Audi štirikolesni pogon uvaja v mala vozila

Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro Foto: Audi Audi A1 quattro
Audi bo svojo uspešno modelsko serijo A1 okronal z ekskluzivno različico. A1 quattro, ki bo omejen na 333 primerkov, poganja dvolitski turbomotor z močjo 188 kW (256 KM) in navorom 350 Nm, ki se prenaša na vsa štiri kolesa. Audi A1 quattro pospeši v 5,7 sekunde od nič do 100 km/h in doseže največjo hitrost 245 km/h.
Oglej si celoten članek

Motor, ki poganja A1 quattro, je 2.0 TFSI. Štirivaljnik z gibno prostornino 1.984 cm3 na Audijev klasični način združuje neposredno vbrizgavanje bencina in turbopolnilnik. Njegove posebnosti so nastavljiva odmikalna gred in dve izravnalni gredi, ki skrbita za umirjen tek. Največji navor 350 Nm je stalno na voljo v območju od 2.500 do 4.500 vrt./min, največjo moč 188 kW (256 KM) pa motor doseže pri 6.000 vrtljajih.

Do 245 km/h
Za agregat, ki ima po štiri ventile na valj, je značilen športen zvok. Vse njegove komponente so optimirane za doseganje čim večje moči in čim manjše porabe – denimo vbrizgavanje prek skupnega voda, turbopolnilnik s hladilnikom polnilnega zraka in uravnavana oljna črpalka, če jih omenimo samo nekaj. Audi A1 quattro bo predvidoma v povprečju porabil manj kot 8,5 litra goriva na 100 kilometrov. Za standardni pospešek potrebuje le 5,7 sekunde, največja hitrost pa znaša 245 km/h.

Moč motorja 2.0 TFSI se prek šeststopenjskega ročnega menjalnika prenaša na stalni štirikolesni pogon quattro – z njim Audi vstopa v razred malih avtomobilov. Osrednji del pogona quattro je lamelna sklopka z elektronskim krmiljenjem in hidravličnim mehanizmom; paket lamel je potopljen v oljni kopeli. Pri normalni vožnji sklopka motorno moč prenaša pretežno na sprednji kolesni par. Če vlečna sila tam popusti, se navor lahko brezstopenjsko prerazporedi na zadnja kolesa, tako da se paketi lamel v delčku sekunde načrtno stisnejo skupaj. Pri zagotavljanju tlaka olja pomaga električni črpalki poseben tlačni zbiralnik. Če eno od koles na kateri od prem začne zdrsavati, ga elektronska zapora diferenciala (EDS) upočasni.

Ker je lamelna sklopka vgrajena na zadnji premi, je zagotovljena skladna porazdelitev osne obremenitve – podvozje je prilagojeno dinamičnosti pogona. V primerjavi s serijskim podvozjem je znatno bolj čvrsto. Vozilo ima spredaj vgrajeno McPhersonovo, zadaj pa štirivodilno premo. Precizno in učinkovito elektrohidravlično krmiljenje deluje s športno-neposrednim prestavnim razmerjem 14,8 : 1.

Ekskluziven dizajn
Audi A1 quattro je opremljen z litimi aluminijastimi platišči formata 8,0 J x 18. Zanje je značilen ekskluziven turbinski dizajn v ledeniško beli barvi, kombinirana pa so s pnevmatikami velikosti 225/35. Notranje hlajene sprednje kolutne zavore imajo premer 312 mm in so vpete v črne zavorne čeljusti. Stabilizacijski program ESP vključuje tudi športni način, možno pa ga je tudi povsem izključiti, na primer če bi se radi zapeljali po dirkalni stezi.

Na voljo je izključno v ledeniško beli kovinski barvi, strešno kupolo pa ima lakirano v visokosijajni črni barvi. Sprednji odbijač ima markantno zasnovo, enodelni okvir in mreža hladilnika sta črne barv z visokim sijajem. Usločeni "krilci" v žarometih (angl. wings) sta rdeče barve. Na mreži hladilnika, strešnem loku in pokrovu prtljažnika najdemo napis quattro.

Stranska stekla so v zadnjem delu zatemnjena, streha pa se nadaljuje v veliko, dvobarvno krilo. Tudi na pokrovu prtljažnika in difuzorju najdemo poudarke v črni barvi. Zadnje LED-luči so zatemnjene, odbijač pa se ponaša z markantnim videzom. Izpušni sistem vključuje dve polirani izpušni cevi, na levi in desni strani, obe s premerom 100 mm. A1 quattro meri v dolžino 3.987 mm, v širino 1.740 mm in v višino 1.416 mm, torej je nekoliko daljši od standardne izvedbe. Prtljažnik ima prostornino 210 litrov, če podrete zadnjo sedežno klop, pa se poveča na 860 litrov.

Notranjost športno-elegantna
V notranjosti Audija A1 quattro prevladuje športno-elegantna črnina. Sedeži in naslona za roke v vratih so tapecirani s svilnatim napa usnjem, za kontrastni učinek poskrbijo rdeči šivi. Športna S-sedeža imata močno poudarjene stranice, integriran vzglavnik, na hrbtni strani pa je na prevleki naslonjala napis quattro. Sedeža sta večsmerno nastavljiva. Spodnji del sredinske konzole blesti v visokosijajni črni barvi, opora za levo nogo in kapice pedalov so izdelane iz krtačenega legiranega jekla. Rdeči šivi krasijo tudi predpražnike, na vstopnih letvah pa je napis A1 quattro.

Na kombiniranem instrumentu pritegnejo pozornost beli kazalci, rdeči merilniki, logotip quattro in barvni zaslon voznikovega informacijskega sistema. Večfunkcijski športni volan z ravnim spodnjim delom – prav tako oblečen v usnje in z rdečimi šivi – nosi serijsko številko avtomobila, glava kratke prestavne ročice je izdelana iz aluminija. Z aluminijastim videzom se ponašajo tudi številni upravljalni elementi.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.