Pri Peugeotu so pokazali, da je včasih najbolje vzeti prazen list papirja in stvari zrisati na novo. Levja oblikovalska ekipa se je še posebej potrudila pri zadku, saj po našem mnenju karavan s spuščeno streho in vodoravnimi obrobljenimi svetili skupaj s kromiranimi bočnimi obrobami celo presega limuzino.
Celoten avtomobil deluje dinamično, a hkrati elegantno, veliko je smisla za detajle, doplačljive LED dnevne luči in prilagodljive ksenonke dajo pečat na cesti, zlahka mu odpustimo, da so si kakšen del, kot sta denimo retrovizorja, preprosto sposodili iz skladišča sestavnih delov citroëna C5.
Znotraj je tovarni uspelo zelo dobro združiti frankofonski smisel za udobje in germanskega za kvaliteto izdelave. Tudi tu je polno detajlov, v testniku so videz začinili še bež usnje in svetle obloge, čemur pa ne napovedujemo prijateljskih vezi z otroki ali prtljago. Tudi mehke obloge na izpostavljenih delih so hitro začele kazati znake obrabljenosti. Testnik z opremo allure je poleg serijske steklene strehe premogel tudi štiriconsko klimatsko napravo, HUD display, električno dviganje prtljažnika in podobne priboljške. Na sploh je za potnike dobro poskrbljeno s prostornostjo, medtem ko je še najmanj prilagodljivosti deležen voznik. Kljub električno gnanemu sedežu s podaljšanim sedalnim delom se namreč sedi dokaj visoko, tudi volanski drog ni tako prilagodljiv kot pri nekaterih konkurentih.
515 litrov v prtljažniku je konkreten korak naprej v primerjavi s 407 SW, vseeno pa ostaja v zlati sredini razreda. Je pa prtljažnik lepo obdelan in prilagodljiv, zlaganje sedežev v ne prav ravno dno pa enostavno.
Pod pokrovom se je vrtela verjetno najbolj popularna izbira kupcev: 120-kilovatni dizel, družbo pa mu je delal šeststopenjski avtomatski menjalnik. O navezi imamo malce mešane občutke. Prav lepo shajata med mirnim križarjenjem, tudi poraba goriva je z okoli 7,4 litra na našem testu ostajala znotraj meja pričakovanj. Med priganjanjem pa menjalnik pusti slabši vtis, saj "požre" kar nekaj "konjev", pri čemer se ne more povsem odkupiti niti z odzivnimi naperki za ročno pretikanje.
508 SW je sicer na cesti udoben potovalnik, ki se ne boji spustiti v odkrit boj z zavitimi potmi. Zanimivo je, da je 508 na račun vozne dinamike izgubil nekaj tovarniškega pregovornega udobja, s čimer bolj odkrito kot doslej nagovarja športnejše duše. Je pa res, da kakšno neravnino kar trdo pobere.
In zaključna ocena? Nemški tekmeci, kot so insignia, passat ali mondeo, na kakšnem področju prednjačijo pred peugotom, eden po možnosti vgrajene tehnike, drugi pri udobju med vožnjo, tretji po voznih lastnostih. Je pa 508 SW-ju uspelo najti zelo dobro in predvsem všečno mešanico vsakega posebej. Na vsak način pa je prevzel prestol prvega francoskega karavana renault laguni. Tudi s ceno čez 32 tisoč evrov ni v ozadju.
Podatki o vozilu (peugeot 508 SW 2.0 HDi (163) allure)
Motor: štirivaljni, dizelski
Prostornina: 1997 ccm
Moč: 120 kW (163 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 340 Nm med 2.000 in 3.000 vrt/min.
Zmogljivosti: 223 km/h, 9,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere v mm (D x Š x V): 4.813 x 1.853 x 1.487, medosn. razdalja: 2.817
Prostornina prtljažnika: 515/1.865 litrov
Cena v evrih: 29.150 (osnovni)/32.230 (testni)