Letošnje leto se je tudi na slovenskih cestah vozilo veliko športnih novosti, ki se jim je v še ekskluzivnejši različici asphalt pridružil tudi Peugeotov športni kupe RCZ. Francoski razkošni karting smo preizkusili v najmočnejši različici z 1,6-litrskim bencinskim turbo THP-motorjem motorjem, ki razvije 147 kilovatov (200 KM) moči.
Da se pod motornim pokrovom skriva številčna konjenica, daje vedeti že zunanjost, in prav je tako. Vedeti pa je treba, da je omejena serija nekaj tisočakov dražja od navadne različice in ponuja višjo raven ekskluzivnosti.
Eksluzivnost zagotovljena
RCZ asphalt je viden že od daleč, izdaja pa ga siva mat barva, v katero je skupno odeto le 800 kupejev posebne serije. O vzdržljivosti njenega (ne)sijaja na dolgi rok bi več vedeli povedati strokovnjaki za barve in čiščenje, je pa dejstvo, da je avtomobil skupaj z 19-palčnimi dvobarvnimi platišči in aluminijastimi strešnimi loki v njej videti zelo vroče, kar so potrdili tudi komentarji naključnih mimoidočih.
Na žalost so nekateri deli zgolj prilagojeni platformi družinskega modela 308, a je zaradi tega tudi cena nižja, kot bi bila sicer. Športni kupe 2+2 tudi znotraj preseneča z detajli in veličastnostjo, ki se jih ne bi sramovali niti pri prestižnejših proizvajalcih. V notranjosti je sestavni del opreme usnjeno oblazinjenje z vgraviranim imenom različice, JBL-jev hi-fi, kromirane stopalke, športni volan, navigacija, ogrevani sedeži, alarm … Dodani so tudi dinamični ksenonski žarometi in parkirni senzorji spredaj in zadaj.
Sedenje spominja na vožnjo s karti. Sedi se športno nizko, avtomobil je širok kot cestni dirkalniki, ob zagonu motorja pa se zaradi športnega zvoka naježi koža. Močan zvok motorja, ki ga močan downsizing izpusti ob prehodu iz nizkih vrtljajev, prebudi tudi tiste, ki potrebujejo nekaj več, da občutijo adrenalin, hkrati pa voznika stalno spodbuja, da pritiska stopalko za plin. Turbobencinski agregat pospešuje močno, a hkrati uglajeno, vendar ni naporen za vožnjo niti v mestih pri nizkih hitrostih. Ročni šeststopenjski menjalnik deluje bolje kot pri ostalih modelih znamke, zahvale pa letijo na krajša prestavna razmerja. A vseeno bi lahko bilo bolje. Najmočnejši RCZ je bolj prikovan na tla, še za odtenek vodljivejši, predvsem pa eksplozivnejši, a v primerjavi s pravimi športnimi avtomobili še nekoliko premehak. Pospešek do prve stotice znaša zadovoljivih 7,5 sekunde, kar pa ga v tem zmogljivostnem razredu ne vodi med rekorderje.
Nakup priporočamo voznikom, ki uživajo v športni vožnji, v nasprotnem primeru raje izberite RCZ s šibkejšim motorjem, ki je tudi devet tisočakov cenejši, nekaj pa privarčujete tudi pri gorivu. Testnik, za katerega je treba odšteti 39.400 evrov, je v povprečju na testu porabil devet litrov na sto prevoženih kilometrov, ob izrazito športni vožnji pa lahko poraba poskoči tudi do 13 litrov.
Podatki o vozilu: (Peugeot RCZ 1.6 THP 200 asphalt)
Motor: 1.598 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni turbobencinski
Moč: 147 kW (200 KM)/ pri 5.500 vrtljaji na minuto
Navor: 275 Nm/ pri 1.700 vrtljajih na minuto
Poraba: 9,0 litra/100 km (test – mešani cikel), 155 gramov CO2
Zmogljivosti: 237 km/h, 7,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.287x1.845x 1.359, medosna razdalja 2.612, prtljažnik (v litrih): 384 do 760
Cena: 39.400 EUR
Asfalt je njegovo igrišče
Peugeot je še začinil svoj športni kupe RCZ, ki je v seriji asfalt še bolj seksi, hkrati pa prepriča z zvokom in 200 konjskimi močmi, ki jih iztisne 1,6-litrski turbobencinski motor.