Ko družina z dvema ali celo tremi otroki danes išče naslednje vozilo zase, skoraj brez izjeme brska po seznamu križancev oziroma športnih terencev. Ker da so najboljši za družine, vsi ostali pa niso niti atraktivni niti uporabni. V uredništvu je padla ideja: 'Na podaljšanem testu imamo karavanskega peugeota 308 SW, ti pa imaš doma en kup mularije in rekvizitov. Ali ti uspe dokazati, da so karavani danes zares preživeti in da niso več primerni za resno družinsko uporabo? Kaj šele za odhod na dopust?'
Naj bo, saj to ne bi smela biti pretežka naloga …
Pa se je takoj izkazalo za trd oreh, peugeot 308 SW v različici priključnega hibrida je pokazal, da je lahko moderen karavan odlična alternativa z dovolj prostora, lahko celo bolj praktičen za prevoz stvari in občutno boljši v vožnji.
Sprejme in poskrbi za pet potnikov
Že ta njegov videz. Pri znamki so lahko ponosni na zadnje izdelke, ki resnično puščajo pečat na cesti. Testni avto je bil v črni barvi, sam bi v repertoarju še raje izbral kakšno bolj barvito, morda kovinsko zeleno. Točke je 308 SW dobil tudi s pozdravnim plesom prednjih in zadnjih svetil. Pri najvišji opremi GT so vgrajeni matrični žarometi s samodejnim prilagajanjem svetlobe. Mladež je bila navdušena.
Že prav, sem si mislil, boste videli, ko se boste prvič usedli vanj … In so res vsi trije poskakali vanj in se namestili. Zabingljali z nogami in nič kaj posebej komentirali. Razen da so sedeži z dodatki alkantare zelo mehki. Da imajo na razpolago ogromno odlagalnih mest in tudi vtičnic za polnjenje ne manjka. Najmlajši uporablja še jahača, a so kljub temu našli vsak svojo sponko za varnostni pas. A je treba priznati, da je glede prostornosti na zadnji klopi vseeno marsikateri družinski suv bolj radodaren in z več prostora, tudi vstopanje v avto je pri suvu lažje. Sredinski greben v peugeotu jemlje svoj davek glede namestitev nog. Gotovo pa v primeru samo dveh otrok 308 SW ponuja dovolj prostora, tudi če uporabljata še otroška sedeža.
Prtljažnik manjši, a zelo uporaben
Naslednja ključna stvar pri družinskem avtu je prtljažnik. Bil sem skeptičen, tu bo avto pogrnil, sem si mislil. Priključni hibrid ima namreč pod prtljažnikom baterijo, tako da je prtljažnik iz zelo solidnih 608 litrov pri klasičnih različicah zmanjšan na uradnih 548 litrov (rob naslonjal), saj mu prtljažnega dna ni mogoče dodatno spustiti.
A avto ni pogrnil, kljub zmanjšani prostornosti smo vanj zložili vse, kar smo potrebovali za dnevni izlet. V prtljažnik za električnimi dvižnimi vrati sta na primer izginila dva supa in vsi kopalni rekviziti. Ali pa kolesarska oprema. Prtljažnik je zelo dobro zasnovan, s stranskimi mrežami za manjše predmete, ki se tako ne premetavajo po prtljažniku. V dnu je manjši prtljažnik, kamor izgine kabel za polenjenje.
Poleg tega se v prtljažniku zadnja naslonjala podirajo po tretjinah, kar je zelo uporabno, če imamo vrečo za smuči ali pa prevažamo nekoliko daljše predmete. Električna prtljažna vrata se odpirajo visoko, podenj je pri hibridu poravnan z robom prtljažnika. Odprtina prtljažnika v višino meri skoraj 0,8 metra, tako da lahko pogoltne tudi večje predmete. V dolžino pa lahko ob podrti zadnji klopi merijo celo več kot 1,85 metra.
Za še večje potrebe pa je zelo elegantna rešitev dokup strešnih nosilcev in strešnega kovčka. In točno tako sem opremil testni avto. Padli so vsi kompromisi, avto sem za pot na družinkse počitnice obložil tako kot če bi imel na razpolago še tako velikega suva. Dovoljena obremenitev strehe je nadpovprečnih 85 kilogramov.
Na preostali polovici strehe je bil prostor še za nosilec za kolo. Pozabil sem že, kako lahkotno je nameščanje kolesa na streho karavana v primerjavi s suvom. 308 SW namreč v višino meri le 1,4 metra, zato je potrebnega precej manj naprezanja.
Testni peugeot pa je imel tudi tovarniško vlečno kljuko, kar mu še poveča uporabno vrednost. S takšnim hibridnim pogonom lahko vleče klasične 750-kilogramske nezavirane ali do 1.450 kilogramov težke prikolice z naletno zavoro. Kljuka je že avtomatsko povezana z delovanjem kamere in vzvratnih senzorjev. Sam sem vlečno napravo izkoristil za namestitev kolesarskega prtljažnika, še enega dodatnega sem dodal na streho. Tako je peugeot na enodnevni izlet odpeljal kar pet kolesarjev, kar je bil očitno zelo zanimiv prizor na avtocesti in parkirišču.
Peugeot 308 SW nas je odpeljal na dinamični družinski oddih najprej v Posočje, nato še na na hrvaški otok. S seboj smo ineli vse, kar smo potrebovali, za odlično se je izkazala izbira strešnega kovčka.
Med prostim vikendom pa nas je karavan odpeljal odličen na na kolesarski izlet prek severne meje do koroške prestolnice.
Vožnja je še eno področje, kjer so razlike med karavanom in suvom lahko ogromne. Kdor v ospredje postavlja bolj dinamično vožnjo z zelo vozniškim počutjem za volanom, bo moral dati prednost karavanu, še posebej, če je to peugeot. Nižja masa, nižje težišče in bolj dinamično nastavljeno podvozje z neposrednejšim volanom sta se v 308 SW odlično obnesli.
Kljub nekoliko daljšemu medosju kot pri klasični kombilimuzini je lega v ovinkih še vedno zelo dobra. V primerjavi s suvi vožnja v karavanu poteka s precej manj guganja in nagibanja teles, kar je gotovo zelo pomemben podatek za dobro vzdušje v potniški kabini. Hkrati vzmetenje pru peugeotu ostaja dovolj mehko, da tudi daljša pot mine manj utrujajoče.
Dodana vrednost v peugeotu 308 SW je vozniški kokpit, ki je zasnovan z mislijo na odlično počutje in moderno spremljanje informacij ter upravljanja s številnimi dobro delujočimi asistenčnimi sistemi. Elektrificiran sedež je bil dodatno opremljen z oznako AGR, ki dokazuje njegovo ergonomičnost.
Še besedo ali dve o samem pogonu priključnega hibrida v testnem avtu. Skupaj ima 133 kilovatov, tako podprt avto pa je kljub nekoliko večji masi zaradi baterije kar hiter v pospeševanju in dinamičen pri držanju tempa. Kot smo že pisali, je lahko poraba bencina predvsem na vsakdanjih poteh bagatelna, če ga redno polnimo prek kabla. Ena od slabosti priključnega hibrida pa je majhen rezervoar, v katerega gre 40 litrov.
Kaj reči za konec? Avto ni pogrnil, moje začetno nezaupanje v njegove družinske sposobnosti je bilo neutemeljeno. Še več, peugeot 308 SW je kot karavan lahko odlična alternativa za bolj zahtevne družinske uporabnike, še posebej če imajo željo po več dinamike. Za tisti teden ali dva daljšega dopusta pa povsem zadostuje strešni kovček.
Ena od zelo pomembnih, za koga bi morala biti celo bistvena lastnost, pa je občutno nižja cena. Vrednost peugeotovega karavana je za okoli 20 odstotkov nižja od nakupne cene po dolžini in opremi primerljivega suva oziroma križanca iste znamke. Nižji so tudi tekoči stroški (manjša poraba, cenejše pnevmatike ...).
Karavani so nazaj.
Trije otroci zadaj malo morgen. Imam tri otroke in tole ni avto za tri otroke zadaj.
Za drugi avto je takšen karavan ravno pravi. Toda težava je, da Pegeout nima v ponudbi enega solidnega motorja. 130 …
in od vseh lokacj je treba it avto slikat lih na britof? hahaha