To v praksi pomeni, da bo kandidat, ki hodi na predavanja za CPP (cesno prometne predpise), ki trajajo šest dni, v šestih zaporednih dneh moral šestkrat na test covid-19, vsak kandidat, ki opravlja praktični del voženj pa pred vsako vožnjo, kar v praksi pomeni v povprečju dvakrat tedensko. Absurdno, glede na to, da učitelje in tudi zdravstveno osebje testirajo le enkrat na teden.
Glede na to, da večji del gospodarstva in tudi šole delujejo na daljavo, nas je zanimalo, zakaj tudi CPP ne poteka preko spleta? Na Agenciji za varnost prometa (AVP) so nas naslovili na Ministrstvo za infrastrukturo (MzI), kjer odgovarjajo, da je sprememba koncepta usposabljanja iz klasičnega na daljavo veliko zahtevnejša, kot deluje na prvi pogled.
Na daljavo ne gre
Na MzI so za zurnal24.si povedali, da so v zvezi z izvajanjem usposabljanj na daljavo na področju voznikov in vozil že opravili nekaj pripravljalnih aktivnosti, z možnostjo ocene izvedljivosti oziroma ugotavljanja potrebnih pogojev. "Na podlagi skrbne preučitve smo na MzI sprejeli stališče, da uvedba usposabljanj na daljavo v času epidemije ne zagotavlja ustreznega nivoja kakovosti usposabljanja, zato smo si prizadevali za sprostitev usposabljanja ob upoštevanju strožjih priporočil NIJZ."
Zato tudi tako pogosta testiranja kandidatov. Na AVP in ministrstvu so nam namreč odgovorili, da je tako veliko število testov zaradi odločitve vlade na podlagi ocene epidemiološke slike. Ali bodo število testov omilili, nam niso odgovorili, so pa zapisali, da bo vlada sprejemala odločitve o morebitnih spremembah na podlagi skrbnega spremljanja izvajanja usposabljanj in tedenske ocene epidemiološkega stanja.
Inštruktor vožnje in direktor šole vožnje Šmarca Borut Žagar, ki je tudi v našem intervjuju aktivno opozarjal, da s tem, ko so šole vožnje za razliko od naših sosednjih držav zaprte, nastaja velika škoda s področja varnosti v prometu, odločitev vlade komentira: "V prvi vrsti smo veseli, da se dejavnost po skoraj treh mesecih od jesenskega zaprtja ponovno odpira. Je pa tako pogosta izvedba testiranj za nas pravi izziv, tako za naše zaposlene, še bolj za naše stranke."
50.000 dodatnih testov na teden
Žagar pravi, da po prvih poizvedovanjih pri izvajalcih tovrstnih testiranj dvomijo, da bodo testiranja potekala redno, brez zastojev. Na tedenski bazi gre pri seštevku vseh zaposlenih v njihovi dejavnosti in številu strank za več kot 50.000 testov. "Če prištejemo k temu še dejstvo, da so ponedeljki odslej praktično po vsej državi rezervirani samo za zaposlene v šolstvu in predšolski vzgoji, kmalu pridemo do težav, kako redno testirati ostalo "maso", ki bo sedaj na novo pritisnila na izvajalce testiranj. Vadbe varne vožnje, tečaji CPP, ure vožnje, vzgojne, psihosocialne delavnice, redna usposabljanja za izvajalce prevozov, ta masa je ogromna."
Žagar pravi, da bo vlada verjetno "premaknila" veljavnost testov tako za uslužbence kot tudi za stranke v njihovi panogi vsaj na teden dni. Podobno, kot imajo urejeno v osnovnem šolstvu in predšolski vzgoji.
"Odločitev okrog tega je na vladi, NIJZ-ju, mi smo trenutno zadovoljni, da lahko sploh začnemo opravljati dejavnost. Se bo pa obveznost testiranj, sploh tako pogostih, poznala pri interesu za usposabljanje. Pričakujemo manjši delež strank - kolikšen bo, pa se bo pokazalo v prvih nekaj dneh naslednjega delovnega tedna."
še tole je bilo v članku omenjeno, da ni možno izvest teorije učenja šole vožnje na daljavo. aaa.. 7 letni …
Malo takih, večina še vedno na nivoju ovc. https://fb.watch/3jyZAQgVHF/
A v Sloveniji imamo samo enega inštruktorja in ta ve vse o vseh? Novinar, kaj pa uravnoteženost poročanja? Če je …