Osnovno opremljeni audi Q5 prepriča z voznimi lastnostmi, materiali in kakovostjo obdelave, razočara pa z osnovnim zaslonom in tudi doplačili.
Druga generacija audija Q5 je oblikovno morda res podobna predhodniku, vsebinsko pa ponuja veliko več - za doplačilo zelo veliko. Za motor v testnem avtomobilu ne bi pomislili, da je dizelski, predvsem zaradi kakovosti izdelave kabine in njene zatesnjenosti.
Audi Q5 z novo podobo in vgrajenimi tehnologijami napoveduje nov generacijski krog boja za prevlado med premijskimi srednje velikimi suvi. Pri obliki očitno ostaja pri temeljnih receptih, ki odlikujejo klasične suve, in ga ni zamikal izlet med križance kot v primeru svojih manjših bratcev Q3 in Q2.
Spredaj kot v večjem Q7
Postavljen je na novo koncernsko platformo MLB, ki je prilagojena modelom z vzdolžno vgrajenim motorjem in jo že uporabljata modela A4 in Q7, kar pomeni tudi, da ponuja vse mogoče tehnične rešitve večjega brata ob bok katerega ga postavljajo pri Audiju. Tudi podoben mu je z boksarskim nosom, zadaj pa bolj spominja na preoblikovani prvi Q5 z bolj zaščiljenimi linijami.
Kljub temu, da dimenzijsko ostaja primerljiv predhodniku zaradi nove konstrukcije in razporeditve elementov v notranjosti, vključno z novimi sedeži, ponuja več prostora za potnike v kabini. Občutek smo imeli, da sedimo v Q7 in ne Q5. Zadaj ni razredni prvak in je v drugi vrsti konkretno manj prostoren od Škodinega kodiaqa, a vožnja zadaj, če ne sedite na sredini, ni naporna. Pohvalo je povsod veliko odlagalnih površin, različno velikih, a vse so uporabne, vključno z domiselno režo za shranjevanje telefona, ki je umeščena med oba sedeža.
Zaslon je videti bogo
Audi je znan po urejenosti potniške kabine in ta je povsem nova, ki pa v osnovni izvedenki z malim lebdečim zaslonom na vrhu nižje postavljene armaturne plošče, deluje veliko manjši kot v malih kompaktnih kombilimuzinah. Že v primerjavi s tistim v ford fiesti na primer, ali pa tudi novem polu, je videti bogo. Dobro je videti le z boljšo opremo in večjim ekranom. Sploh zdaj, ko so tudi konkurenti, konkretno mercedes z GLC-jem naredili velik korak naprej na področju digitalizacije in oblikovanja potovalne kabine. No, saj zmore tudi Audi, Q5 ima lahko tudi virtualni kokpit, a bi se že serijsko spodobilo v vozilo vgraditi večji zaslon z boljšo grafično podobo, zato manj prepriča tudi slika kamere za pomoč pri vzvratni vožnji in iskanje podatkov v navigaciji, ki je zamudno z vrtenjem gumba. Zato pa moramo pohvaliti delovanje navigacije po korakih, saj prikazuje tri naslednje spremembe smeri, hkrati pa odlično prikazuje podatke o prometu v živo, torej izračuna, kdaj bomo prišli na cilj, če se znajdemo v zastoju.
Nova je sredinska konzola, ki je še dodatno prečiščena in prestižnejša kot v bavarskem konkurentu. V opremi ni ponujal touch ploščice za multimedijski sistem, ampak le serijski vmesnik MMI za upravljanje z večpredstavnostnim sistemom. Odvisno od debeline denarnice si je možno omisliti marsikaj, tudi bolj prestižne materiale, kot zgolj črne površine, ki so sicer v Q5 izjemno kakovostno sestavljene in zložene - na ravni premium izdelka.
Prtljažna vrata so ogromna in se s pomočjo elektrike odpirajo ob doplačilu. S 550 litri prostornine je za 10 litrov večji kot prej, a veliko bolje obdelan in z različnimi pripomočki za urejanje prtljage. Z volumnom je povsem konkurenčen mercedesu GLC in BMW X3. V kombinaciji z zračnim vzmetenjem se avto spusti proti podlagi, kar še dodatno olajša nalaganje prtljage.
Nov štirikolesni pogon prepriča
Pod motornim pokrovom je bila klasika za Q5, dvolitrski turbodizelski motor, spojen s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom in štirikolensim pogonom quattro.
Audi ima v ponudbi tri razmično zmogljive dvolitrske turbodizle, mi smo preizkusili srednjo različico s 120 kilovatov moči (163 KM). Čeprav smo prepričani, da bi večino potreb zadostil že šibkejši motor s 110 kilovatov moči (150 KM), pa je bil testni primerek že pravi športnik. Tudi na račun številnih izboljšav, zaradi katerih so ga olajšali za skoraj 100 kilogramov. Novi štirikolesni pogon (ultra) v osnovi deluje kot prednji pogon, navor pa se na zadnjo os prenaša po potrebi. Prenos pogona med sprednjo in zadnjoo osjo je izveden z dvema sklopkama in ne prek sredinskega diferenciala. Audijevi inženirji so svoj quatrtro pogon izpilili do te mere, da voznik in potniki nikoli ne vedo, kdaj se prednim kolesom pridružijo še zadnja, saj sistem že v naprej predvidi situacije, oziroma vozniko to ve le na bencinski črpalki, saj ultra quattro pogon prispeva k večji ekonomičosti vozila. Pri Audiju pravijo, da vam prihrani tri decilitre na 100 kilometrov poti.
Vse je odvisno od debeline denarnice
Za tiste, ki ljubite bolj športno vožnjo, kljub terenski obliki, priporočamo izbiro športnega podvozja, že serijsko pa je Q5 opremljen z Audijevim sistemom drive select, pri katerem je možno izbirati med petimi načini vožnje: dinamični, varčni, samodejni, terenski in udobni. To pomeni, da elektronika omogoča najrazličnejše nastavitve odzivnosti volan, menjalnika, vzmetenja …
In tehnologija deluje odlično, saj se z izbiro programa nekaj dejansko zgodi in voznik to občuti. Že z rahlim sunkom v hrbet, ko izberemo način vožnje sport. Prav na področju vožnje se mi zdi napredek najbolj konkreten. To je po eni strani pravi avtocestni potovalnik, pri katerem je potovalna kabina tako dobro zatesnjena, da tudi pri hitrostih večjih od 130 km/h v njem ni prav nič hrupno, oziroma na podeželski cesti, kjer je kos tako zahtevnim cestam, kjer v ospredje stopi natančni krmilni sistem, kot slabim cestam, kjer od audija Q7 prevzet sistem samodejnega prilagajanja višine karoserije omogoča nadvse udobno vožnjo. Seveda, če ga doplačate. Predvsem se mi zdi, da je zelo vsestranski in odličen bodisi na zaviti gorski cesti, avtocesti ali na luknjastih cestah. Še najmanj me prepriča v mestu, kjer bi si nekaj več natančnosti želeli zgolj od samodejnega sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika, ki na trenutke deluje precej nervozno – predvsem pri preklopu med vožnjo naprej in nazaj.
Cena za Q5 je odvisna od debeline denarnice. Je pa res, da v primeru testnega modela napredni dodatki, predvsem ker jih pri Audiju ponujajo v paketu (na primer Advance paket: LED žarometa, klimatska naprava komfortna avtomatska, 3-conska, navigacija MMI in paket asistenc City: park senzorji spredaj in zadaj, kamera za vzvratno vožnjo, Audi side assist, ogrevanje sedežev spredaj, paket notranje ambientne osvetlitve, večbarven), ne podražijo ekstremno. Avto je imel na seznamu doplačil še kar nekaj dodatkov, med drugim tudi 20-palčna kolesa z lahkimi platišči, pa za čuda tudi tempomat, vse našteto pa ga je podražilo „zgolj“ za sedem tisočakov. Je pa res, da se z opremo ne bohoti in bi njegova cena brez težav poskočila še za nekaj deset tisoč evrov. Razen sistema proti naletu pri nizkih hitrostih je treba vse ostale napredne asistenčne sisteme doplačati.
Podatki o vozilu: (Audi Q5 2.0 TDI quattro sport)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1968 ccm
Najvišja moč: 120 kW (163KM) med 3.000 in 4.200 vrtljajih
Navor: 400 Nm od 1.750 do 2.750 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.663 x 1.659 x 1.893, medosna razdalja 2.819
Največja hitrost: 211 km/h
Pospešek: 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 550
Poraba na testu: 7,3 litra, 138 g CO2/km
Cena (v evrih): 42.640 € (osnovni)/ 49.200 (testni) / 57.036 € (testni z dodatno opremo)
Plusi: Vozne lastnosti, motor, kakovost materialov in izdelave;
Minusi: Osnovni zaslon, asistenčni sistemi za doplačilo;
Točno tak, Snežinko. Sicer pa imajo vsi dizli taki zvok kak neki traktorčki. Fuj!
Dober naslov, ni kaj. Škoda le, da je glavni onesnaževalec pri dizlu IZPUH, ne pa zvok... Dandanes se ni hvaliti, …