Verjetno vedo le še lastniki ter lastnice starodobnikov povedati, kako se uporablja gumb, s katerim se pomaga oživiti valje pod pokrovom. Občutek in izkušnje so bile pri tem opravilu vedno najpomembnejše - če je bil čok potegnjen do konca, to marsikdaj ni pomagalo, saj je vplinjač preprosto "pokleknil" pred prebogato količino bencina v mešanici.
Vsak avto je imel svoje muhe, tudi pri istem modelu so bile razlike lahko velike. Takrat se je bilo res mogoče pohvaliti, da lastnik pozna svoj avto. V pravi poziciji čoka pa je le uspelo - svečke so ostale suhe, iskra je naredila svoje, motorna gred se je zavrtela, vrtljaji so zapeli nenavadno visoko, avto je cuknil in speljal ...
Čez nekaj minut je sledila nova naloga - voznik nikakor ni smel pozabiti sprostiti čoka, saj je ogretemu motorju sedaj prebogata mešanica škodila, da ne govorimo o precej višji porabi bencina. Nekateri avtomobili so imeli v ta namen opozorilno lučko, ne pa vsi. Čok je s pojavom avtomobilskih motorjev, ki so prešli na precej natančnejši in zanesljivejši elektronski vbrizg goriva (v 80 in 90. letih 20. stoletja je običajno oznako modela krasila še črka "i" kot injection - vbrizg) počasi šel v pozabo, jutranja rutina pa tudi. A verjetno ni veliko ljudi, ki bi žalovali za tistimi časi. Dandanes pa je čok še vedno mogoče najti na motornih kolesih, skuterjih ...
ČOK izhaja iz angleške besede choke - zadušiti. Čok je služil vžig avta v zimskem času
Skoraj nihče ne pozna besede "čok", ker nikoli ni bila v uporabi. Vsak je rekel "zaug".
ČOK izhaja iz besede choke ki pomeni zadušiti. Čok je na vplinjaču zadušil pretok zraka in stem povzročil bogatejšo mešanico …