogon, ki je izhajal iz sodelovanja obeh motorjev.

Foto: Audi audi duo, priključni hibrid

Audi je izdelal le deset primerkov priključnega hibrida audi duo, ki so jih preskusili v pilotskih programih, med drugim tudi v vlogi taksija v Ingolstadtu, ni pa se odločil za serijsko proizvodnjo. Leta 1991 je pripravil tudi izboljšano drugo serijo dua, ki je bil tudi zasnovan na audiju 100 avantu, ki se je med drugim pohvalil z odlično aerodinamiko, s katero so tudi prihranili nekaj elektrike.

Resni poskus

Leta 1997 je na ceste zapeljala prva majhna serija priključnega hibrida, Tudi ta se je imenoval audi duo, vendar je bil zasnovan na tedanjem audiju A4 avant. Poganjala ga je kombinacija 67-kilovatnega 1,9-litrskega turbodizelskega motorja in 22-kilovatnega vodno hlajenega elektromotorja, ki se je napajal iz želatinske baterije v zadku. Ta se je polnila tudi z regenerativnim zaviranjem . Prednji kolesi sta v kombinacijah poganjala oba motorja. Električno je lahko peljal do 80 kilometrov na uro, z dizelskim motorjem pa 174 kilometrov v na uro.

"Kabelski" prius Zakaj je prius PHEV za svojih 30 tisočakov lahko pravi dragulj

A, kot poudarjajo pri Audiju, je bil audi duo preveč napreden za svoj čas in pri ljudeh ni naletel na zanimanje, saj še niso bili pripravljeni nanj.

Foto: Audi audi duo, priključni hibrid

 

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.