Admiralska ladja je izraz, s katerim tudi v avtomobilizmu označujemo najbolj razkošne avtomobile določene avtomobilske znamke. V primeru Audija je to limuzina A8. Nova generacija je na voljo tudi v slovenskih prodajnih salonih.
Audi A8 je od nekdaj veljal za "top" model iz ponudbe "gospodarja prstanov" (na to napeljujejo štirje prstani v logotipu znamke) in celotnega koncerna Volkswagen. Prvič se je pojavil leta 1994 kot naslednika modela V8. Sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja so se pri Audiju že na veliko igrali z aluminijem. Prav zato je bil prvi A8 prvi velikoserijski avtomobil z Audi space frame tehnologijo samonosne aluminijaste karoserije. Naslednja generacija je prinesla tudi športno izvedenko S8 s 5,2-litrskim V10 motorjem, četrta generacija pa 6,3-litrski W12 motor s 373 kilovatov moči (500 KM), oziroma S8, katerega B8 TFSI je zagotavljal 410 kilovatov moči (550 KM). Bolj zanimivo je bilo, da je audi A8 dobil tudi hibridno izvedenko z dvolitrskim TFSI bencinskim motorjem in elektromotorjem.
Žarometi svetijo v sosednjo vas
Zdaj je v slovenske prodajne salone zavila peta generacija, ki ni nič manj kot tehnološki presežek, kar smo za "gospodarja prstanov" že vajeni. To je zdaj avto, ki bo vozi povsem sam, kot bo to dovoljevala zakonodaja. Zdaj kot prvi predstavlja preskok iz druge v tretjo stopnjo samodejnih vozil, ki bodo v peti izgubila volan in stopalke za plin. Audi A8 do hitrosti 60 km/h s sistemom "Traffic Jam Pilot" vozi popolnoma sam.
Inženirji so pri novincu, ki v dolžino meri 5,17 metra (+ 3,7 centimetra v primerjavi s predhodnikom), medosje meri 2,988 metra (+ 0,6 centimetra), so uporabili povsem novo mešanico materialov. Narejen je iz aluminija, jekla, magnezija, ogljikovih vlaken in armirane plastike. Okvir vozila je večinsko še vedno narejen iz aluminija (58 odstotkov). Audijevi inženirji pravijo, da so izboljšali vzvojno trdnost, v primerjavi s predhodnikom kar za četrtino. Kljub napredku tehnologije in uporabe lažjih materialov, pa so strožje varnostne zahteve in številne vgrajene nove tehnologije inženirjem onemogočile, da bi bil lažji od predhodnika. Tehta namreč za okoli 50 kilogramov več.
Oblikovno ne predstavlja revolucije, ampak evolucijo, kar smo pri znamki že vajeni. Vzor je bil sicer koncept prologue. Je pa zdaj še bolj prestižen zaradi obilice kroma, na zunanjosti pa izstopajo novi laserski žarometi (doplačilo), ki osvetljujejo prostor pred vozilom do 600 metrov daleč. Tudi zadaj so žarometi oblikovani povsem na novo (tudi v OLED tehnologiji), ima tudi vgrajen usmernik zraka. Audijev novi šef oblikovanja Mark Lichte sicer pravi, da bodo od zdaj naprej vsi novi modeli povzeli določene elemente dizajna, ki jih prinaša nova osmica, kot so poudarjena ramena nad kolesi, ki spominjajo na prvega kupeja audi quattro z razširjenimi boki.
Avtomobil je znotraj bolj udoben in prostoren, prtljažnik s 505 litri prostornine ostaja nespremenjen. Zadaj je v primerjavi z aktualnim modelom za skoraj tri centimetre več prostora za noge in 1,4 centimetra več prostora v višino, najbolj opazno v primerjavi s predhodnikom pa je lažje vstopanje na zadnje sedeže.
V znamenju digitalizacije
V kabini je nov volan. Modernejšo in bolj elegantno, skoraj nevidno v armaturno ploščo, ki jo lahko obdajajo les, aluminij in krom, so vgradili velik 10,1-palčni zaslon, ki prikazuje strukture menijev podobno kot pri pametnih telefonih, pod njim pa je še pod kotom za lažji vnos informacij nameščen digitalni zaslon velikosti 8,6 palca, na katerem nastavljamo klimo, vnašamo cilje za navigacijo in še nekatere dodatne stvari. Navigacijski podatki se lahko vozniku izpisujejo tudi na sredinskem digitalnem zaslonu HD ločljivosti v velikosti 12,3-palca. Posebnost navigacije je, da pobira informacije o prometu iz oblaka in jih integrira v pot, s tem pa prilagaja stalnim potem in jih optimizira. Audi A8 ponuja tudi možnost glasovnega upravljanja, hibridni radio, ki kombinira sprejem med digitalnim radiem in različnimi frekvencami.
Vozil bo sam, ko mu bodo dovolili
Audi A8 je bil razvit za visoko avtomatizirano vožnjo; Ponuja 41 asistenčnih sistemov, ki jih obdeluje s pomočjo 24 senzorjev. Namen vsega je, da si samo vozilo ustvarja v živo sliko 360 stopinj okoli vozila, torej, kje je in kaj se z njim dogaja. To je osnova, da gremo v smer avtomatizirane vožnje s ciljem popolnoma avtonomne vožnje.
Tretja stopnja avtonomne vožnje je pilotirana vožnja, senzorji pa v primeru aktivacije asistence za zastoje vozilu omogočajo samostojno vožnjo do 60 km/h. Pri Audiju poudarjajo, da sistem, dokler ne bo tehnološkega napredka dohajala zakonodaja, še ne bo aktiviran. Težava je pravna, kdo bo odgovarjal v primeru nesreče?
Masira tudi stopala
Med tehnične novosti spada pametno samodejno parkiranje s pomočjo pametnega telefona. V ponudbi je tudi različica s podaljšanim medosjem za več udobja na zadnjih sedežih. V za 13 centimetrov podaljšani in 6.000 evrov dražji različici A8L so na voljo tudi novi "relaxation" sedeži, ki potniku zadaj desno (to je najbolj razkošno mesto v tovrstnih limuzinah) ponujajo celo masažo stopal in gretje stopal v dveh stopnjah. Masaža se lahko nastavi celo na velikost noge. Na sredini zadaj je naprava za nastavitev številnih funkcij, od gretja, hlajenja, masaže. Tablice za gledanje filmov, brskanje po internetu, od zadaj lahko upravljamo vse, le voziti ne moremo, tudi dvigamo, ali spuščamo senčnike, s tablico velikosti 5,7-palca pa lahko tudi telefoniramo.
A8 ima med drugim tudi serijsko zračno vzmetenje z elektronskim nadziranjem blaženja, opcijsko pa dinamično štirikolesno krmiljenje, ki pri manjših hitrostih zmanjšuje se obračalni krog (ta je manjši kot pri modelu A4), pri večjih hitrostih pa izboljša stabilnost vozila in s tem dinamičnost. Zmanjševal naj bi tudi občutek slabosti pri vožnji skozi ovinke. Pri pasivni varnosti ima vgrajene zračne blazine, ki preprečujejo trk z glavami potnikov med seboj. sprednji vzglavniki pa v primeru naleta trka od zadaj, skočijo naprej in zmanjšajo nihanje pri vratu in s tem morebitne poškodbe.
550 jih je naših cestah
V začetku sta pri nas na voljo en bencinski model in sicer šestvaljni 3,0-litrski motor 55 TFSI quattro z 250 kilovatov moči (340 KM) s ceno 107.500 evrov, oziroma 50 TDI quattro trilitrski šestvaljni turbodizelski motor z 210 kilovatov moči (286 KM). V obeh različicah je menjalnik samodejni osemstopenjski tiptronic. Kasneje bodo sledili še zmogljivejši motorji.
Pri slovenskem uvozniku so nam postregli, da je v Sloveniji še vedno registriranih 550 Audijevih osmic, ki naj bi se jim še letos pridružilo okoli 40 modelov A8 najnovejše generacije.
Spreminjali zakonodajo? Pri nas? Še to stolejte? Se hecate? Japajade. Poleg tega se popolnoma strinjam s komentarjem "Lion007". Dokler "čiparija" …
Zakone je treba zaostriti. Samovozečih avtomobilom ne smemo nikoli spustiti na naše ceste.
Tudi če ga nikoli ni. Jaz mam svojega fičkota in ga ne dam nikoli od sebe. Jaz v tem avtu …