259 km po Sloveniji: Kako je elektrika z naskokom premagala dizel

Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga
Na skoraj 259 kilometrov dolgi poti po Sloveniji smo soočili tri Fordove kuge: blagi dizelski hibrid s pogonom na sprednji kolesi in ročnim menjalnikom, polnokrvni zmogljiv dizel s štirikolesnim pogonom in priklopni bencinsko-električni hibrid s 14,4 kWh veliko baterijo. Merili smo porabo goriva. Rezultati so zelo zanimivi.
Oglej si celoten članek

Priklopni hibridi so deležni kritike, včasih upravičene, pogosto pa tudi ne. Očitki letijo na to, da lastniki pogosto ne polnijo baterije, zato so poraba in emisije večje od navedene v tehničnih podatkih.

Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga

Tam je pogosto poraba bencina velikih in težkih priklopnih hibridov, kot je Fordov SUV kuga, komaj presega liter na 100 kilometrov. Prav zato smo se v redakciji zurnal24.si v okviru podaljšanega testa Fordove kuge odločili, da primerjamo porabo priklopnega hibrida kuga PHEV na tako dolgi poti, da vidimo, kako se obnese, ko je baterija polna in kako je varčna v hibridnem načinu vožnje, ko se baterija izprazni in za električno vožnjo uporablja energijo, ki se v bateriji shranjuje ob zaviranju.

Avto Pri nas SUV, ki porabi nekaj več kot liter bencina na 100 kilometrov

Naj na tem mestu dodamo, da smo želeli primerjati zgolj porabo bencina in ne koliko so cena in stroški lastništva avtomobila v primerjavi z dizlom. To bomo izračunali in transparentno predstavili v ločenem članku.

Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga

Na startno črto v Ljubljanskem BTC smo tako postavili priključno hibridno ford kugo PHEV z 2,5-litrskim bencinskim motorjem in električnim motorjem s sistemsko močjo 225 konjskimi moči (165 kW), baterijo s kapaciteto 14,4 kWh in brezstopenjskim samodejnim menjalnikom, blago-hibridno kugo (mHEV) z dvolitrskim dizelskim motorjem s 150 konjskimi močmi (110 kW) in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ter pogonom na prednji kolesi in kugo z zmogljivim dizelski dvolitrskim turbodizelskim motorjem s 140 kilovatov moči (190 KM), 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom in pogonom na vsa štiri kolesa (AWD).

1. Etapa: Ljubljana mesto: dolžina 25, 2 kilometra

Trije avtomobili, trije vozniki, ista pot. Vozili smo po hitrostnih omejitvah, ki jih določa zakon. Klima v avtu je bila vklopljena, prav tako žarometi, avtoradio je deloval. Baterijo priključno-hibridne kuge smo pred tem čez noč na navadni hišni vtičnici napolnili do 100-odstotkov. Pri kugi PHEV velja še poudariti, da smo, dokler je to baterija omogočala, vozili v izključno električnem načinu (EV), v režimu vožnje normalno in ne eko, v katerem bi vozilo samodejno omejilo nekatere komponente v korist večjega dosega – na primer hitrost, delovanje klime …

Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga

Avto Hibrid ali dizel: Dobili smo zmagovalca

Pot nas je vodila od BTC v Ljubljani do Rudnika, od tam na Vič in skozi center mesta do Bežigrada in Črnuč, vse do Trzina. Skupaj 25 kilometrov. Blago-hibridna kuga in kuga PHEV sta stalno speljevala neslišno. Pričakovano je bil bencinski motor v EV načinu pri kugi PHEV stalno izklopljen. Seveda pa se je porabljala energija iz baterije. Tudi zato je merilnik porabe goriva pri kugi PHEV po dobrih 15 kilometrih mestne vožnje, s stalnim pospeševanjem in zaviranjem, pokazal, da smo vozili zgolj na elektriko. Če je merilnik kazal, da je bilo od startu elektrike za 72 kilometrov poti (v tehničnih podatkih Ford navaja, da je možno s polno baterijo prevoziti 56 kilometrov poti), jo je bilo po koncu prve etape še za 46 kilometrov poti. Predvsem pri mestni vožnji, kjer je veliko speljevanj, se je pokazala tudi razlika v porabi med blago hibridnim dizlom in klasičnim dizlom.

Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga

Kuga PHEV: poraba goriva: 0,0 l/100 km, električni način 25,1 kilometrov oz. 100 %
Kuga mHEV: poraba goriva: 6,4 l/100 km
Kuga dizel: poraba goriva: 7,6 l/100 km

2. Etapa: Trzin – Mengeš – Vodice (primestna vožnja): dolžina 16,1 kilometra

Trojček smo soočili z večjimi hitrostmi, kombinacija vožnje skozi naselja in podeželja. Do 90 km/h. Tu je bilo speljevanj manj, so se pa motorji zavrteli v višje vrtljaje. Baterija PHEV-je bila še vedno na 100-odstotkih in se ni izpraznila vse do Vodic. Kar pomeni, da je tudi ta del trase PHEV obvladal povsem v električnem načinu vožnje, je pa v bateriji pred avtocestnim odsekom po podatkih merilnika ostalo še za 20 kilometrov električne vožnje energije.

Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga

Kuga PHEV: poraba goriva: 0,0 l/100 km, električni način 16,1 kilometrov oz. 100 %
Kuga mHEV: poraba goriva: 5,4 l/100 km
Kuga dizel: poraba goriva: 5,6 l/100 km

Skupna poraba goriva po 41,3 prevoženih kilometrih

Kuga PHEV: poraba goriva: 0,0 l/100 km, električni način 41,3 kilometrov oz. 100 %
Kuga mHEV: poraba goriva: 6,0 l/100 km
Kuga dizel: poraba goriva: 6,9 l/100 km

3. Etapa: Vodice – Radovljica (avtocesta): dolžina 35,3 kilometrov

V Vodicah smo zapeljali na gorenjsko avtocesto in se odpeljali do Radovljice. Hitrosti so bile večino časa 130 km/h, kar v teoriji električnim vozilom ne ustreza najbolje. Tako je tudi v praksi, saj je zaloga energije v bateriji hitro začela kopneti. Če je še v Vodicah merilnik zaloge kazal, da lahko prevozimo 20 kilometrov električnem načinu, se je baterija povsem izpraznila že pri odcepu za Spodnji Brnik po dobrih 10 kilometrih vožnje. To pomeni, da smo s polno baterijo skupno do izpraznitve prevozili okoli 52 kilometrov, le štiri kilometre manj, kot je zapisano v podatkih o tehničnih specifikacijah vozila.

Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga

Dizel je na avtocesti deloval suvereno in kultivirano, enako velja za mHEV izvedenko, ki pa je še vedno izkoriščala potencial majhne baterije. Enako velja za PHEV, ki je, ko se je baterija izpraznila, preklopil v hibridni način, kar pomeni, da se lahko tudi, ko je baterija prazna, po avtocesti naberete nekaj električnih kilometrov.

Kuga PHEV: poraba goriva: 4,1 l/100 km, električni način 15 kilometrov oz. 43 %
Kuga mHEV: poraba goriva: 5,7 l/100 km
Kuga dizel: poraba goriva: 5,7 l/100 km

Skupna poraba goriva po 76,6 prevoženih kilometrih

Kuga PHEV: poraba goriva: 1,9 l/100 km, električni način 56 kilometrov oz. 73 %
Kuga mHEV: poraba goriva: 5,8 l/100 km
Kuga dizel: poraba goriva: 6,4 l/100 km

Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga

4. Etapa (Radovljica – Bohinjska Bistrica – Soriška planina – Podbrdo) – dinamična relacijska vožnja : 52,2 kilometra

Četrti odsek na testu je bil najbolj razgiban od vseh. V večini je šlo za vožnjo izven naselja, posebnost pa je bil vijugast vzpon na Soriško planino in potem še bolj vijugast spust na drugo stran do Podbrda. Pri PHEV smo spremljali, kako se je poraba bencina povečevala do vrha vzpona in kako je sistem regeneriral energijo s pomočjo zaviranja nazaj v baterijo ob spustu in stalnem zaviranju.

Po 80.000 km Primerjava stroškov na 80 tisoč kilometrov: dizel ali hibrid

Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga

Še nekaj je pomembno, merili smo tudi porabo PHEV po točno 100 prevoženih kilometrih – takrat je na merilniku porabe pisalo 2,4 l/100 km, kar 70 kilometrov pa smo prevozili v prvih 100 kilometrih vožnje prevozili električnem načinu, kar je odličen podatek. Med vijuganjem od Radovljice proti Bohinjski Bistrici je PHEV veliko časa prejadral v električnem načinu, zato se je skupna poraba bencina iz 1,9 l/100 km povečala le na 2,5 l/100 km. Večji izziv je bil vzpon. Po dobrih 13 kilometrih je skupna poraba bencina poskočila na 3,8 l/100 km (mHEV je imel v tem trenutku skupno porabo plinskega olja 6,4 l/100 km; dizel pa 6,9 l/100 km), ob spustu pa se je del izgubljene energije vrnil v baterijo, tako, da smo lahko v nadaljevanju poti spet kar lep kos slikovite ceste prevozili na elektriko.

Kuga PHEV: poraba goriva: 5,8 l/100 km, električni način 30 kilometrov oz. 58 %
Kuga mHEV: poraba goriva: 6,5 l/100 km
Kuga dizel: poraba goriva: 7,0 l/100 km

Skupna poraba goriva po 128,8 prevoženih kilometrih

Kuga PHEV: poraba goriva: 3,5 l/100 km, električni način 87 kilometrov oz. 67 %
Kuga mHEV: poraba goriva: 6,1 l/100 km
Kuga dizel: poraba goriva: 6,7 l/100 km

Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga

5. Etapa: Podbrdo – Most na Soči – Nova Gorica – Ajdovščina – Podnanos – Lipica): 129,6 kilometrov

Učinkovitost treh različnih pogonov smo preizkusili še na dolgi relaciji, ki je bila kombinacija relacijske vožnje po dolini Soče, vožnje skozi Novo Gorico in nato po hitri cesti z vzponom do Podnanosa in nadaljevanjem po avtocesti do cilja v Lipici. Baterija kuge PHEV se je ob spustu po podatkih potovalnega računalnika napolnila za nadaljnjih šest kilometrov vožnje v izključno EV načinu. V praksi se je teh kilometrov nabralo še veliko več, preden se je električnemu motorju spet pridružil bencinski motor.

Kuga PHEV in mHEV Elektrificirane Fordove kuge: Namesto vas bomo naredili domačo nalogo

Pri spuščanju po cesti in naprej po razgibani trasi je PHEV deloval zmogljivo, hkrati pa je bilo neslišnega pospeševanja zares veliko. Po 66 prevoženih kilometrih smo na vmesnem postanku v Novi Gorici odčitali podatek, da smo kar 45 kilometrov prevozili v povsem električnem načinu! Nato se je za PHEV začela najtežja pot, saj se je pot do Podnanosa strmo vzpenjala, hitrosti na zadnjem odseku pa so bile med 80 in 130 km/h. Na vrhu vzpona se je cesta prevesila v spust do Lipice, a so hitrosti ostale 130 km/h, večino dela pa je moral opraviti bencinski motor.

Foto: Saša Despot primerjalni test Ford Kuga

Kuga PHEV: poraba goriva: 5,0 l/100 km, električni način 62 kilometrov oz. 48 %
Kuga mHEV: poraba goriva: 5,5 l/100 km
Kuga dizel: poraba goriva: 6,1 l/100 km

Po skoraj petih urah vožnje z vmesnimi postanki in 258,7 prevoženih kilometrih smo dobili končne rezultate o skupni porabi goriva.

Kuga PHEV: poraba goriva: 4,2 l/100 km, električni način 149 kilometrov oz. 58 %
Kuga mHEV: poraba goriva: 5,8 l/100 km
Kuga dizel: poraba goriva: 6,4 l/100 km

Pod črto, s kugo PHEV sicer nismo uspeli doseči podatka o normni porabi (WLTP), ki ga navajajo pri Fordu in je 1,4 l/100 km. Po natanko 100 prevoženih kilometrih smo izmerili porabo 2,4 l/100 km/h, kar se nam zdi odličen rezultat. Kljub temu, da je bila najbolj zmogljiva med vsemi tremi, je s porabo bencina odstopala od obeh dizelskih različic. Tudi, ko se je baterija povsem izpraznila je kuga PHEV z gorivom še vedno izredno varčen avtomobil, največjo šibkost pa je pričakovano pokazala ob večjih hitrostih, še posebej, ko se je cesta vzpenjala.

V naslednjem članku bomo primerjali stroške lastništva različnih pogonov.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 14

  • 16:10 13. Oktober 2021.

    Prvi mesec sem od tega preprostega spletnega gospodinjskega dela prejel 26391. To delo je na spletu in je delno ali …

  • 12:07 13. Oktober 2021.

    Ha ha ha .... nisem niti bral članka, mi zadošča naslov, da vem, da je totalna bedarija. Dizla bom kupoval …

  • 11:26 13. Oktober 2021.

    ste upoštevali dvig cene elektrike 30%, ste šli na daljšo pot - 600 km naprimer ...in obstali nekje ? elektrika …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.