508 je bil pred tremi leti dokaj toplo sprejet med strokovno javnostjo, saj je z rešitvami glede udobja in obnašanja na cesti pokazal nekaj zelo "nemških" lastnosti in se je zaradi vgrajenega udobja spogledoval celo s premium izdelki. Kupci so ga v Sloveniji v razredu srednje velikih karavanov in limuzin postavljali na četrto mesto po prodajnih rezultatih oziroma najbolje med francozi (v razredu sta še C5 in laguna), v najboljših letih je dosegal petodstotni tržni delež. Da ne bi pozabili nanj v času, ko sta pred vrati povsem nova VW passat in ford mondeo, so mu skušali s prenovo vdihniti dodatnega žara.
Spredaj so novosti najbolj vidne, avto je dobil precej bolj monumentalno izklesan nos. Emblem leva se je v slogu prestiža s pokrova preselil navzdol med reže maske, nova so svetila, pri katerih boste odslej zaman iskali ksenonsko opcijo, ki očitno odhaja v zgodovino. Pri najvišjih opremah so serijski, sicer pa za doplačilo na voljo polni LED žarometi, vedno serijski pa je LED trak dnevnih svetil, v katere so oblikovno všečno vgrajeni tudi smerokazi.
Zadaj je pri limuzini drugačna grafika LED svetil, pri karavanu je na zadku sprememb še manj. Zaradi drugačnih odbijačev je avto za malenkost daljši, širši so tudi koloteki.
Zaslona na dotik ni le pri vstopni opremi
Znotraj je sprememb na pogled pravzaprav presenetljivo malo, zaradi elektronske parkirne zavore so med sedeži sedaj našli dodatno odlagališče, glavna novost pa je infotainment sistem, s katerim Peugeot stopa v korak s časom. Sedempalčni zaslon na dotik je serijski od druge opreme dalje, v Sloveniji pa bo vključeval že tudi navigacijsko napravo (po ceniku +600 evrov), čeprav jo bodo kupcu posebej ovrednotili in jo nato všteli v popust.
Pri aktivni varnosti francozi še v sladkem snu
508 ima nekaj novih tehnologij s področja varnosti, sicer se hvalijo tudi z nadzorom za tlak v pnevmatikah TPMS, ki pa je od novembra v Evropi že tako obvezen del opreme novih avtov. Je pa dobil avto sistem za nadzor mrtvega kota, HUD zaslon je izboljšan, dodana je parkirna kamera, še vedno pa ni ne duha ne sluha o kakšnem radarskem tempomatu z aktivnim zaviranjem ali celo city AEB sistemom. Če vemo, da bo imel novi passat že funkcijo polavtonomne vožnje za zastoje, potem so si francozi na tem področju vzeli odločno preveč časa za spanec.
Evolucija motorjev in nov menjalnik
Pri motorjih je šlo posodabljanje predvsem v smeri Evro 6 standarda, dokončno bo prenova zaključena prihodnje leto, ko pride za sedem kilovatov močnejši 1,6 THP (121 kW/165 KM). Na dizelski strani ne gre brez omembe varčnega 2,0 dizla s 110 kW/150 KM in 105 grami CO2 izpusta. Na voljo bo tudi 132-kilovatna (180 KM) različica, pri športno-prestižni opremi GT ostaja 2,2-litrski dizel.
Za nekatere različice je nov avtomatski menjalnik, ki v tretji generaciji deluje precej hitreje in varčneje. Sprememba je tudi pri "terenski" RXH različici, ki je bila doslej na voljo le kot dizelski hibrid, odslej pa si je mogoče pustolovski videz omisliti zgolj s 132-kilovatnim dizlom in seveda le z dvokolesnim pogonom, kar je okoli sedem tisočakov ceneje od hibrida. Slednji še naprej ostaja na voljo v klasični limuzini.
Popust, še preden odprete usta
Cene za vstopni 508 z opremo access in 1,6-litrskim atmosferskim bencinarjem se prično pri 22.600 evrih, kar je po pojasnilu uvoznika zaradi vseh novosti okoli 200 evrov več kot doslej. 1,6-litrski dizel je vreden še tisočaka več, isti znesek je potrebno dodati za karavana. 27.700 evrov je tako cena za karavana z 2,0-litrskim motorjem (160) in drugo stopnjo opreme active.
Razlike v ceni po ceniku z višjimi opremskimi paketi še naraščajo, a pri uvozniku zagotavljajo, da na vsako vozilo z vključenimi opcijami zagotavljajo do 16 odstotkov popusta, prav tako v začetnem prodajnem obdobju podaljšujejo paket jamstva za dodatno leto na pet let. Prihodnje leto bi jih prodali kakih 160 (večino karavanov), pri čemer pričakujejo tudi kupce drugih znamk, denimo Audija in VW-ja.