Ali je dovolj velik za prevoz pohištva?

Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross
Na podaljšanem testu se družimo s citroënom C5 aircrossom. Postavili ga bomo pred številne izzive, s katerimi se soočajo tudi kupci tovrstnih vozil.
Oglej si celoten članek

V avtomobilski redakciji na Žurnal24 smo na podaljšani test vzeli citroëna C5 aircrossa. Zakaj ta avto?  Ker je posebnež, na več področjih. Ker je to po našem mnenju najboljši Citroën, ki z uporabnostjo in tehnologijo nagovarja kupce družinskih vozil in ker C5 aircross nastopa v razredu vozil, ki so v Sloveniji izredno priljubljena. Tržni kolač srednjega SUV razreda pri nas, kamor uvrščamo C5 aircrossa je skoraj 10 odstoten. Vsako 10 na novo registrirano vozilo torej sodi v segment športnih terencev, ki so v prvi vrsti namenjeni poslovni ali družinski rabi.

Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross

Neskončen seznam sistemov in tehnologij

Vzrok za podaljšani test je še en. Če pogledate knjigo z navodili za uporabo modernega avtomobila, bi si morali vzeti cel dan, da bi jo prebrali, kaj šele preučili. Tako tudi novinarji na testih ne moremo podrobno obdelati prav vsega, kar moderen avto ponuja.
Seznam dodatne opreme je tudi pri velikoserijskih vozilih, ne le v premijskemsegmentu, postal skoraj neskončen. Na podaljšanem testu se zato posvetim posameznim področjem avtomobila, njegovim sistemom in tehnologijam, modularnosti in jih poskušamo na bolj zabaven in zanimiv način predstaviti bralcem - tako po uporabni, ali zgolj informativni plati.

Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross

Prenovljeni C3 aircross Citroën C3 aircross nič več nadebudni medvedek

Tako smo v roke dobili ključe modela C5 aircross, ki trenutno predstavlja vrh Citroënove ponudbe. Gre za različico C5 Aircross Shine 1.5L BlueHDi 130 S&S EAT8, kar pomeni kombinacijo modernega turbodizelskega štirivaljnika in osmestopenjskega samodejnega menjalnika in opremo Shine, ki prinaša številne tehnologije, ki se jim bomo posvetili na testu. Na voljo je tudi v bencinskih različicah in kot priključni hibrid, ki omogoča vožnjo nekaj deset kilometrov zgolj na elektriko.

Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross

Za začetek velja še enkrat predstavili C5 aircrossa. Kaj je to - netipičen suv, netipičen enoprostorec, netipičen avto? Med drugim smo ga izbrali zato, ker je prav ta avto ob preskoku iz enoprostorcev v SUV razred v razredu velikoserijskih vozil znal nagovoriti družine.

PROMO Citroën grë na ëlektriko

Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross

Zanimiv bi moral biti še posebej za tiste, ki se težko ločijo od svojega enoprostorca. C5 aircross že z imenom pove, kaj vse si želi biti - prvi del imena nosi dediščino danes ugasle udobne limuzine oziroma karavana, medtem ko aircross v imenu hkrati namiguje na križanca. Zaščitne poteze zunanjega dizajna so dvignjen nos vozila, airbump zaščita spodnjega dela boka, ki hkrati služi kot oblikovna posebnost, umirjene zadnje žaromete serijsko, ne glede na opremo, krasi 3D LED vzorec. 

Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross

Soočili ga bomo s potrebami slovenske družine

Tudi znotraj je C5 aircross posebnež, kot to od Citroëna pričakujemo. Vozniku služi 12-palčni digitalni zaslon, vsem ostalim pa še osempalčni sredinski zaslon za multimedijo. Ena največjih posebnosti 4,5 metra dolgega avta, ki jo boste v tem razredu iskali z lučjo, je druga sedežna vrsta s tremi ločenimi vzdolžno pomičnimi sedeži. To pomeni, da sredinski potnik ni prikrajšan z udobjem, pika na i sta še ravno dno in prezračevanje. Prtljažnik je z vsaj 580 litri eden večjih v segmentu, med dobrimi lastnostmi je gotovo tudi velika odprtina, ki se lahko odpira tudi prostoročno.

Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross

Avto Legendarni oblikovalec izgubil boj s koronavirusno boleznijo

Na podaljšanem testu bomo uporabno plat vozila preizkusili na več načinov. Soočili ga bomo z nalaganjem najrazličnejših predmetov, od tistih za aktivno preživljanje prostega časa, ki ga s seboj na izlete in dopust tovorimo Slovenci, do prevoza večjih kosov pohištva ali strojev – tudi zato se pogosto uporablja družinski avtomobil.

Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross

Velik poudarek pri Citroënu dajejo udobnemu sedenju ne glede na tkanino ali usnje. Da bi bil foteljski občutek med vožnjo še boljši, pa skrbi še polno drugih lastnosti avta - nadstandardno debela stekla, obilo izolacije ... Serijski del opreme je tudi vzmetenje s progresivnim hidravličnim omejevalnikom, ki smo ga prvič videli na prenovljenem C4 cactusu in je povzeto iz motošporta. Namenjeno je brezčutnemu pobiranju lukenj na cesti in s tem nadomešča nekdanje hidravlično vzmetenje, po katerem je bila znamka znana več desetletij.

Razkritje Razkritje: Citroën na ceste vrača še eno legendo!

Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross

C5 aircross je močan tudi na polju različnih asistenčnih sistemov. V serijski opremi je seveda že sistem samodejnega zaviranja AEB, pa opozorilo na nenamerno prehajanje voznega pasu in opozorilo na prometne znake. V višjih dveh stopnjah opreme pa se nabirajo še drugi tehnični pripomočki - radarski tempomat s funkcijo stop&go, asistent za držanje smeri, opozorilo na mrtve kote, 180-stopinjska kamera za vzvratno vožnjo ... Med posebnostmi je ConnectedCAM, kamera na vetrobranskem steklu, ki služi kot fotoaparat in videokamera obenem. Ker je stalno vključena, posname tudi kakšne neprilike v prometu.

Kako se pravilno uporabljajo asistenčni sistemi? 

Mi se asistenčnih sistemov ne bomo lotili opisno, kataloško, ampak jih bomo preizkusili v različnih situacijah, kar se nam dogaja vsak dan. Opažamo namreč in to razkrivajo tudi raziskave, da vozniku ne znajo uporabljati asistenčnih sistemov. Mi bomo preizkusili, kako delujejo v C5 aircrossu in kako se uporabljajo na avtocesti, v mestu in ponoči.

Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross

Avto Citroënov recept za izstopanje v najbolj zahtevnem avtomobilskem razredu

Ena največjih lastnosti C5 aircrossa in zaščitni znak znamke Citroën pa je že desetletja udobje. Zato je ob predstavitvi Citroëna C5 aircrossa vodja razvoja Xavier Peugeot samozavestno dejal, da tisti, ki pri športnih terencih iščejo predvsem udobje, naj ne iščejo dalje. Obljubil je, da kompaktni suv v svojem razredu po tej plati nima konkurence. Zakaj?

Po modelu C4 cactus je to drugi Citroënov avto, ki je dobil progresivne hidravlične vzmetne noge, kar obljublja občutek zelo gladke vožnje "leteče preproge" prek neravnin. Okna so nadpovprečno debela, uporabili pa so še druge pristope, da bi čim bolj znižali raven hrupa v notranjosti.

Foto: Anže Petkovšek Citroen C5 Aircross

Avto Citroënov posebnež je star šestdeset let

Citroën C5 aircross streže stvarem drugače tudi na področju sedežev.  Na način, ki smo ga pri domiselni francoske znamke vajeni. Na primer 15 mm debela plast, podobna peni, na sedežih, naredi vožnjo udobno, kot se za znamko spodobi.
Vsemu naštetemu se bomo na zabavne in malo drugačen način posvetili na podaljšanem testu. S stališča mehanika, ali nežno požiranje neravnin morda vpliva tudi na manjšo obrabo vitalnih delov karoserije in tudi uporabnika.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 09:22 31. Maj 2021.

    jesr sem v moje pripeljal pet delno garderobno omaro višine 2,2m . pa da vidmo a je tale reč kos …

  • 16:42 30. Maj 2021.

    V prvem mesecu sem prejel 23785 ameriških d0larjev, zadnji mesec pa 29847 dolarjev, samo delal sem od spleta od doma. …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.